Vraagje over xtreme war source

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Iedereen kan wel een naam veranderen en layout , maar jij mag aleen je eigen gescripte code verkopen of de gehele nieuwe layout. Verder heb jij totaal geen rechten erop dus raad het je niet aan .

  • Geen rechten op bewerkte source, zo kan iedereen zijn banditi beginnen te verkopen bijvoorbeeld, door layout aan te passen en beetje unbuggen.


    De code dient volledig aangepast te worden, dus opnieuw scripten.


    U kan wel uw eigen scripts los verkopen.

  • Waarom zou je het niet kunnen verkopen?


    Je zegt erbij dat er alleen betaald wordt voor de delen dat unbugt is, of door jou is gescript.. als de rest toch all gratis was.. hoeft het dus ook geen probleem zijn als je alles in 1 doet?


    Wat is er anders aan als je iets in delen/uitbreidingen verkoopt en dat die koper vervolgens alles nog in de volledige source moet zetten? terwel die dus ook gewoon zoals ik all zei, alles in 1 kan kopen, waarbij hij dus gewoon betaald voor de door jouw gedaande werk. ^o) Het is nogal onlogisch vind ik, om te zeggen dat je jouw gemaakte werk wel los mag verkopen maar niet in de source zelf terwel die normal ook gewoon all gratis zou zijn (xD) het zou alleen illegaal zijn als je het er niet bij zegt of juist zegt dat het helemaal van jouw is. Maar het tegengestelde is niks mis mee.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Ik snap uberhaupt niet eens, waarom je werk zou willen doen in een open source..
    Waarom begin je niet ergens mee, en leer je ervan, en bouw je dan iets unieks, etc?
    Heb je veel meer aan, dan is feite in een half door jou, half door een ander script te verkopen of online te zetten..

  • Ik zie het nut er niet van in, als je iets debugt moet je daar geen geld voor vragen want iedereen met wat tijd en zoekwerk kan een hele source debuggen.


    Je kunt de source verkopen, maar bij de verkoop moet je duidelijk melden dat het over die source gaat en dat jij enkel gedebugt hebt en een andere layout erin gemaakt hebt.


    Zolang de koper weet wat hij koopt zie ik er niets fout in.

  • Wie heeft hem vrij gegeven onder welke licentie is hij vrijgegeven, als we dan toch over allemaal gerechtelijke zaken gaan praten?


    Deze source is vrijgegeven, weet iemand nog wel door wie die is vrijgegeven, en zo ja hoe deze persoon deze source heeft vrijgegeven (welke licentie?) Wanneer je dat weet, weet je wat je er wel en niet mee mag doen :). (er zijn verschillende soorten "opensource" licentie's)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!