Google check waarom

  • Hi,


    Ik zie in veel topics mensen reageren dat je eerst Google moet raadplegen alvorens je een vraag gaat stellen.
    Wat ik er niet van snap is dat je de content van ICTs daarmee ook omlaag houd, alle topics & antwoorden worden ge-indexeert.


    Een simpele vraag:
    Waarom zouden leden hier nog een onderwerp starten als alles toch op Google e.d. te vinden is?
    Ik denk dat het onderwerp duidelijker maken belangrijker is dan iedereen naar Google te sturen.
    Daarin tegen heeft ICTs nog steeds veel bugs en fouten, dus mensen wegsturen lijkt mij niet geheel slim.



    Ik denk dat hier eens over nagedacht mag worden voor we weer zo een reactie gaan plaatsen.
    Niet iedereen heeft dezelfde denkwijze of slimme zoek ideeën dan andere personen.



    Mening mag, maar wel netjes!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik geef je 100% gelijk :D


    Zo hou je ook de bezoekers op de site i.p.v. dat ze naar concurrenten gaan endergelijke.


    En als er vragen al eerder op ictscripters gesteld zijn stuur je ze gewoon door naar de topic zelf.

  • Ik stuur mensen alleen naar Google als het antwoord dan ook letterlijk 5 minuten werk is.


    Als iemand de moeite niet neemt of zelf te kijken wat de oorzaak of fout is dan zou alles te makkelijk zijn.
    Standaard zou ik zeggen dat je de bug moet vertalen en opzoeken zelf wat de fout is.


    Dan ga je het gewoon debuggen(niet uitgebreid), je krijgt een nieuwe error en dan ga je ermee te werk.
    Maar als je om elke bug een topic zo openen en zelf geen moeite neemt zou ik dan al meer dan 500 topics openen.


    Ik probeer nu niet andere mensen dom te maken maar ze te laten zien dat ze ook het konden vertalen en debuggen zodat ze er ook nog wat van leren,zo hou je ook het niveau hier hoog.

  • Mensen wegsturen is inderdaad niet handig, maar ik moet eerlijk toegeven dat de SEO van ICTscripters ook niet optimaal is...


    Waar ICTscripters oa. al veel beter op kan scoren:
    - Meta tags worden onjuist gebruikt en zijn niet in het OG protocol geschreven.
    - URL word niet netjes geschreven
    - Titels zijn vaak te lang (limiet van 70 tekens)
    enz. enz.

  • Hallo,


    Let op, dit wat ik hier nu post is niet gerelateerd aan mijn functie als moderator, ik representeer mezelf dus nu ook niet als teamlid of voor het team met deze post. Dit zal enkel mijn eigen mening reflecteren.


    Ik vind simpelweg dat mensen veel en veel te lui zijn. Ze doen niet eens de moeite om het op te lossen. Te zoeken. Ik denk dat mensen gewoon hebben van ach, lossen ze gratis wel even snel voor me op.
    Bovendien leert men vaak niet met enkel het antwoord, dan kom je morgen terug met hetzelfde probleem.


    En ja, mensen zijn dan misschien echt lui. Of ze zijn gewoon dom. Want als ik in 30 seconden via Google het antwoord kan vinden, dan lijkt mij dat er echt iets mis is.
    Want is het echt nodig dat iemand een topic schrijft over iets, wat al 10.000 keer beschreven staat op het internet? Is het echt teveel gevraagd om 30 seconden te zoeken?
    Betreffende SEO heeft dit dus ook een lichtelijke waarde, aangezien er al zoveel zijn met hetzelfde iets. Elke waarde is natuurlijk meegenomen.


    Als ik hetzelfde zou doen als sommige hier, dan kan ik garanderen, dat net als Reza, je veel topics voorbij had zien komen. En ik kan je garanderen dat deze minder makkelijk zijn en dat dit er ook veel zijn. Aangezien ik veel programmeer op een hoger niveau dan de gemiddelde lid hier.


    Mvg,
    Tim

  • Tim
    Ik weet dat veel mensen te lui zijn om ook maar iets te zoeken en hier een antwoord zoekt, maar wie is er dan zo dom een antwoord te geven?
    Geef hem dan gewoon een manier van debuggen, we zijn zelf zo stom om elke keer een antwoord te geven waar ze uiteindelijk klaar mee zijn toch?


    Ik zelf programmeer ook dagelijks voornamelijk wel PHP maar soms zijn er dingen die ik gewoon echt niet kan vinden, nou ben ik een stomme lul om 3 dagen te zoeken omdat ik ervan wil leren (gebeurd niet vaak).
    Maar fora's zijn er met een doel om andere mensen te helpen, als we dat niet kunnen bieden wat doen we hier dan überhaupt nog?

  • @Fils


    Ik ben zelf ook voor het idee van debuggen of een link waar de manier van debuggen/oplossen staat.
    Als er al gelijk een code wordt gegeven waar de oplossing staat heeft de TS er niks aan als hij er niks van leert.

  • Een dikke 50%+ van de vragen zijn toch stom of lui, is een feit.
    Vaak genoeg zijn het simpele vragen of mensen die te lui zijn zelf naar iets te zoeken, je haalt juist de kwaliteit meer omlaag door dat soort dingen te belonen.

  • Ik zal even hieronder reageren namens het team.


    Ten eerste zijn wij inderdaad een community om leden te helpen met hun webmaster gerelateerde problemen (en soms andere puber, technische- en school zaken). Het is echter niet de bedoeling dat wij met elkaar iemand een heel systeem aanbieden (waar hij geld voor krijgt) en er zelf bijna niets aan gedaan heeft. Er zijn sommige leden die echt werkelijk waar 10 topics openen met dezelfde vraag (of een iets andere formulatie) en dit zijn meestal de "kinderen" die nog in groep 8 of klas 1/2 zitten en überhaupt niet weten wat een code, wat PHP, wat FTP of wat zelfs ook maar een plain-text editor is. Voor deze groep heeft help geen zin want dan blijf je aan het helpen. Deze mensen moeten eerst puberen of anders een cursus volgen (boek lezen) om zo eerst eens verstand van zaken te krijgen. Dit soort mensen krijgen van ons dan ook sneller waarschuwingen en topic-sluitingen dan andere leden die niet 10x eenzelfde topic openen. Dit soort vragen verlaagt onze community alleen maar en dat is wel het laatste wat we willen. Het is de bedoeling dat éérst Google, Bing, Yahoo e.d. worden raadgepleegd, dan de zoek functie binnen ICTScripters en vervolgens pas een topic openen.


    Verder willen we graag helpen, maar niet voorkauwen. Je moet tenslotte ook iets ervan leren, vandaar dat het beter is om een Google zoekterm cq. website te posten waar de informatie sowieso te vinden is, dan een direct werkende code of een link naar een direct werkend script.


    Je zult geen ban krijgen door dit soort topics te openen, maar wel een waarschuwing of een scherpere oplettendheid. Topics als deze worden echter wel vaker gesloten uiteraard.


    Hopelijk is dit zo duidelijk.

  • Beste ,


    Noch dit , als er zulke leden bestaan dan heeft dit forum geen enkel nut , je kan in elk topic waar het dan ook mag over gaan zeggen dat het op google staat ( natuurlijk google weet alles ). Iedereen weet dat je google kan gebruiken maar als iedereen dit zal doen en er geen enkel lid met ook maar een enkel beetje ervaring zit inverplaats van zijn zoekresultaten op google , dan is dit forum totaal overbodig. Ik zie bijna in elke topic ( heb je al op google gezocht ? ) , Dit is gewoon totaal nutteloos en nergens voor nodig , als jij de mensen een goeie oplossing kan geven voor hun probleem hou je de mensen tevreden. Zie het als een school waar je op elke vraag aan je leraar eerst even op google moet zoeken , hoe nutteloos kan dit hele forum dan zijn als het aleen over "google" gaat ?


    De meeste mensen weten niet hoe ze google tot het uiterste moeten gebruiken , het is ook een community waar je leden helpt. Google helpt je mischien wel omdat hij voor 99 % van alle vragen weet te beantwoorden maar dat heeft niks met het feit te maken dat iedereen als eerste een oorlog houd over wie het beste "google" in zijn browerbar kan typen en als snelste reageerd. Er zijn mischien wat minderjarigen , maarja daar hebben jullie het mee te doen als community stel dan een leeftijds grens in. Ik vind het (google ) gedoe wat zielig te worden , lever dan een antwoord wat hem kan helpen niet ( heb jij al op google gezocht ? ) , reageer dan niet of wat mankeert je dan .


    Groeten.

  • Het klopt wat jullie zeggen alleen niet alles is op Google te vinden, wel de meeste newby problemen. Kijk naar topics met vragen van ervarene programmeurs. Bijvoorbeeld Tim of Patrick. Die openen zelden zelf een topic maar als ze die openen is het ook écht iets wat bijna niemand weet en zelfs Google weet het niet (omdat het vaak gebaseerd is op een eigen systeem e.d.). Daarnaast denk ik dat ik zelf ook geen topics open over google-first-page-search-result-answer vragen.


    Reacties met alleen "Zoek maar op Google" of "Heb je Google wel gebruikt?" worden gewoon verwijderd en door mij soms bestraft. Reacties met zoektermen die daadwerkelijk het antwoord op de 1e pagina hebben staan, of lmgtfy links met die antwoorden op de 1e pagina zijn wel toegestaan en ook naar wat we willen zien. Uiteraard verwijzingen naar eerdere topics met dit onderwerp op ICTScripters zelf is ook prima en dan wordt het topic in principe direct gesloten.

  • L.Groot
    Dat is de meest grootste onzin ooit dat een eigen systeem niet te vinden is, klinkt als of ze een eigen code taal ontwikkeld hebben die niemand heeft en/of kent.
    Ik start zelf ook niet veel onderwerpen omdat ik eerst ga zoeken naar iets, dit weet ik uit me hoofd dus daarom vraag ik dit soort dingen ook niet op fora's aangezien dit nutteloos is.
    Maar je kan niet verwachten dat elk lid hier het niveau van Tim, Patrick, mij en andere heeft want dat gaat niet, we zijn allemaal anders en daar ben ik ook heel blij mee.
    Jullie oude regels vermelde altijd "Houd rekening met het niveau van de topic starter", hier merk ik sinds de V5 heel weinig van en iedereen wordt maar met een reactie naar Google geschopt.
    Ik zeg het hard maar zo komt het inmiddels ook over op alle leden, niemand start hier straks nog met plezier een ontwerp omdat er altijd 1 standaard antwoord zal zijn.


    Citaat

    Reacties met alleen "Zoek maar op Google" of "Heb je Google wel gebruikt?" worden gewoon verwijderd en door mij soms bestraft.


    Neem het niet te serieus Tim, maar dit doet Tim ook op die manier, waarom worden de moderators dan voorgetrokken als hun het in een reactie plaatsen?

  • Hallo,


    Allereerst, naar mijn weten post ik nergens enkel met een verwijzing naar enkel Google. Heb nu even snel naar stuk of 100 berichten gekeken maar vind dit niet terug.


    Indien dit wel het geval is, gelieve de raporteer functie te gebruiken. Zelf ben ik namelijk tegen zulke voortrekkerij.


    Betreffende eigen systemen, dit kan zeker hrt geval zijn. Neem nu mijn framework. Dat is een eigen systeem. Als daar een fout in zit heeft Google vaak weinig zin en is debuggen mijn enige optie.


    Niet te spreken over bepaald soort plossingen zoeken. Daar ben ik somz uren mee kwijt om dit te vinde via Google.


    Ook zijn er andere talen dan php. Neem nu C#, hierbij is het aanbod van uitleg meer gelimiteerd.
    Of Assembly, dat is nog erger.


    Hopelijk heb ik zo wat dinge duidelijk gemaakt.


    Mvg,
    Tim

  • Moderatoren worden zeker niet voorgetrokken en daarnaast plaatst Tim dit soort berichten nu niet meer (sinds zijn proef-moderatorschap).
    Daarnaast plaatst Tim (zoals hij zelf al aangeeft) altijd meer info dan 1 zinnetje, meestal nog met een zoekterm, Google-link of wat tips erbij; volledig toegestaan dus.
    En om even terug te komen op wat volgens jou "onzin" is: sommige problemen zijn zo complex en hebben heel erg te maken met véél API's, classes, functions en frameworks dat die combinatie daarvan niet direct op Google terug te vinden is. Om een paar classes te noemen: de nieuwe FPDF functie, DirectAdmin's API (staat slechts 1 vb van op hun eigen website en verder staat er weinig op Google) en bijvoorbeeld vragen m.b.t. CodeIgniter.

  • Ik ben het vanuit dit oogpunt eens met Tim. Ikzelf antwoord ook nog zelden op topics waaruit je merkt dat de persoon niet gegoogled heeft.
    Want wie gaat nou het wiel voor de tweede keer uitvinden?

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!