• Hallo,

Aangezien er aardig wat leden rondsurfen op CP zonder photoshop..
    Wil ik ze kennis laten maken met Paint.net

Wat is paint.net?
    Paint,net is een perfect alternatief voor andere editors, het bevat erg veel opties en je kan er vrijwel alles mee wat je ook in Photoshop kan doen. Door middel van uitbreidingen (ook gratis) kan je nog meer opties toevoegen aan Paint.net. Zo kan je bijvoorbeeld ook .psd bestanden openen, wel via een uitbreiding!

Voordelen
    * Volledig gratis!
    * Plugins beschikbaar voor meer opties.
    * Kort, duidelijk en zeer gemakkelijk voor gebruik.

Nadeel
    * Niet beschikbaar voor Mac gebruikers.

Download
    http://www.getpaint.net/download.html

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, extra voor- nadelen hoor ik graag!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik heb zelf geen photoshop op dit moment, maar het werkt echt heel fijn vind ik. Door dit programma ga ik geen photoshop meer installeren, ik kan hier praktisch alles mee doen wat ik wil doen.

Bovendien kost photoshop veel geld, en is paint.net gratis. Voor mij geen verschil, voor een echte ervaren webdesigner zal er wel een verschil te vinden zijn. Maar of dat dan de moeite waard is om photoshop te kopen? Ik betwijfel het..

• De interface tegenover photoshop is een groot verschil, en ik betwijfel of je alle effecten ermee kunt die PS kan.

Maar beginners en intermediate zullen hier niet veel in missen.

Jammer dat het alleen voor Windows is.

• Ik weet ook niet of alle effecten van PS in Paint.net kan stoppen.
    Er valt wel erg veel te downloaden qua plugins, zo heb ik laatst de alpha mask en de psd plugin erop gezet. (gewoon .dll bestandje in map kopieren!)

Werkt allemaal erg fijn, en ik ben echt te spreken over dit programma. Ik heb hier voldoende aan om wat mee te knutselen en foto's/afbeeldingen te bewerken / maken.

• Ik gebruik voor mijn werk altijd GIMP, maar deze paint.net ziet er ook wel super goed en vlot uit.
    Ik ga hem zeker installeren en testen.

Gimp gaat wel, maar is duidelijk nog niet 100% op punt.
    De laatste tijd hebben ze wel veel verbeterd, zo wordt nu uw grafische kaart gebruikt om te renderen etc.

Hopelijk kan die paint dit ook. :)

Kun je het bij de downloads op onze site zetten?
    Is super goede tool!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!