Domeinnaam bedenken

  • Beste CP'ers,


    Binnenkort wil ik mijn eerste serieuze website lanceren waar ik een groot deel van mijn tijd in ga stoppen, maar ik zit een beetje met een brandende vraag.


    Deze vraag luidt: waar moet je rekening mee houden bij het bedenken van een domeinnaam? De website die ik wil lanceren is een website met reviews over Apps & Games uit de App Store. Het zijn lange artikelen, waar ik verschillende factoren in behandel.


    Wat trekt, op het zelf promoten van je website etc., de meeste bezoekers aan? Moet je juist een hoog scorend woord op Google verwerken in je domeinnaam, of juist een unieke naam voor je website bedenken waar nog nooit iemand van heeft gehoord.


    Graag hoor ik antwoorden van de ervaren personen op CP, alvast bedankt!


    PS


    - topic is niet bedoelt voor tips, kritiek of reactie's als "je zal hier nooit bekend mee gaan worden" of iets dergelijks;
    - aanbevelingen van domeinnamen (wel vrij en .nl) zijn wel toegestaan.

  • Wat is de naam van je website? Dan kan daar mee rekening worden gehouden in de domeinnaam. Of heb je nog geen naam en wil je dat we eentje gaan bedenken en dat daarvan dan ook de domeinnaam van vrij is.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Waar je zeker al mee rekening moet houden is dat hij vrij is op de belangrijkste extenties (zoals be/nl/com/net/..), anders als je er serieus mee wilt gaan en moet je ze opkopen wat duur kan oplopen.


    Ook denk ik (meer hier heb ik geen ervaring mee) dat je is moet zoeken naar veelbezochte zoektermen en daar wat variaties op maken.


    Succes alleszins

  • Wat denk je van Apps N Games (appsngames.nl, zijn ook nog wat andere domeinen vrij)

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Ik vind ivm de die naam.
    Dat jopitan alvast wel een goede suggestie heeft gegegeven?


    Het is belangrijk dat je een duidelijke maar zeker ook niet een TE lange domeinnaam neemt.


    appsngames.nl lijkt me wel iets dat we perfect kunnen noemen?


    Enkel is het up to you om de beslissing te nemen.



    Ik wens je alvast veel succes en als je site klaar is, let us know please :cheer:

  • Hmm, ik vind het niet een super mooie naam maar een beetje onhandig , je kan beter 2 woorden doen en niet nog een klinker ertussen. Dit is lastig te onthouden. Het zal wel uitmaken op je uiteindelijke bezoekers want nu zoek je op APP N GAMES . inverplaats van APP GAMES.

  • Voor google is het handigst om een domeinnaam te hebben met de woorden er in waar op gezocht wordt! Als jij bijv. appreview.nl neemt en mensen zoeken op appreview zal die van jou automatisch al hoog eindigen ongeacht de inhoud van de website ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!