Google gaat over geoptimaliseerde sites tegen.
Google gaat websites met over geoptimaliseerd SEO-gebruik afstraffen. Sites met unieke en relevante content gaan dus hoger komen te staan in de zoekresultaten
Nog niet ingetreden
Zoals vermeld door het hoofd van Google's Web Spam team Matt Cutts is Google al enkele maanden achter de schermen deze aanpassing aan het realiseren.
Echter is er nog geen exacte datum bekend gemaakt voor de release van deze nieuwe maatregel.
Waarom?
Google wil eerlijke mensen ook een kans geven om bovenaan in de zoekresultaten te komen zonder honderden euro's of uren te steken in de SEO-optimalisatie van hun website.
Zo proberen ze dus meer adaptieve keuzes te maken in het tonen van hun zoekresultaten. Dit houdt in dat goede en relevante content belangrijker moet worden dan de SEO-optimalisatie van deze content. Hierdoor moeten pagina's met goede en relevante content meer waarde krijgen dan overdreven geoptimaliseerde pagina's.
Afstraffen, hoe?
Of er een straf komt te staan op overdreven geoptimaliseerde content buiten een lagere plaats in de zoekresultaten, is nog niet bekend. Hoe dan ook, Google wil het belang van SEO-optimalisatie verkleinen.
Intelligenter en eerlijker
Sinds Google Panda (een aanvulling op het algoritme van Google dat de volgorde van de zoekresultaten bepaald), die hevig onder vuur kwam te liggen, wilt Google nu veel eerlijkere en intelligentere ingrepen uitvoeren.
Keywords worden minder belangrijk terwijl unieke en relevante informatie weer stijgt qua belang (dit houdt teksten maar ook afbeeldingen in).
Als je teveel reclame op je website plaatst zul je meteen ook een paar plaatsen in de zoekresultaten moeten afstaan.
Bron: Webwereld.nl, Chip.nl, Sxsw.com
Wat vinden jullie hiervan? Is het een goed initiatief en ga jij je website SEO op een andere manier aanpakken of ga je er geen rekening mee houden?