Beste leden,
ik ben op zoek naar een proxy script met daarin javascript. Dit is voor een kameraad, bij hem op school zijn de spellen van Facebook geblokkerd. Dus is er iemand die dit heeft?
Groeten Gerben
Beste leden,
ik ben op zoek naar een proxy script met daarin javascript. Dit is voor een kameraad, bij hem op school zijn de spellen van Facebook geblokkerd. Dus is er iemand die dit heeft?
Groeten Gerben
Beste wat hij kan doen is een usb-stick opzak hebben, daarop Firefox/Google Chrome -portable op zetten. Veel beter dan zo'n proxy server.
Proxy.org?
Je kan ook via google http://earth.google.com/ , dan moet je bijvoorbeeld hyves opzoeken dan opent er een venster in google earth programma wij hadden dit er gewoon vroegen op elk systeem opstaan ! Werkt precies zoals een browser maar dan wel dat ze je niet kunnen blokeeren.
Sommigen servers zoals bij ons draaien al op een proxy.
En die blokkeert sommigen websites url ( de meeste )
Met een microsoft firewall ofzoiets :s
Wat Irakli zegt is ongeveer waar. Stel ze hebben een proxy server draaien in het netwerk, dan kan de school in principe links gaan masken. Stel jij tikt in: facebook.com en zij hebben de proxy server zo ingesteld dat hij die opvangt en doorstuurt naar de school haar site. Als de link in deze post werkt dan heb je mazzel want dan kun je verschillende IP's gebruiken om websites te bezoeken, alleen ze kunnen wel de dingen uitlezen die jij eventueel post. Dus het risico is aan jouw.
Daarnaast kun je eventueel kijken naar OpenVPN. Ikzelf maak namelijk gebruik van mijn eigen VPN die ik voor 52$ per jaar heb.
Weet niet of dit geblokkeerd is, maar ik werk op het werk altijd via een eigen vpn.
Een beveiligde verbinding rechstreeks naar mijn server.
Deze zet dan een tunnel op, zodat ik eigenlijk surf op mijn server in plaats van op de computer van het werk.
Zo weet ik zeker dat onze IT admin geen wachtwoorden kan sniffen van enkele van mijn servers.
Citaat van K.RensWeet niet of dit geblokkeerd is, maar ik werk op het werk altijd via een eigen vpn.
Een beveiligde verbinding rechstreeks naar mijn server.
Deze zet dan een tunnel op, zodat ik eigenlijk surf op mijn server in plaats van op de computer van het werk.
Zo weet ik zeker dat onze IT admin geen wachtwoorden kan sniffen van enkele van mijn servers.
Tenzij die een man-in-the-middle attack doet
http://www.internet-anoniem.nl/
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.03.12 12:28:45:
Ik denk ook niet, dat deze jongens speciale stuff gana aankopen ofzo om te kunnen surfen op school hoor.
Gewoon een simpele link kan hen al helpen voorlopig toch :d
Er word gewerkt met een fortiquard webfiltering en zelfs criminalspoint is geblokkeerd reden:
Dit i.v.m. de categorie "Hacking" waarin deze website is aangemerkt.
Citaat van jgdonleachEr word gewerkt met een fortiquard webfiltering en zelfs criminalspoint is geblokkeerd reden:
Dit i.v.m. de categorie "Hacking" waarin deze website is aangemerkt.
Wat voor systeem draait er precies op die school?
Is het een eigen computer die je aansluit op het net of is het een vaste computer waar je achter gaat zitten en inlogt. Kun je eens kijken of je bijvoorbeeld .bat files kunt uitvoeren of dat je de CMD kunt starten.
Hij gebruikt gewoon zijn laptop
Als het goed is moet hij dan gewoon OpenVPN kunnen gebruiken.
Wat houd dat VPN in dan?
Citaat van jgdonleachWat houd dat VPN in dan?
VPN (Virtual Private Network) is een connectie die je legt met een andere server om daar via je internet te laten gaan. Dit wordt vaak gebruikt als je remote bij je server beheer moet en je hebt daar een VPN aanhangen. Dan kun je met die VPN verbind en simpel op een computer komen die daar in het netwerk hangt.
Nou kun je ook je internet via een VPN tunnelen, dus dan gaat het eerst naar een andere server en die gaat dan naar de website die jij wilt zien. Dus een tussenpersoon in principe. Een VPN (wanneer getunnelt voor het internet) veranderd ook je IP die voor de gebruiker zichtbaar is (proxy idee)
En hoe werkt het precies, gewoon programma installeren ofzo?
Ja dat heb je goed. Google maar even "Guide OpenVPN" of "How to use OpenVPN"
Daar is niks illegaals aan of een virus ofzo? En brengt ook geen schade aan je computer?
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!