Ik zoek een zeer simpele tutorial voor een registratie en een login systeem te maken.
Ik heb al wat liggen googlen maar vindt zo niets simpels
om mee te beginnen..
Een zeer gemakkelijke en liefst Nederlands
Kan iemand me misschien helpen?

Register + login
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Hallo,
In 20 secondes gevonden via Google:
http://net.tutsplus.com/tutori…user-membership-with-php/Mvg,
Tim -
Let wel op dat in deze tutorial de wachtwoorden slecht worden versleutelt!
-
-
@H.Ryan
Voor wachtwoorden is dit schandalig om te gebruiken, er bestaan teveel decrypt tools waarbij je het wachtwoord kan omkeren (rainbowtables).
Ik raad je aan om SHA512 te gebruiken, en gebruik hierbij ook een SALT, zekerheid is nooit teveel -
Victor, md5 is goed hoor. Niet perfect, maar zeker niet slecht.
Zoals Fils aangeeft is het niet goed als md5 je enige beveiliging is. Ik wil wel even opmerken dat er geen decrypt tools bestaan voor md5. Wat hackers gebruiken zijn rainbowtables. Daarin staan de meest voorkomende wachtwoorden. Dus wat ik al zei, ze zijn wel versleuteld, maar slecht.
Het is dus zeker niet overbodig om wat tijd te investeren in andere beveiligingen. Fils noemde er al een paar op.
-
Zoals Fils aangeeft is het niet goed als md5 je enige beveiliging is. Ik wil wel even opmerken dat er geen decrypt tools bestaan voor md5. Wat hackers gebruiken zijn rainbowtables. Daarin staan de meest voorkomende wachtwoorden. Dus wat ik al zei, ze zijn wel versleuteld, maar slecht.
Het is dus zeker niet overbodig om wat tijd te investeren in andere beveiligingen. Fils noemde er al een paar op.
De decrypt tools bedoel ik dus de websites die dit soort diensten aanbieden, is een opslag aan MD5 hashes met omgekeerde waarde.
Excuus had niet echt een juiste benaming hiervoor gebruikt, bedankt voor het opmerken -
De decrypt tools bedoel ik dus de websites die dit soort diensten aanbieden, is een opslag aan MD5 hashes met omgekeerde waarde.
Op die manier. Bij tool denk ik aan een programma dat md5 decrypt en die zijn er dus niet. Ik had je verkeerd begrepen
-
Sorry dat ik het er eventjes bij vermeld maar ik zou (hoe moeilijk dat het ook klinkt) beginnen met object georiënteerd scripten. Ik ben hier zelf ook mee begonnen toen in C# en de denkwijze is eigenlijk een must als je verder gaat met scripten. Ten eerste omdat er komende jaren waarschijnlijk veel meer op wordt ingespeeld. Ten tweede zijn er natuurlijk (als je even googled) tig van redenen te vinden waarom programmeurs en opdrachtgevers de voorkeur hieraan geven.
Begin lekker simpel bij een eenvoudige functie. Ik heb eventjes gezocht voor je en ik vond dit een erg goede tutorial voor beginners.
http://www.sitemasters.be/tuto…P_Een_begin_maken_met_OOPHeel veel succes ermee!
Met vriendelijke groet,
Stan -
Om gelijk te beginnen met OOP lijkt mij niet echt slim. Als je OOP onder de knie wilt krijgen, zou ik toch echt eerst beginnen bij een beetje php. De topicstarter geeft aan een makkelijke tutorial te willen hebben over register + login, dus neem ik aan dat hij php niet onder de knie heeft. Mijn mening is om met php te beginnen.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!