Voor bepaalde vraag x aantal punten geven?

• Hey cp,

Ik ben bezig met een soort vragenlijstje, de bedoeling hiervan is dat als je bijvoorbeeld antwoord A kiest je 0 punten krijgt, je antwoord B kiest je 2 punten krijgt en bij antwoord C krijg je 1 punt.

Als je dan alle vragen hebt beantwoord dan gebeurd er wat met de hoogste aantal punten, hier ga ik verder niet op in.

Hoe kan ik dit maken? Hoe zorg ik ervoor dat hij bij elke bepaalde vraag een x aantal punten toevoegt aan een sessie/cookie en dan aan het einde kijkt welke aantal punten het hoogst is?

Alvast bedankt!

EDIT

Script gevonden, alleen:
    Als ik nu 2 keer type A kies, dus 2x de "goede" antwoord om type a naar 2 te laten gaan, werkt dit niet goed. De eerst keer dat ik de goede antwoord neemt springt de score van 0 naar 1 en als ik daarna vervolgens weer het goede antwoord geeft blijft de score op 1 staan.

Dit is het scriptje:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • je kan ze beter laten inloggen en registreren als user.

en vragenlijst als 1 php scriptje maken.

einde van de vragenlijst het opslaan in de database van die user.

en dan dat je een admin page maakt waar jij een lijst hebt met alle gegevens van de database.

dus naam: & punt:

:)

• Dat zou kunnen ja, er zit sowieso al een registreer functie in, het is namelijk voor een spel.

Ik zou het via de database kunnen doen, maar het kan toch ook simpeler?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 18.01.12 19:45:15:
    Na wat denk werk ben ik er dan toch achter gekomen (h)

PHP
    if(strstr($_POST['keuze'], '1')) {
     $score++;

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 18.01.12 20:18:11:
    RE EDIT

Als ik nu 2 keer type A kies, dus 2x de "goede" antwoord om type a naar 2 te laten gaan, werkt dit niet goed. De eerst keer dat ik de goede antwoord neemt springt hij van 0 naar 1 en als ik daarna vervolgens weer het goede antwoord geeft blijft hij op 1 staan.

Dit is het scriptje:

• Ik ben er dus achter gekomen dat de teller reset.

De gebruiker krijgt een vraag te zien met 4 antwoorden, als je dan keuze 1 doet en dit submit gaat de $grif++ in werking en wordt de 0 een 1. Dan komt de 2e vraag tevoorschijn met weer 4 antwoorden, als je daar dan keuze2 en dan 3 kiest en dan submit heb je weer $grif++ maar dan doet hij dus weer van 0 naar 1.

Maar ik wil niet alle vragen onderelkaar want dat staat niet mooi.

Weet iemand hoe ik dit anders kan scripten?

• Door het OO te doen!

• Hoeft ook niet, ik heb alleen het stukje van de teller nodig voor 1 form, verder kan ik deze dan uitbreiden. Het is zodat ik weet wat er gebeurd en hoe het werkt.

Ik zal het ook even google.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!