Webwinkels Illegaal

• Dat is een van de implicaties van een uitspraak van de rechter in Den Bosch. Die oordeelde dat een webwinkel in dranken niet mocht opereren vanaf een industrieterrein in Schijndel. De winkel had in een pand moeten zitten dat een detailhandelsbestemming heeft. De gemeente moet nu opnieuw naar de case kijken.

Driekwart van de webwinkels opereert vanuit een pand dat niet zo'n detailhandelsbestemming heeft, schat de belangenorganisatie Thuiswinkel.org. Immers, een webwinkel heeft niets te zoeken in een winkelstraat.

In theorie zou dat een groot deel van de webwinkels in gevaar brengen op het moment dat hun concurrenten, gewone winkels, naar hun gemeente stappen vanwege vermeende overtreding van het bestemmingsplan.

De praktijk moet blijken of het zo ver komt.

Overigens was de rechtszaak in Den Bosch aangespannen door de SlijtersUnie. Die vinden dat webwinkels oneigenlijke concurrentie bedrijven: via de internetverkoop zouden leeftijdsgrenzen niet goed controleerbaar zijn.

Bron: http://www.z24.nl/ondernemen/a…l_aan_huis_illegaal_.html

• wat een gezeur allemaal ja, als je een winkel wilt beginnen dan doe je dat gwn.. teminste dat vind ik-.-"

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Tja, regels zijn regels. Ook webwinkels moeten zich hier aan houden.
    Ze hebben wel gelijk, maar of het erg slim is voor de economie.. Wellicht zullen ze een controle op de website moeten uitvoeren waarin je het PN (Persoons nummer) van je paspoort moet invullen (waarin ze je leeftijd checken) en daarna een speciale service van PostNL die nogmaals de legitmatie checkt bij het bezorgen en ziet of het overeenkomt, zo ja meegeven, zo nee innemen en terugsturen naar de webshop eventueel met geldteruggave.

Dan nog een speciaal keurmerk van de staat en dus NIET van een particuliere organisatie die dit alles controleert en zodat je dus betrouwbare en wettelijk goede webwinkels krijgt.

• Ik vind het terecht. Je moet ook aan de economie denken. Er komen steeds meer kleinere webshops, maar ik vind wel dat ze een pand met detailhandelbetemming nodig hebben.

• L.Groot
    Jij bezit ook geen handels nummer en toch bied jij hosting aan, waarom zouden we jou dan wel vertrouwen?

jgdonleach
    Waarom kunnen ze dit niet thuis uitvoeren met een dropship ?

@h4x0r66
    Dus als ik jou onzin aansmeer wat je nooit ontvangt vind jij dit oké ?
    Daar is een handelsnummer voor, die weten alles over de verkoper zodat de koper in bescherming is.

• Citaat van Qantus

@h4x0r66
    Dus als ik jou onzin aansmeer wat je nooit ontvangt vind jij dit oké ?
    Daar is een handelsnummer voor, die weten alles over de verkoper zodat de koper in bescherming is.

ik zei dat als je een winkel wilt beginnen dat je dat gerust kan doen, en tja als ik dat onzin graag wil hebben en er voor betaal dat is dat gewoon zo.. als ik het maar wel ontvang.. anders heeft 't allemaal natuurlijk geen nut maar dat snap je zelf toch ook wel... meestal betaal ik via paypal.. en als ik de goederen niet binnen krijg.. regel ik met paypal wel dat ik het terug krijg :p nja 'this me all eerder gelukt dusja.. (xD)

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Ík vind dat de verkopen moet weten wat hij verkoopt. Een dropshipper wil alleen maar geld verdiennen zonder dat hij veel weet over zijn producten. Er zijn tegenwoordig ook heel veel mensen die webhostingen verkopen via een reseller en niks geen verstand van hebben. Dit is gewoon omdat de mensen hun geld niet kunnen verdiennen op een andere manier. Dit is gewoon erg slecht voor de economie en de grote bedrijven die allemaal omvallen. Waarom denk je dat er steeds meer winkels dicht gaan. Hier in de buurt zijn de laatste tijd al meer al 7 grote zaken dicht gegaan, waaronder een mexx, douglas en sting. Dit doen ze niet voor niks, er zijn veel te veel van die "domme" internet winkels...

• @Qantus,
    Ik meld nergens mijn bedrijf dus ik weet niet waarom je dit erbij gaat halen? Ik wil privé en zakelijk zoveel mogelijk scheiden maar schijnbaar is dat niet voor iedereen weggelegd helaas..

Fitim,
    Regels zijn regels voor de wet, daar heeft omzet niets mee te maken..

• Volgensmij is een BTW nummer in Nederland niet appart te krijgn van een KVK.
    thans laat ik het zo zeggen. als je een KVK aanschaft dan krijg je hier een BTW nummer bij.

Maar waarom overweeg je wel om een BTW nummer te nemen (van miss 25 euro per jaar)
    maar niet om direct voluit te gaan voor een KVK van ±50 euro per jaar.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• In emmen zat een ook bedrijf in electonica artikelen en die verkocht vanuit een loods op het industrieterijn. Öok hadden ze hier een showroom. Dit bedrijf heeft nu voor nood een klein winkeltje geopend om hier de showroom te maken en vanuit de loods hun spullen te bezorgen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!