Belasting Webshop

• Hallo,

Had hier een aantal geleden ook al een topic geopend, maar dat topic was maar een beetje halve bak, vandaar dat ik nu nogmaals een topic open, met wat uitgebreidere informatie over mijn vraag.

Wat voor webshop?

Ik begin namelijk binnenkort een webshop, ik ben van plan deze producten te gaan importeren uit China, om ze vervolgens hier te verkopen, in zoverre is dat allemaal legaal. Dus hier graag niet te veel poespas over op dit topic.

Mijn vraag:

Wanneer ik producten importeer en verkoop, of 'n keer eentje gratis weggeef, hoe houd ik dat allemaal bij voor de belasting, is daar een duidelijk overzicht voor of iets dergelijks, of is er iemand die het me hier in het kort kan uitleggen? Ben namelijk erg geinteresseerd om eens te kijken wat er nou allemaal bij komt kijken wanneer je gaat ondernemen.

Ik hoop echt graag dat iemand de helpende hand kan bieden.

Met vriendelijke groeten,
    SvenB:cheer:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als je dit legaal doet en geregistreerd staat bij de KVK, moet je al je verkopen bij houden en hier BTW over innnen. Als jij geregistreerd bent bij de KVK krijg je 4x per jaar een brief dat je BTW aangifte moet doen. Hier moet je aangeven hoeveel omzet je hebt gedraaid, hoeveel BTW je hebt ontvangen en hoeveel uitgaven je hebt gedaan. De eerste 1800 euro die je aan BTW moet afstaan mag je houden, de rest moet je betalen aan de belastingdienst.

Je moet van alle verkoop en inkoop de facturen bewaren, er bestaat namelijk de kans dat de belastingdienst gaat controleren en moet je over elke inkoop/verkoop kunnen vertellen wat het was.

Mocht je meer vragen hebben kan je me altijd een PM sturen, ik bezit nu sinds een tijdje m'n eigen bedrijf en weet precies hoe het werkt ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!