php script weergeven

  • Hey cp,


    Ik ben bezig met een script waar een php code wordt weergeven die moet aangetoond worden als normale tekst. Ik gebruik daar nu dit voor:


    PHP
    <?php  highlight_file('scripts/1codecompleet.php'); ?>


    Nu vroeg ik me af, kan dit ook makkelijker? Nu moet ik namelijk elke keer een code in een script zetten en deze include met de highlight file.
    Ook vroeg ik me af hoe ik een nummering kan toevoegen en een linkje om de gehele code te kopiëren (zo werkt het ook met de scripts op cp, zie de code bovenaan)


    Wie kan mij op weg helpen?


    Groetjes,

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat van Lancer

    Als je nu is de functie zou willen uitleggen, en niet alleen 'functie maken hiervoor', heeft sukel er ook wat aan.


    PS voor Sukel:
    http://www.phphulp.nl/php/scri…eken-fora/ubb-parser/251/


    Mischien iets?


    Ik had die site tijdens het google ook gevonden, echter kan dat met wat ik wil niet functioneren met UBB codes helaas.


    Ik ga denk ik even kijken of ik het via de database kan doen, is dat alleen niet gevaarlijk? En hoe zorg ik er dan verder voor dat er regelnummers en highlights komen?

  • Nee, dat is niet gevaarlijk sukel, ligt eraan hoe je hem erin en eruit haalt ;)


    Dat moet je dus wel beveiligen.
    En kan je de UBB Parser niet ontleden, zodat je alleen zeg maar het stukje [code=php] krijgt, alleen dan in php script?


    (Ik kan niet downloaden op mijn werk, althans, wil niet.)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!