Prijs voor hosting

• Hallo ik ben een webhosting gaan starten, bij mij kun je een hosting + domeinnaam verkrijgen.

Nou is mijn vraag wat is een redelijk vedrag wat ik kan vragen aan de bezoekers voor de hosting+ domeinnaam p/m ?
    Voor:

250 MB Webruimte
    2000 MB Bandwidth
    Onbeperkt e-mailaccounts aanmaken
    Onbeperkt aantal MYSQL databases
    Help support 24/7 beschikbaar
    Spamfilter
    Minimaal 3 maanden
    Kan verlengt worden.
    ---------

500 MB Webruimte
    5000 MB Bandwidth
    Snelle service
    Spamfilter
    Minimaal 3 maand
    Kan verlengt worden
    50% korting op het volgende domein

------

1500 MB Webruimte
    15000 MB Bandwidth
    Snelle service
    Spamfilter
    Gratis templates
    Minimaal 3 maand
    Kan verlengt worden
    70% korting op het volgende domeinnaam

Wat zijn redelijke prijzen voor als ik dit ga aanbieden?

Mijn gedacht was :

€3.00- p/m
    €8.00- p/m
    €19.00- p/m

Wat vinden jullie? :P

• Citaat van r-mulder

Veels te duur.. Gebruik even een voorbeeld:

Kijk es op http://www.versio.nl wat hun vragen voor de pakketten..
    Super goedkoop, snel en goeie service.

Ik heb er laatst ook al aan gedacht. Een eigen webhosting starten om mijn klantendienst te vergroten. Samen met een vriend een heel bedrijfsplan opgezet. Zo rond 3/4 A4'tjes.
    De winst zou minimaal zijn willen we concurreren met de grotere bedrijven zoals Versio. Ook zou het pas vanaf 100 klanten interressant worden.

De genoemde prijzen zijn inderdaad best prijzig.
    Ik zou proberen om te gaan naar euro1,50 - euro2,- per maand.

Realiseer je wel dat er heel veel tijd in gaat zitten voordat er geld binnenkomt rollen. En het nog meer tijd kost om de huidige klanten tevreden te houden. (geen downtime, goede service, kennis van webapplicaties etc. etc.)

• Citaat van R-Mijnten

Ik heb er laatst ook al aan gedacht. Een eigen webhosting starten om mijn klantendienst te vergroten. Samen met een vriend een heel bedrijfsplan opgezet. Zo rond 3/4 A4'tjes.
    De winst zou minimaal zijn willen we concurreren met de grotere bedrijven zoals Versio. Ook zou het pas vanaf 100 klanten interressant worden.

De genoemde prijzen zijn inderdaad best prijzig.
    Ik zou proberen om te gaan naar euro1,50 - euro2,- per maand.

Realiseer je wel dat er heel veel tijd in gaat zitten voordat er geld binnenkomt rollen. En het nog meer tijd kost om de huidige klanten tevreden te houden. (geen downtime, goede service, kennis van webapplicaties etc. etc.)

Wil hier nog even op toevoegen,
    Er zijn tegenwoordig ook al teveel hosting providers.
    En zoals Ruben al zegt het word interressant vanaf 100 klanten.

Als Jan morgen een hosting begint voor 2euro per maand begint Pietje met hosting voor 1,50.. concurrentie is ook te groot vind ik.

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Webhosting bedrijf beginnen in deze tijd is niet aan te raden, het is natuurlijk je eigen keus het te doen of niet te doen. Ik zelf heb een webhosting bedrijf maar de concurrentie is moordend.

Je hebt namelijk tegenwoordig al een webhosting voor een slordige euro 6,00 op jaar basis zonder domein. Met domeinnaam zit je op een euro 12,00 euro op jaar basis.

Dus als je er een begint moet je het al gauw hebben van de service die je kan bieden en de tevredenheid. Wat heeft het als voordeel als de klant naar jouw toegaat en 40 e 50 euro op jaarbasis betaalt dan dat die naar bijv. Versio van 6 euro op jaarbasis gaat.

Wat bied jij wat je concurrent niet bied.
    Wat zijn de voordelen in tegenstelling je concurrent.

Hier zou ik eerst over na denken voordat je er zelf 1 gaat beginnen.

• Ik heb even rond gekeken op het web naar andere hosters deze bieden inderdaad wel veel concurenties voor me,
    ik denk dat ik even wacht met het opstarten van me eigen webhosting bedrijf en er even nog goed over na ga denken.

Over via telefoon betalen
    Dit was ook mijn bedoeling om er een betaal systeem bij te doen waar je via je telefoon kan betalen voor de host.

Ik ga even heel goed nadenken hierover, anders blaas ik het maar af :P.

Dank jullie voor de reacties. :hmm:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!