Laptop herformatteren

• Hey,

ik heb enkele jaren geleden een HP G72 notebook gekocht. Deze word steeds trager en ik krijg soms problemen dat dll files missen, daarom wil ik die herformatteren.

Toen ik de laptop kocht, stond de software al op de laptop en ik heb er geen backup van gemaakt.
    Hoe kan ik deze herformatteren? Want ik vind geen duidelijke uitleg :s

Willem

• Hij bedoelt denk ik dat hij de CD (software Windows/Linux) niet heeft, maar toch zijn laptop weer terug naar fabriek instellingen wilt hebben.

• Beste ts,

U kunt een herstelpunt proberen, als er garantie opzit naar het bedrijf wat u deze laptop verkocht. Je kunt je laptop aleen formateeren door er een windows cd in te stoppen en zo u hele hardeschijf via de opstart cd formateren. Het is heel simpel eigenlijk.

Groeten Scarface.,

• Als je je laptop wilt formatteren moet je de software allemaal opnieuw installeren, dat is inclusief Windows. Je kunt een backup maken van de documenten die je wilt houden en kunt daarna een schone installatie op de schijf zetten en de backup terugzetten.

Je zou ook nog sfc /scannow kunnen typen in de command prompt om zo je Windows files te controleren en deze eventueel te laten fixen.

http://lifehacker.com/157578/g…l-windows-xp-from-scratch

Vervang windows XP alleen met jouw Windows versie.

Verder was dit letterlijk 5 seconden google tijd.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Waarschijnlijk zit er een recovery partitie op je laptop, dit houdt in dat je via een toets combinatie tijdens het opstarten direct in de windows installate komt om vervolgens je pc opnieuw te installeren.

Volgens mij is het bij hp F11

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Als je Windows een legale code heeft dan kun je uiteraard ook een programma downloaden die al je licenties laat zien.

Door middel van die licentie kan je met elke willekeurige cd van die bepaalde Windows je computer formatteren en opnieuw installeren, en behoud je toch je officiële Windows.

Maar zou eerst even wat R.Jipping zegt proberen/bekijken.

• systeem recovery is een complete herinstallatie, hij word dus dan zo geinstalleerd zoals je hem gekocht hebt. Dus met de standaard software die is meegeleverd (hp software)

(mobiel)
    Je moet tijdens het booten op f11 drukken

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Als je laptop wel gwn opstart kan je zo een back up cd makrn 9van de 10 keer zit er een programma op waar je windows backup kanmaken dt heb ik ook
    Als je het echht niet weet stuur me ff een pm en ik help je

Mvg Christoffer

Bezig met me 3 sites.
    Zit meer tijd in dan ik had gedacht.
    ;):cheer:(c)(c)

• Besef dat als je manier van Willem doet dat de Windows code een niet geldige code kan zijn. Ivm fabrieksinstallaties doen ze vaak andere code.

Windows code moet wel altijd op achterkant van de laptop staan.

Overige software moet je opnieuw zien te vinden tenzij je idd de.al vertelde manier doet.

• Normaal kan je bij de meeste laptops gebruik maken va het recovery systeeM
    Vooral HP ondersteund deze functie.

Dan kan je heel je pc weer herinstalleren.

(Bij het missen van backups zal je wel al je bestanden kwijt zijn. :s)

verder heb je geen cd of iets nodig enkel de memory stick en of andre externe onderdelen om zo je backups te bewaren.

Indien het je nog niet lukt, raad ik je de site van microsoft aan. daar staat alles netjes stapgewijs uitgelegd voor jou probleem.

veel succes :cheer:

• Vorige week heb ik mijn laptop opnieuw geinstalleerd via configuratiescherm, misschien ook een optie? Hoe te vinden?

Configuratiescherm -> Systeem en onderhoud -> Back-up en herstel -> 'Herstel systeem instelling of uw computer' -> Geavanceerde herstel methodes

Het kan allemaal iets anders heten, maar dat komt omdat ik Windows in het engels heb. Bij mij maakte hij automatisch een back-up van mijn documenten etc.

• Citaat van rickvbeek

tegenwoordig doen ze geen cd meer van Windows zelf bij de computer.
    Maar als je vertelt welk Windows je precies hebt kan ik een ISO sturen van die Windows.

die kan je dan vervolgens branden en achter op je laptop zit normaal gesproken de serail key van Windows.

Een ISO cd is idd ook een optie.
    Maar voor mensen die niet al te veel kennis hebben van een pc, is dit niet altijd aan te raden.

MAAR Een "Clean ISO Install" zoals ze dat noemen, is in dit geval wel zeer handig.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!