• Hey,

Ik zal niet weten waar ik dit anders moet posten. Maar ik heb denk ik een goed idee.

Je ziet af en toe dat leden zijn opgelicht door onbetrouwbare leden. Dit is natuurlijk niet aan cp, maar je kan het "voorkomen".

Het is als volgt;
    Iedereen kent het wel "Thank You" of "Like" buttons. Misschien is het een idee om hier ook te maken. Als iemand een goede reactie heeft geplaatst wat iemand heeft geholpen. Dan drukt die op de "Thank You" (of wat voor button dan ook) van die reactie, en dan krijgt het lid van de reactie er 1 "Like" (of wat dan ook) bij. Even zoals "Dislike"

Zo kunnen we zien als iemand een source te koop heeft. Van 3000 euro, overdreven bedrag maar het kan. Als dan de dislike heel veel is. En like weinig, weten mensen dat die persoon niet te vertrouwen is.

Er zitten wel nadelen aan, als iemand een lid niet mag dat die hem de heletijd dislike gaat geven.

Dit is alleen maar een idee, wat kan er beter aan?
    En wat vinden jullie ervan?

Groet.

• We zouden wel het idee eenzijdig kunnen doorvoeren. Dat je kan aangeven (met reden) dat je iemand waardeert. Dat kan zijn door een verkoop, door een goed antwoord, wat dan ook.

Wij controleren deze uitingen dan wel, om spam en laster te voorkomen. Maar zo kan goed gedrag beloond worden. Aan slecht gedrag besteedt je dan minder aandacht.

Wat zijn de meningen over dit idee? Vanuit mijn onderwijsachtergrond weet ik dat het pedagogisch in ieder geval verantwoord is, maar of het hier ook zou werken weet ik (nog) niet.

• Ik denk wel dat het een goed idee is. (feedback, net als SD)
    Zo kan je een ander waarschuwen voor oplichters.

Trouwens waarom is het niet mogelijk om via profiel te kijken welke berichten / posts een persoon heeft gestart?

• Ik vind dit een leuk idee, de aanvulling van Lodewijk is dan inderdaad beter. Misschien een max. van 5 dislikes/likes per dag per lid of zoiets en dat je verplicht een reden erbij moet typen (die door mods wordt gecheckt) om zo misbruik te voorkomen.

Enig nadeel is dat wij meer werk hebben (als mods) maar dat vind ik niet erg op het moment dat andere zaken op CP dan vooruit gaan, zoals het aantal oplichtingen omlaag e.d.

• Ik weet niet of jullie Maplestory kennen. Zal best wel. Daar had je 'Fame', hier mocht je ook maar een aantal per dag geven. En dan kon je - of + staan.

Mods hebben inderdaad meer werk. Maar misschien dat alleen de dislikes gecontroleerd moeten worden? Want die kunnen nogal negatief overkomen.

• Voor extra werk voor de mods hoeven we het niet te laten. Het is niet dat we nu al bakken met werk hebben ;)

Vraag voor nu: een systeem waarin je ook dislikes kunt geven, of een systeem met alleen likes?

• A no go!

Zo ga je van die spammers krijgen die alleen maar zoveel mogelijk likes willen hebben.
    De berichten count is voor sommige al erg genoeg.

Denk ook niet dat het systeem goed zal werken in een community als CP.

Beter zou zijn om leden een donatie link in hun profiel te zetten en dat mensen die door hem/haar geholpen zijn een kleine donatie kunnen doen denk aan flattr bijv.

Niet dat iemand daar wat om geeft, maar het is wel uniek en dan hebben de echte behulpzame leden er ook iets aan.

Een like of dislike zegt niets en helpt oplichting ook niet de wereld uit.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!