PHP licentie script meerdere domeinen
-
-
-
Mijn excusses L.Groot,
klopt idd! -
Maar kan je niet code iets aanpassen zodat je alsnog enkel in de license.txt bestand enkel "domein1.nl" kunt invoeren en dat je dan ook op "sub.domein1.nl" kunt, zonder dat je dat in voert in licente.txt?
-
-
Nee maar ik bedoel.
in license.txt staat domein: site.nlAlleen wil ik graag het script op een sub-domein.
alleen dan werkt ie niet, en ik wil niet in license.txt nog eens een sub-domein er bij doen.
-
in license.txt staat domein: site.nl
dan verander je site.nl naar subdomein.site.nl
-
Ja maar kan het niet gewoon site.nl blijven.
Maar iets editten aan de script?
Zodat het ook met subdomein kan. en normale domein. -
huh?? nu snap ik helemaal niet meer:
Je zei net letterlijk dit:
CitaatNee maar ik bedoel.
in license.txt staat domein: site.nlAlleen wil ik graag het script op een sub-domein.
-
Je zet in de bestand license.txt het domein "site.nl".
Nu zet je het script op site.nl
Maar ik wil hem ook normaal op sub.site.nl kunnen zetten zonder je in license.txt iets hoeft te wijzigen.
-
zet ze allebei erin?
-
Kan je niet iets veranderen in het script zodat ie ook de sub-domein meetelt.
-
Maak een preg_match en kijk of een deel van de naam ermee overeenkomt.
-
En hoe doe je dat?
-
Dit is wat in mij opkomt:
PHP
Toon Meer<?php $domain = $_SERVER['HTTP_HOST']; $expl = explode(".", $domain); // als de array uit 3 bestaat is het een subdomein if(count($expl) == 3) { $domain = $expl[1].'.'.$expl[2]; // domein + . + extentie } // anders is het gewoon $domain $fp = fopen("http://xxx.nl/license.txt", "r"); stream_set_timeout($fp, 10); $data = fgets($fp, 8192); $domains = explode(',', $data); if(in_array($domain, $domains)) { } else { die("The website $domain is not allowed to use this application."); } ?>
Geen idee of het werkt.
-
dit laat toch alleen de domein en de TLD zien, ipv de subdomein?
-
Voor sub-domeinen zou ik het trouwens niet doen:
Stel jouw hosting heeft zoiets,zij zorgen ervoor dat zij hun systeem ook op sub-domeinen werkt.
Dan kunnen klanten ook een sub-domein aanmaken en hebben ze ook het systeem online.
Dus ik zou sub-domeinen niet doen,indien het wordt uitgelekt...
-
ja hij kijkt met mijn code alleen naar het hoofddomein, zo kan je hem dus ook gebruiken op een subdomein en hoef je alleen het hoofdomein in je array te zetten? Dat is toch wat je wilde?
-
Dat klopt luc.
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.08.12 22:40:53:
Nu krijg ik als ik dat heb toegepast op subdomein is het dan goed.
Maar plaats ik het op domein zelf dan is t fout. -
Bij mij werkt hij zowel op domein als sub domein?
in je license.txt zet je alleen de hoofddomeinen, verder niets dus bijvoorbeeld:
criminalspont.com, criminalspoint.nl
Wanneer je het script dan runt op een sub domein dan kijkt hij als het ware alleen naar het hoofd domein.
Verder werkt het dus ook gewoon op een hoofddomein.
Met vriendelijke groet,
Luc
PHP
Toon Meer<?php $domain = $_SERVER['HTTP_HOST']; $expl = explode(".", $domain); // als de array uit 3 bestaat is het een subdomein if(count($expl) == 3) { $domain = $expl[1].'.'.$expl[2]; // domein + . + extentie } // anders is het gewoon $domain $fp = fopen("http://dev-portal.nl/license.txt", "r"); stream_set_timeout($fp, 10); $data = fgets($fp, 8192); $domains = explode(',', $data); if(in_array($domain, $domains)) { } else { die("The website $domain is not allowed to use this application."); } ?>
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!