$PHP_SELF werkt niet

• Programmataal - PHP / Html denk ik

ik heb een voormulier nu wil ik dat hij dus als er op submit geklikt word de if(isset($_POST['submit'])) uitvoerd door $PHP_SELF te zetten maar dit neegeerd hij gewoon en als ik heb naar bijvoorbeld bevestig.php set dat gaaat hij gaaar wel heen maar dan doet hij niet de inputs Posts herkennen

graag hulp want kom er niet uit
    alfast bedankt!

hier is het script

ik heb ook al <?PHP echo"$PHP_SELF"; ?> geprobeerd werkt ook niet en op internet al gezocht maar niks werkt

dank u wel groetjes tim

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Zoals bramva zegt, heeft php_self bij jou geen nut in een action, als je namelijk action="" doet blijf je ook op de zelfde pagina, dat doet php self namelijk ook.

2. Je gebruikt php self verkeerd jij doet:
    $PHP_SELF maar het moet zijn: $_SERVER['PHP_SELF'];

voorbeeld:

als jou formulier form.php heet:
    echo $_SERVER['PHP_SELF'];

dan krijg je in de echo http://www.site.nl/form.php

heet je formulier map/form.php
    echo $_SERVER['PHP_SELF'];

dan krijg je in de echo http://www.site.nl/map/form.php

Oftewel, php self geeft gewoon de huidige structuur terug vanuit het script waar je zit.

• ooww oke dus php_self betekend gewoon de url waar hij op is oww oke dank jullie wel !!!!!

groetjes tim

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.07.12 11:30:07:
    een vraagje noig als ik action"" doe dan voert hij noig steets niet de

PHP
    if(isset($_POST['submit'])) {
    	mysql_query("INSERT INTO `[messages]`(`time`,`from`,`to`,`subject`,`message`,`outbox`) values(NOW(),'$page->sitetitle','$recruiter','Referal','Je hebt een lid laten aanmelden op $page->sitetitle! Dank je wel!','0')");
    	echo"Geluktdfdsfsdddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddefefeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee";
    }

uit hoe kan dat dan ?

groetjes tim

• ik zit nu al een tijdej te klooten en heb ales gedan overgens bedankt voor uw super uitleg luc en uw tijd maar als ik nu op klik gaat hij naar de link

http://www.kan-ik-niet-zeggen-…=&submit=Naar+beginpagina

ik heb nu gesprek hier zucht dus vandaar zo kort sorry maari k ben er zowieso om 6 uur weer dank u wel

groetjes tim

• Wat is je vraag, want ik snap je niet?

Wat ik wel in je code zie is dat jij het niet zelf gemaakt hebt maar uit andere scripts hebt genomen.

miss de variabelen noemen in de if post submit ipv achteraf?

• jah dat klopt maar ik heb een script winkelwagentje gedownload en nu wil ik het bestelformulier aanpassen dus heb al wat zitten rommelen dus vandaar al zoon beetje de heelen dag xd.

maar ik heb het probleem dat hij waneer ik op "Formulier versturen" klik dan doet hij niks lijkt wel hij weergeeft de echo niet

tuurwel ik wil dat hij de submit uitvoert

ik snap niet waarom hij deze niet uiutvoerd de if submit dat is mijn vraag ik wil dus dat hij als je op "Formulier versturen" klikt dat hij de if submit uitvoerd dus de echo weergeeft

bedankt voor u hulp en echt sorry voor mijn onduidenlijker uitleg hoop dat het zo duidenlijk is

groetjes tim

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.07.12 23:11:14:
    opgelost

PHP
    enctype="text/plain"

moest weg in de regel

PHP
    <form action="" method="post" enctype="text/plain">

bedankt voor al jullie hulp!!!!!

groetjes tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!