Wi-Fi Problemen Thuis!

• Dag ictscripters!

ik heb een vraag.

als ik (zoals nu) gewoon op mijn desktop zit die met een lan-kabel naar de router gaat, heb ik prima en supersnel internet.
    maar ik zit ook vaak op mijn mobiel om (twitter, whatsapp, facebook, hotmail etc.) in de gaten te houden.
    alleen het probleem:

ook als ik met mijn telefoon op wi-fi zit, is het geen probleem. het bereik is gewoon goed en snel. maar na een tijdje valt het signaal weg.
    ik ga dan naar mijn instellingen op mijn telefoon en hij zegt dat "mijnrouternaam" niet binnen bereik is (terwijl ik er naast sta) en 2 seconden later heb ik gewoon weer internet.

het probleem is een beetje lastig uit te leggen vind ik zelf. hopelijk is de oplossing makkelijk.

probleem samengevat:

als ik op wi-fi zit valt het de hele tijd aan en uit. terwijl mijn kabel internet (die via de zelfde router loopt) aan blijft staan.

kan iemand mij hiermee helpen? het is heel irritant!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik heb dit in het verleden gehad met een router van Ziggo. Ik heb toen contact gehad met Ziggo en het bleek (volgens Ziggo) om een defecte router te gaan. Ik heb toen een nieuwe router binnengekregen en het probleem was helemaal opgelost.

• Ik weet dat bij ziggo de kanalen voor wifi automatisch gaan, die moet je vast zetten dan lazert je internet ook niet constant uit.
    Lan-kabel zit direct verbonden en gaat niet via kanalen, als je bij Ziggo zit moet je ze eens bellen en navraag daarover doen, was bij ons toen het probleem in elk geval.

Probleem is als hij van kanaal wisselt dan is je wifi verbinding inderdaad ook verloren en zal hij opnieuw met het gegeven kanaal moeten connecten.
    Als je het kanaal vast zet kan hij hem ook niet continu overzetten en blijft je wifi stabiel.

Kanaal wisselen doet hij overigens om de sterkste signaal af te geven, dus gek is het niet maar in dit soort situaties wel irritant.

• Je router resetten kan je doen via klein knopje in router met pen in te duwen, dan moet je wel opnieuw even alles instellen.

Wifi werkt idd met kanalen, dit zijn #frequencies op de frequency band. Als je deze problemen niet met je laptop hebt, dan zal het aan je gsm zijn wifi interface liggen veronderstel ik. Deze kan andere instellingen hebben dan je laptop.

• Dan zal ik toch je router laten nakijken.

Heb dit zelf met een E-tech router gehad, zelf aangeschaft aangesloten werkte perfect.
    Tijdje later had ik hetzelfde probleem zoals jij vermeld, ben ermee naar de hoofdkantoor gegaan na een afspraak te kunnen hebben maken.
    Ze hebben terplekke de router nagekeken en bleek dat het toch aan de router lag en kreeg gelijk een nieuwe mee.
    Die heeft uiteindelijk 5 jaartjes gedraaid en toen was het afgelopen, weer draadloos.. lan werkt nog perfect :P

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Hangt ervan af welke provider je hebt

Ben je daar zeker van dat dat invloed heeft, zover ik weet heeft ISP niks te maken met je wifi frequency banden. Je ISP stuurt het verkeer naar je modem, vervolgens gaat het naar je router, dit is allemaal via coax cable, dus daar kan geen verlies op zitten. Vervolgens gaat je wireless router proberen communiceren met je laptop,gsm door beacon-signalen uit te sturen, adh hiervan gaan je gsm enz ermee connecteren en krijgen ze een frequency band toegewezen waarop de communicatie gaat verlopen.
    Dit gebeurd volgens mij allemaal via de hardware en kan je niet zelf beinvloeden, en heeft de ISP al helemaal niks mee te maken.
    Vergeet niet dat andere electronische toestellen je signaal kunnen verstoren, bvb als een microgolfoven aanstaat op dezelfde frequency, kan dit je signaal beinvloeden.

Het lijkt me misschien dan toch dat het aan je router kan liggen. Hoor misschien eens rond bij vrienden of ze een reserve router hebben, of dat je hun router even kunt lenen, zodat je de wifi ervan kan testen.. Als het dan wel goed loopt, zou het dat zijn. Anders weet ik het ook niet meteen..

• Ben je daar zeker van dat dat invloed heeft, zover ik weet heeft ISP niks te maken met je wifi frequency banden. Je ISP stuurt het verkeer naar je modem, vervolgens gaat het naar je router, dit is allemaal via coax cable, dus daar kan geen verlies op zitten. Vervolgens gaat je wireless router proberen communiceren met je laptop,gsm door beacon-signalen uit te sturen, adh hiervan gaan je gsm enz ermee connecteren en krijgen ze een frequency band toegewezen waarop de communicatie gaat verlopen.
    Dit gebeurd volgens mij allemaal via de hardware en kan je niet zelf beinvloeden, en heeft de ISP al helemaal niks mee te maken.
    Vergeet niet dat andere electronische toestellen je signaal kunnen verstoren, bvb als een microgolfoven aanstaat op dezelfde frequency, kan dit je signaal beinvloeden.

Het lijkt me misschien dan toch dat het aan je router kan liggen. Hoor misschien eens rond bij vrienden of ze een reserve router hebben, of dat je hun router even kunt lenen, zodat je de wifi ervan kan testen.. Als het dan wel goed loopt, zou het dat zijn. Anders weet ik het ook niet meteen..

als ik bij kameraden ben en daar zit ik op wifi. dan werkt het wel gewoon de hele avond.
    toch maar eens overwegen om een nieuwe router an te schaffen ;)

• Quitta
    Elke provider heeft een eigen modem instelling, ik weet alleen dat bij Ziggo dit in het menu zit maar waar precies weet ik niet meer aangezien ik overgestapt ben.

Meestal ga je vanuit modem een router hebben, dit kunnen cisco routers zijn linksys etc, deze hebben toch niks te maken met je isp?

Wat ook kan is dat je wifi-netwerkkaart niet goed werkt in je laptop natuurlijk, dat deze bepaalde frequencies storingen krijgt. Ik denk niet dat ik je verder kan helpen, sorry :)

• Meestal ga je vanuit modem een router hebben, dit kunnen cisco routers zijn linksys etc, deze hebben toch niks te maken met je isp?

Wat ook kan is dat je wifi-netwerkkaart niet goed werkt in je laptop natuurlijk, dat deze bepaalde frequencies storingen krijgt. Ik denk niet dat ik je verder kan helpen, sorry :)

Sorry hoor probeerde alleen mee te denken maar wordt niet gewaardeerd? Prima dan zal ik er niet meer op in gaan als jij het antwoord toch al weet.

• Eens je met je laptop verbonden bent via de kabel (LAN), duw dan voglende toetscombinatie in:
    windows toets + R

Je krijgt dan een popup waarin je commando's kunt uitvoeren.
    Typ vervolgend in: cmd en duw op enter.
    Je krijgt dan een zwarte commandolijn.
    Typ vervolgens in:
    ipconfig
    en enter

Er komt dan iets te staan als:
    Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec.
    IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.35
    Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
    Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

Nu weet je het ip adres van je router.
    Typ dit in in je browser met http:\\ voor, in mijn geval wordt het dus http:\\192.168.0.1

Mogelijk krijg je een verzoek om een wachtwoord in te vullen, vul in dat geval het standaard wachtwoord in van je router of volg de instructies die je krijgt (soms vraagt hij serienummer van de router, die onderaan de router op een plakker staat).

Eens je bent ingelogd op je router, staat er onder draadloos iets van 'channel' of 'kanaal'.
    Probeer dit eens te veranderen naar een ander cijfer.
    Mogelijk heb je storing op je lijn van het daadloos van je buren - en flipt daarom je wifi.
    Als je op een ander kanaal zit, ga je geen storing meer krijgen (tenzij iemand anders toevallig ook op dat kanaal zit).
    Kanalen lopen dacht ik van 1 tot 13, dus probeer er random een 2-tal zou ik zeggen en kijk of dit het probleem oplost.

Als het dan nog gebeurt, heb je waarschijnlijk gewoon een slechte router en dien je hem te vervangen.

• bedankt voor de tut hoe ik in mijn router kom haha. maar dat wist ik. ik heb het channel van 11 naar 7 veranderd. tot nu toe al 2 minuten geen wegval :). hopen dat het zo blijft

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!