Hallo,
Ik en een vriend doen nu aan een webhosting bedrijf.
Het staat op zijn naam in Albanie, daar hebben ze geen KvK of iets dergelijks.
Is dit toegestaan of niet?
Hallo,
Ik en een vriend doen nu aan een webhosting bedrijf.
Het staat op zijn naam in Albanie, daar hebben ze geen KvK of iets dergelijks.
Is dit toegestaan of niet?
je verkoopt producten dus je hebt een kvk nodig..
Maar niet in Nederland, dus mag dat dan wel ofniet? Want het staat in albanie en daar is geen wet voor dit.
Buitenlandse bedrijven moeten zich in Nederland ook inschrijven.
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 28.12.11 13:22:42:
Citaat van buffyMaar niet in Nederland, dus mag dat dan wel ofniet? Want het staat in albanie en daar is geen wet voor dit.
Ja ik heb niks met nederland te maken.
Mijn vriend in albania doet alles he.
Dus ik zie die reden er niet toe.
Citaat van buffyJa ik heb niks met nederland te maken.
Mijn vriend in albania doet alles he.
Dus ik zie die reden er niet toe.
Je kan beter even bellen met de KvK en belastingdienst omdat je dan te maken krijgt met nultarieven en speciale regels. O.a. als de diensten / goederen vanuit NL geleverd worden is het wel nodig dat je een belastingnummer hebt enzovoort. Als ALLES vanuit Albanië gebeurd is het makkelijker, maar dat zou betekenen dat de servers zich ook daar bevinden.
Nee de server staat in Duitsland. Maar voorderest alles in Albanie.
Het is voor zover ik weet wel toegestaan enkel mag je niet de nederlandse BTW tarief rekenen.
Mooi, dus in duitsland is er geen Kvk? Dus kan ik het gewoon via de duitsers doen
in Duitsland zijn er wel weer registratie nummers. zie bijv strato is een duitsbedrijf. Maar over Duitsland kan ik weinig vertellen.
Citaat van buffyMooi, dus in duitsland is er geen Kvk? Dus kan ik het gewoon via de duitsers doen
Euhhhh...nee. Duitsland heeft onder andere GmbH (soort BV) en Ek (Soort eenmanszaak).
Ik heb het nog even opgezocht. Alle bedrijven buiten de EU die producten verkopen aan CONSUMENTEN binnen de EU moeten officieel ook een inschrijving ergens in Europa hebben (meestal Luxemburg i.v.m. laagste BTW tarief). Nu gebeurd dat vaak niet, maar dan moet je wel op het onderstaande stuk letten.
Meer van de belastingdienst:
http://www.belastingdienst.nl/…uiten_eu-05.html#P73_7853
Opzich mag jouw vriend in Albanie daar gewoon hosting verkopen, ook aan klanten in Nederland, mits de producten dus niet uit Europa komen.
Echter:
JIJ hebt daar niets mee te maken. Jij mag daar dus ook niets aan verdienen, want dan zou je zijn werknemer of freelancer (VAR) zijn. Op het moment dat jij de betalingen afhandelt (bijvoorbeeld door Mollie of TargetPay te gaan gebruiken) heb je een KvK nodig. Dus als hij daar ergens via ChronoPay de betalingen regelt is dat niet nodig. Zolang jij maar niet ergens tussen zit financieel gezien.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!