config van de website in 1 of meerdere config files zetten?

• Beste ICTS ,
    ik heb een vraag kijk :
    is het veiliger om heel je config in 1 bestand te hebben of juist appart ?
    want nu heb ik bijv :

home page : config
    nieuws systeem config
    admin systeem config
    en berichtenbalk config

allemaal appart en ik vroeg me af is dat wel nu helemaal veillig ? of ben ik nu juist sneller en beter hackbaar.

binkkie

• Hallo,

Het is aangeraden om dit niet in aparte pagina's te doen. Dit omdat je dan bij elke kleine wijziging alle pagina's af moet. Dus ter gebruiksgemak van de programmeur is dit afgeraden. Qua veiligheid maakt dit niet uit naar mijn weten.

Performance scheelt natuurijk wel, maar houd er rekening mee dat de programmeur daar dan meer tijd mee kwijt is. En tijd is geld.

Mvg,
    Tim

• Een config bestand is het makkelijkste. Zoals Tim het ook al aangaf, kost het tijd om elk bestandje weer bij langs te gaan om aanpassingen te doen.

Daarnaast.. Waarom zou je 4 aparte bestanden hebben waar overal ongeveer het zelfde in staat?

En zoals de rest ook al aangaf, je PHP scripts zijn relatief veilig op je server. Enige manieren dat mensen erbij kunnen komen zijn, of ze hebben toegang tot je server (via FTP ofzo), of jij hebt je script zo voor elkaar dat mensen via jouwn script door je server kunnen bladeren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!