Server vanuit huis

• Beste,

Graag wil ik vragen wat er allemaal nodig is om een werkende server op me pc te draaien?
    Waarbij mensen hostingpakketten kunnen afnemen, dit houd dus ook in dat mijn pc over nameservers moet kunne beschikken en dat de domeinen aan mijn pc gekoppeld kunnen worden.

Weet iemand hoe dit toevallig in zijn werking gaat?

Met vriendelijke groet,
    A. Rüter

Graag alleen ontopic reageren!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Nou een hosting thuis runnen is geen optie omdat je internet er gewoon veelste langzaam voor is een hosting begin je door een server af te huren in een datacentrum

• Ik wil graag weten hoe ik dus een server op mijn pc kan runnen. Niet of het wel mogelijk/haalbaar is ;)

Hallo,

100 MB upload hebben is eigenlijk een vereiste.

Verder voldoet elke computer. Hoe beter de PC, hoe beter de website natuurlijk. Let ook op energieverbruik.
    Zorg ook voor een backup als electriciteit uitvalt.

Edit:
    Verder een voorbeeld tutorial:
    http://www.howtoforge.com/inst…upport-on-centos-6.2-lamp

Mvg,
    Tim

• Beste,

Kijk hier heb ik tenminste wat aan :) Bedankt! :)
    Alleen nu moet ik er dus voor zorgen met een virtual server dat ik centos installeer, want ik wil me pc wel zelf gewoon behouden. Ik wil niet me volledige pc ombouwen tot server..

Met vriendelijke groet,
    A. Rüter

• Beste,

Kijk hier heb ik tenminste wat aan :) Bedankt! :)
    Alleen nu moet ik er dus voor zorgen met een virtual server dat ik centos installeer, want ik wil me pc wel zelf gewoon behouden. Ik wil niet me volledige pc ombouwen tot server..

Met vriendelijke groet,
    A. Rüter

Als jij een virtual server draait op je PC en daar klanten op gaat hosten, denk ik persoonlijk dat jou klanten snel weg gaan.

Belangrijkste is namelijk je upload hoe hoog is die.. als je maar 10 of 20mbit hebt hoef je er niet eens aan te beginnen en zou ik zeggen neem een servertje in een datacentrum voor 40 euro per maand.. eventueel is zelfs een VPS nog goedkoper met 15,- per maand + directadmin.,

Daarbij komt, welk controlpanel wil jij je klanten voorschuiven? ga je 200 $ betalen voor directadmin, terwijl je op een krakkemikkige verbinding een server host. Of doe je alles handmatig.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• ZiraX,

DirectAdmin kun je ook per maand licenseren: 5 euro voor een internal datacenter VPS is dat dus dat valt allemaal wel mee ;).

In een datacenter is gewoon beter. Hogere zekerheid, upload/download snelheid en natuurlijk gewoon een hogere uptime.

L. groot. jij haalt dingen door elkaar.. ik heb het nog steeds gericht op zijn thuisserver situatie. zoiezo dat jij geen 5 euro licentie directadmin fixt daarvoor. ;)
    Wat betreft je VPS verhaal. is correct dan heb je t voor 5 euro..

• Beste.

Voor een server aan huis heeft u flink wat nodig.
    Wat ik las wil je Webhosting pakketen verhuren?
    Dan denk ik aan: DirectAdmin - Cpanel - PLESK

Aan huis hosting leveren kan. Maar wat je dan nodig heb is het volgende:

1) een goede server (Dell - HP)(Tip: servehome.nl)
    2) Een goede internet verbinden denk hier aan glasvezel (tip: heldenvan.nu)
    3) Voor een installatie heb je externe IP adressen voor nodig (denk hier aan RIPE NCC member)
    4) Werk met een virtuele machine (zoals: VMware - SolusVM)

Dit zijn basis dingen die je al MOET hebben wil je het willen.
    Dan komen de kosten nog voor Directadmin - cpanel - plesk
    En voor een goede server.
    En een goede internet natuurlijk.

Alles kom je uit op zoon: 200 a 1000 euro per maand :thumbdown:

Tip voor een leek: Huur een Reseller / vps af. :rolleyes:

Groet :thumbup:

• Marvixxx bedankt voor je reactie :)

Zirax: waarom reageer je? Weet jij wat mijn situatie is? Weet jij wat uiteindelijk de bedoeling is? Weet jij of ik het wel kan betalen?
    Je reactie is offtopic en gerapporteerd.

Ik reageer, omdat ik reageer dat zie je toch. Zoals meneer voorheen al meld.. 1000,- per maand.. hmm als jij dat uit gaat geven per maand, om een krakkemikkige thuisserver op te bouwen .. ken je beter die 1000 euro steken in 10 datacenter servers. en nee. daarom hoef je me niet te haten en niet te rapporteren, ga zelf eens logisch nadenken.

1000,- daar heb je 10 servers voor met elk 4gb ram en 2x 250 gb hdd met evt. 2 IP adressen in sommige gevallen nog meer. maar dat is even erg moeilijk te regelen.
    Elke server heeft een datalimiet van 5 Terabyte. (misschien overkill, maar tegenwoordig overal standaard. 1TB 2TB 3TB.. idontgiveash*t)

Thuisserver kost je maandelijks voor 1 server 1000,- per maand op z'n meest, daarbij moet je dus RIPE member zijn, lidmaatschap zit bij prijs in. En je hebt natuurlijk glasvezel nodig. Glasvezel gaat nog niet verder als 100/100 of 120/120 MBit. Daar kun je hoogstens 1 server / 2 servers GOED op draaien zonder enige vertraging.

Voor 1000 euro heb je dus 2 keuzes. of 10 servers elke server een GBps ethernet verbinding of 2 servers op 120 MBit.

Daarbij heb je nogsteeds niet gereageerd op mijn vorige reactie welk control panel je wilt gaan gebruiken. Je vraagt hulp.. maar beantwoord de helft van de vragen.. Waarom open je dan een topic?

Bij deze. welk controlpanel wil je gaan gebruiken.

• Ik zou dan denken aan het control panel DirectAdmin, deze is gebruikersvriendelijk.

Ik heb mijn bericht even aangepast, als jij directadmin wilt gaan gebruiken moet je een licentie aanschaffen deze is dacht ik voor gebruik 40,- per maand of 200,- voor een lifetime licentie.

• hmm als je gelijk via Directadmin.com gaat bestellen wel.

Maar je kan ook een licentie via iemand doen.
    Dit kost je meestal 5 a 8 euro per maand.
    (Dat is dan 85 euro lifetime licentie)

Ripe NCC member word je inderdaad niet zomaar. Maar je kan het wel via je internet provider doen.

DirectAdmin is inderdaad gebruikersvriendelijk alleen let erop dat je met een thuisserver dan te maken krijg met blacklist (SMTP)

Aanschaf aan een goede server is even wat geld maar je kan er dan 3 a 4 jaar mee door gaan (met wel elke keer een kleine onderhoud natuurlijk!)

Als je echt een thuis server wilt gaan gebruiken zal ik je dan echt aanraden om plesk en/of Cpanel te gebruiken deze kunnen het wel aan.

Succes :thumbup:

• Zoals meerdere keren gezegd is het thuis hosten van een server te duur.
    Allereerst heb je een snelle verbinding nodig dit krijg je thuis nooit dan moet je al tegen de zo genoemde backbone zitten. Je moet een eigen ip-adres inkopen wat duur is. Je moet een licentie voor directadmin aanschaffen en ook nog eens je hardware en onderhoud.

Als het alleen voor het verhuren van webservice is kan je het beste een reseller pakket nemen van bijvoorbeeld web-oke.nl.

Voordelen:
    - Goedkoop
    - Directadmin
    - Personeel bij de server (van web-oke)
    - Snelle verbinding
    - Goeie support

Nadelen:
    - Weinig ruimte, meer ruimte is meer kosten maar die kosten worden gedekt zodra je meer verhuurd ofc.

• Ps: hij gaat misschien gewoon zijn eigen sites hosten.
    In dat geval is er geen vuiltje aan de lucht - kan perfect.

Enkel als je webhosting gaat verkopen, zijn er bezwaren.
    Dan moet je dit heel duidelijk vermelden op je site, dat je geen externe backups hebt of een lagere upload snelheid.

Voor je eigen sites te hosten kun je perfect directadmin of webmin installeren.
    Webmin is zelfs gratis en kun je goed veel mee spelen.
    Directadmin is de goedkoopste betalende, maar dan heb je meteen iets dat vanuit de box werkt.

En punten zoals SMTP blacklist doen er niet toe, als hij enkel voor zichzelf host.
    Hij weet vast wel wat hij doet.

De enige requirement om je eigen sites eenvoudig te hosten is een statisch ip adres.
    Veel succes ermee!

• @Koen dat is nou net het probleem van zijn vraag hij wilt zijn server verhuren ik citeer:

Citaat

Waarbij mensen hostingpakketten kunnen afnemen, dit houd dus ook in dat mijn pc over nameservers moet kunne beschikken en dat de domeinen aan mijn pc gekoppeld kunnen worden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!