PS3 of Xbox?

  • Hallo allemaal,
    Omdat ik momenteel alleen op pc game en al mijn vrienden op ps3/xbox wil ik een nieuwe console kopen.
    Helaas weet ik niet welke.
    Xbox360 Slim (4gb) of PS3 Slim (160 gb)?
    Welke raden jullie aan en hebben jullie er ervaring mee?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • all me vrienden gebruiken een xbox360 alhoewel andere mensen zeggen dat de ps3 beter is dus, is aan jouw de keus! moet je even kijken welke console voor jou het beste is? (160 gb is natuurlijk wel veel meer dan 4gb <_<")

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • De PS3 gaf slechter beeld dan de Xbox dacht ik. En op de PS3 zitten ook meer "noobs" aangezien je voor Xbox LIVE betaald. En PS3 gratis is, dus gaan er ook meer hackers en noobs in.

  • buffy
    Het is omgedraaid. Een paar vrienden van mij hebben een xbox en het beeld daarvan is wel degelijk slechter als het beeld van mijn ps3. Ook zeggen ze dat ze spijt hebben van hun xbox omdat ze elk jaar weer 60 euro moeten betalen omdat ze live moeten kopen.


    Als ik jou was zou ik voor de ps3 gaan aangezien hij beter beeld heeft (echt duidelijk te zien) en je geen live hoeft te betalen. (wanneer je je xbox 5 jaar hebt heb je al 300 euro aan live betaald). Dat van die noobs is helemaal niet zo op elk console zullen noobs zitten. en je hebt voor een ps3 ook geen geheugenkaart etc. nodig.

  • Nou ik heb misschien 3/4 vriendden met een Xbox.
    Nou daar is het beeld VERBLUFFEND beter. ps3 > xbox > pc (Rechts betere graphics).
    En inderdaad, noobs zijn overal. Maar toch op de PS3 zullen er gemiddeld meer zijn aangezien het een gratis dienst is. Als een noob, die alleen wordt gekilld. 60 euro per jaar voor niets gaat betalen. Maargoed, dat ligt ook veel aan de tv en de instellingen. Daar moet je ook op letten :)

  • ik zelf heb een ps3 en zou hem daarom natuurlijk aanraden, over het beeld kun je lang en breed gaan zitten zeuren ik speel met een hd tv van 32" met hdmi kabel natuurlijk is het beeld veel beter als iemand met scart kabels. MAAR, mijn vrienden hebben allemaal xbox 360 met hdmi en hd tv dus zou het beeld zelfde moeten zijn toch vinden ook hun dat het beeld op een ps3 beter is bij "sommige" spellen denk aan call of duty mw3 battlefield 3 en nog wat meer game's het licht er puur aan wat voor speler je bent.


    het ene spel geeft verschillend beeld op je console, ga ik een motorcross spelletje doen die mx vs atv alive heet dan zou ik de xbox aanraden ga je mw3 spelen dan raad ik je de ps3 aan.


    Fitim dat psn offline was kwam door een storing hacker veel speculaties dit is eenmalig verder heb ik persoonlijk nooit problemen gehad en zoals Bever al zei je telt wel even 300 euro neer in 5 jaar denk maar is na wat voor leuke dingen je van dat geld kunt doen.


    als ik mij niet vergis is de ps3 nog steeds duurder maar dit prijsverschil haal je er weer uit door niet te hoeven betalen voor de online functies. ook vind ik de ps3 beter geschikt voor films kijken.


    conclusie:
    het licht eraan wat voor gamer je bent speel je enkel offline en ben je geen die hard online gamer zou ik je de xbox aanraden ga je wel online gamen dan raad ik je toch de ps3 aan.

  • Ik zelf heb een PS3 met 640 GB (net laten maken HD was kapot :?:)


    Ik zou zeggen ga voor de PS3 en niet voor de Xbox 360


    Op de PS3 zijn zo goed als alle games online spelen gratis en voor de Xbox 360 moet je veel heel veel betalen


    Greets Terr0r

  • Ik zal het neutraal vertellen:


    PS3 VS XBOX


    Kwaliteiten: xbox
    Prijs: PS3 (xbox betaal je p/m om online te spelen, ps3 free maar servers zijn weer een beetje slechter)


    Maar het belangrijkste zijn je vrienden wat hebben zij? Want als je ps3 met vrienden speelt is het veel beter dan xbox zonder vrienden (ook andersom)


    Dus ja heb je het geld, geen vrienden die spelen? xbox (beeld was denk op xbox ook beter)

  • Het geld heb ik,
    Nou ja bijna al m'n vrienden spelen op de ps3 pak dat er dat 20 zijn en maar 1 of 2 die ik ken die xbox spelen :p
    En welke games ik erop wil draaien:
    MW3, Battlefield 3, gta IV en natuurlijk binnenkort GTA V of hoe ze die gaan noemen :p

  • Over beeld valt niet te praten, ligt puur aan de kwaliteiten van je tv. Je weet het pas zeker als je een xbox360 en ps3 op de zelfde tv aansluit, dan pas valt hier een conclusie over te trekken.


    En of de xbox beter beeld heeft dan de ps3 of andersom, het verschil zal niet groot zijn.


    Ik heb zelf een xbox360 en PS3 en ik vind de xbox wat fijner, een paar van mijn redenen:


    1. De xbox360 controller ligt veel fijner in je hand dan die van de PS3. Natuurlijk went de PS3 controller na een tijdje wel maar over het algemeen kan ik beter mikken met schietspellen op de xbox dan op de ps. Mensen die op de PS3 spelen en ooit is op de xbox gaan zullen het hier niet mee eens zijn, maar dit komt puur omdat ze opeens een grotere controller in hun handen hebben en deze niet gewend zijn omdat ze alleen maar de PS3 controller in handen hebben.


    2. Je merkt bij de spellen op de xbox360 dat de "community" veel groter is dan die van de PS3. Bij je xbox krijg je een gratis headset, je merkt dus ook bij bijvoorbeeld MW2, MW3 of bf3 dat er veel gepraat wordt integendeel tot de PS3 wat meer een dode boel is.


    3. De ps wordt gezien als een soort van "fun" console, je speelt erop wanneer je zin hebt, op de xbox zitten meestal hardscore gamers, wie gaat nou 20 euro per maand betalen als je maar 5 uurtjes speelt in de week bijvoorbeeld. Je merkt dus ook dat er meer spelers zijn op de xbox en dat deze over het algemeen beter zijn dan die van de ps3 ( dit komt mede ook dankzij de controller )


    4. De xbox heeft buiten de games om ook een paar leuke functies zoals je eigen avatar (een eigen personage die je zelf kan aankleden) en deze kan je ook leuke items geven, zo kan je bijvoorbeeld in MW2 een MW2 t-shirt vrijspelen voor je avatar en kan je bij HALO zelfs een speelgoed vliegtuigje vrijspelen, je avatar gaat hier dan mee spelen (xD)


    Verder even een tip voor je:


    Als je niet vaak speelt maar wel gold neemt = niet doen, de xbox is nou ook weer niet zo duur, maar als je 20 uur speelt in 3 maanden voor 20 euro of als je 100 uur speelt in 3 maanden voor 20 euro, het komt natuurlijk wel voordeliger voor je uit als je wel gewoon redelijk speelt.


    Je kan gewoon spellen spelen zonder gold, je kan alleen niet online, verder kan je nog wel met je vrienden praten etc. je kan alleen niet online zonder gold.


    Dus, even op een rij:
    - Wil je gewoon afentoe wat ontspannen of even wat game, neem dan de ps3.
    - Ben je van plan om gewoon een x aantal uur in de week te game, dus niet afentoe, neem dan de xbox.

  • xbox valt nog zwaar tegen.
    Heb zelf geen van beide maar wel vrienden die het hebben en vindt zelf de PS3 altijd fijner.
    Ze laden een stuk sneller, interface is gewoon lekker simpel en gebruiksvriendelijk inplaats van lange menu's.
    PS3 heeft daarnaast leukere spellen.
    De controller is oldskool en werkt gewoon prima, vandaar dat het bijna hetzelfde is als die van de eerste, microsoft heeft het verbeterd van dat gruwel ding maar spellen als GTA kan je nog niet goed spelen door rare knoppen.
    Daarnaast is het gratis, alleen omdat de servers er een keer uitliggen kan je niet generaliseren dat het gelijk slecht is.
    KPN ligt er een keer uit, nog steeds krijgen hun abonnementen.
    Games van xbox vindt ik ook een stuk repetitiever.
    Ik bedoel, Gears of War 1 was leuk, maar 2 was bagger. Voor de rest is de hele Halo franchise ook een overpromote mislukte kopie van unreal tournament of wat het ook moet voorstellen. (Halo is het spel wat ik het eentonigste tot nu toe heb gevonden, tetris is leuker :$ ), niet alle PS3 games maken dat dan weer compleet goed, maar je hebt er nog wel een paar tussen zitten.
    De Ratchet and Clank games zijn nog altijd leuk. Daarnaast kan je op je PS3 gewoon internetten, youtube kijken en bluray films afspelen.


    Je kan dus niet klagen dat ik een fanboy ben, ik heb geen van beide maar dit zijn mijn ervaringen en mijn mening over de twee.

  • Als je echt wil gaan kijken welke console beter beeld geeft: kijk YouTube


    Het is maar net wat je van plan bent met je console. Ikzelf heb de Xbox 360 en ik heb er geen problemen mee met dat ik euro38,- per jaar moet betalen (via internet is het altijd goedkoper ^^) als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt.


    PS3 is zoals hier gezegd meer voor 'even spelen en fun hebben' en Xbox meer voor hardcore gamen. <- mening. En ja, ik heb zeker ervaring met de PS3.:cheer:

  • Citaat van bboy

    Hallo allemaal,
    Ik denk wel dat ik mij een hardcore gamer mag noemen als ik zeg dat ik gemiddeld 6 u per dag game (en dan heb ik het alleen over mw2).


    Dan zal ik voor de xbox gaan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!