Inlog maken webapplicatie

• Hey allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje, en ik kwam op deze site uit nadat ik toch wel een tijdje heb gezocht naar waar ik deze vraag zou kunnen stellen.

Ik ben aan het werken aan een webapplicatie/website als onderdeel van de opleiding die ik doe (Information Management) en nu loop ik tegen een klein probleem aan waar ik echter niet uit kom. Het betreft een applicatie waar leden van een bridge club een boek kunnen lenen/reserveren etc. Echter, ze moeten hiervoor ingelogd zijn, en op het moment is het mogelijk om gewoon zonder in te loggen toch een boek te kunnen lenen. Ik werk met VBscript, SQL en wat HTML/XML. Iemand een idee (of meerdere) hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt!

PS: De URL van de website is http://groep-05.wa.hszuyd.info

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik heb in mijn Access database die eraan gekoppeld is gewoon de gebruikersnamen en wachtwoorden staan. Je kan zien of je bent ingelogd of niet als je eigen naam bij de inlogbalk verschijnt als je je hebt aangemeld. Maar ik weet niet wat je bedoeld eigenlijk. Ik wil eigenlijk heel simpel voorkomen dat ze uberhaupt niks kunnen op de site als ze niet zijn ingelogd. Ik weet echter niet hoe ik dit voor elkaar krijg..

• Nouja, het is niet vrijwillig. Het is zoals de Hogeschool het wil. Er is een Access database met alle gegevens (Clubleden, boeken, Clubs etc) gekoppeld aan de applicatie, maar ik moet werken met Vbscript en SQL statements etc in de formulieren om alles werkend te krijgen. Het is veel copy paste werk omdat we zelf niet zozeer hoeven te kunnen programmeren, maar meer zodat we weten waar we naar kijken.
    Alles werkt op dit moment, alleen dan het feit dat momenteel iedereen zomaar een boek kan lenen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!