Telefoon kraken

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik weet niet of de MODs het hiermee eens zijn, maar anders moeten ze even mijn post wijzigen en de link verwijderen.

Maar hier staat het bericht + video: http://tweakers.net/nieuws/809…phone-te-achterhalen.html

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Citaat van K.Rens

jopitan: zoals je kon zien in het filmpje, is een passcode van 5 tekens onvoldoende en is een veegpatroon ook niet sterk genoeg.
    Ze doen idd bruteforce, maar zelfs met 8 tekens is het nog super snel te raden...
    Het is pas lastig vanaf een 15-tal tekens voor hen...

Op de iPhone heb je de optie om na een aantal fouten je mobiel geforceerd te laten wissen. Wat dus met een bruteforce telkens wordt geprobeerd is het invoeren van een ander nummer wat dus telkens bij een foute combinatie daarbij wordt opgeteld. Ik heb die van mij op bijvoorbeeld 10x staan, dus na 10 bruteforce codes geprobeerd te hebben zou hij gewist zijn.

http://www.msab.com/app-data/d…_release_notes_6.2_EN.pdf voor meer informatie. Is wel interessant.

Iets meer ongeretaleerd maar zeker niet oninteressant is iets anders van hun en dat is dit: http://www.msab.com/xry/xry-sim-id-cloner

Daarnaast heeft XRY 6.2 nog niet echt zin met pincodes langer dan 4 tekens. Meerdere websites zeggen dit:

"Micro Systemation?s marketingdirecteur geeft toe dat het kraken van de pincode alleen makkelijk gaat bij een viercijferige pincode. Als de pincodes langer is heeft Brute Force soms geen effect." Dus bij mij zou hij het al niet meer doen aangezien ik 9 karakters heb en dat een combinatie van cijfers en letters en speciale karakters.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Ik denk in eerste instantie dat we deze software niet zullen verkrijgen.

Indien het zou lekken door een corrupte agent zoals iemand al had verteld dan word het pas erg.

Maar ik denk wel dat de overheden er snel iets aan zullen doen hoor. En de persoon die voor de lek heeft gezorgd zal ook niet lang vrij lopen :d

• Citaat van Ferhat.Remory

Hoe gaan ze weten wie de lek heeft veroorzaakt ...

Waarschijnlijk met licenties. Een overheidsinstantie neemt licenties af bij het bedrijf waarmee die de software kan activeren. Zodra ze zien dat deze is uitgelekt moet er immers een licentie bij zitten en dan valt dit makkelijk terug te tracken. Daarnaast heb je by XRY niet alleen een software nodig maar ook hardware. Dus dan moeten ze ook nog eens de hardware na kunnen bouwen wat ook niet 1, 2, 3 is gedaan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!