[Opgelost] Mysql_fetch_assoc in MySQL class

• Hallo allemaal,

Ik heb een kleine MySQL class geschreven. Alleen kom ik er niet uit hoe ik mysql_fetch_assoc hierin verwerk.
    Is dit mogelijk? Op google vind ik alleen maar mysql_fetch_array..
    Dit is wat ik tot nu toe heb:

Test.php

classes/class_database.php

Dus is het mogelijk mysql_fetch_assoc te implementeren in deze code? Het liefst zou ik ook nog via de code willen aangeven wat ik moet hebben, maar ik vrees dat ik dan toch teveel vraag.

Groeten,

Victor

Met vriendelijke groet,

Victor
    Beheerder ICTscripters

Bewerkt één keer, laatst door victor: Opgelost ().

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dit kan.
    Zoals al wel duidelijk is, creér je hiervoor weer een functie, met een waarde.
    Vervolgends gebruik je return mysql_fetch_assoc(waarde);

• Ik denk dat je beter de query resource terug kan geven, en je mysql_fetch_assoc functie de query resource mee geven. Dit om eventueel te verkomen dat je problemen krijgt als je eerst bijv. twee query's uitvoerd en dan beide door je nieuwe functie heen wilt trekken.

Ik denk dat je zo iets bedoelt?

• Klein vraagje, waarom gebruik je nog de mysql_* functies? Neem even een kijk naar MySQLi of PDO :)

Omdat ik (nog) geen reden zie waarom. Wellicht kan jij me vertellen waarom ik over zou moeten gaan?
    Weet je toevallig ook hoe ik die code nu moet aanroepen? Het wil niet helemaal lukken.. ben er al de hele ochtend mee bezig.

• Waarom return't je run_query() methode geen object (bijvoorbeeld QueryResult) waar je vervolgens de methoden getNumRows(), getFirstResult() getResults() op kunt aanroepen?

mysqli is de vervanger van mysql_* en bevat de nieuwste functies van MySQL waar mysql_* dat niet doet. Vanaf, uit mijn hoofd MySQL 5.x wordt mysqli aangeraden. PDO is weer een ander verhaal..

• Meteen zeggen als ik het fout heb, want ik ben nog maar net bezig met classes. Als ik al die dingen in run_query() doe. Kost dat niet meer tijd, omdat hij dan alles gaat doen, terwijl ik maar één ding nodig heb?

Ik zal eens kijken naar mysqli.. lijkt me niet moeilijk te implementeren zodra ik dit script af heb? Of is mysqli gehaal anders?

• Een voorbeeld:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!