layout naar html-css

  • Ik ben niet zo goed met tutorial sites en het zelf doen lukt me niet goed.


    ik hoop dat het in de juiste categorie staat...


    ik zoek iemand die me kan helpen (leren) hoe een goede index.html/php
    te maken met layout
    dus hoe je menus enzo van afbeeldingen doet
    zoals de lay out op multihacks.be


    wil iemand mij hierbij helpen?
    laat maar iets weten



    Met vriendelijke groeten Robin

  • Dit is niet zo gemakkijk beheers je html/xhtml en css volledig ? Zoniet zou ik wat standaart templates leren maken in html. Dan is het nog wat raar om jou alles voor te kouwen zodat jij geld kan verdienen met onze kennis niet ?

  • ik ben bezig met ze te proberen te vestaan aangezien ik website tutorial erg moeilijk te begrijpen vindt...
    raar maar waar..


    daarmee mijn vraag voor als ik wat verder zit of iemand hier me kan helpen met hoe je dus menus zet op de plaatsen dat je zelf wil.
    waaronder ook een afbeelding waar eentje overstaat en ook een button is.

  • Daarom volg je juist tutorials, wij kunnen je ook moeilijk alles voorkauwen probeer gewoon is wat ? Zo begon ik ook ooit eens met html zonder css, desalniettemin iedereen begint het zo je kan er ook niet vanuit gaan dat je het in een maand leert duurt wel wat langer om alle basis behoeften uit je hoofd te kunnen.


    Conclusie coderen doe je niet in een week/dag !

  • @Joyeria,
    Dat is dus onjuist ;).
    Volgens de officiele W3 regels zijn de volgende parameters verplicht voor een XHTML 1.0 Transitional geldige codering:
    - src
    - alt
    - title


    Width of height geef je alleen op wanneer je het wilt aanpassen (en is eigenlijk dom want dan kan je beter de afbeelding in Adobe Photoshop verkleinen zodat je bandbreedte bespaart en evt. meerdere afbeeldingen op je server opslaan) en dus niet standaard.


    Daarnaast zou ik persoonlijk de width of height dan opgeven in het style attribuut via CSS dan direct in de afbeelding.

  • Citaat van L.Groot

    DangerProne,
    In mijn ogen is het onzin en kost het je voor de afbeeldingen (als ze de opgegeven breedte niet hebben) alleen maar onnodige bandbreedte?


    Tuur heb je ook gelijk in maar het hoeft niet. Het is beter van wel maar zal het plaatje altijd wel laten zien.
    Maar goed, als je een plaatje ergens plaatst b.v. 200x600 dan ga je geen plaatje van 600x1800 laden en dan aanpassen met width/height.
    Ik neem aan dat je het plaatje dan zelf al de goede afmetingen geeft zodat ie zo klein mogelijk blijft kwa laden etc.
    Dit kan tuur wel als je het plaatje op meerdere plaatsen gebruikt met verschillende afmetingen...


    maar goed, heeft niet zoveel met hierboven te maken.

  • Heb je ooit al eerder HTML/CSS geleerd en beheers je het goed genoeg? Je kan best pas beginnen aan layouts als je het kent en daarna gewoon oefenen en niet direct paniekeren. Ook kan je als je een header maakt een background image doen, maar dat kan ook gewoon de image er in zetten, maar ik persoonlijk zet header altijd als background in de div header;) Succes nog

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!