Internationale webhosting

• Citaat van buffy

Ja ik heb niks met nederland te maken.
    Mijn vriend in albania doet alles he.
    Dus ik zie die reden er niet toe.

Je kan beter even bellen met de KvK en belastingdienst omdat je dan te maken krijgt met nultarieven en speciale regels. O.a. als de diensten / goederen vanuit NL geleverd worden is het wel nodig dat je een belastingnummer hebt enzovoort. Als ALLES vanuit Albanië gebeurd is het makkelijker, maar dat zou betekenen dat de servers zich ook daar bevinden.

• Citaat van buffy

Mooi, dus in duitsland is er geen Kvk? Dus kan ik het gewoon via de duitsers doen :P

Euhhhh...nee. Duitsland heeft onder andere GmbH (soort BV) en Ek (Soort eenmanszaak).

Ik heb het nog even opgezocht. Alle bedrijven buiten de EU die producten verkopen aan CONSUMENTEN binnen de EU moeten officieel ook een inschrijving ergens in Europa hebben (meestal Luxemburg i.v.m. laagste BTW tarief). Nu gebeurd dat vaak niet, maar dan moet je wel op het onderstaande stuk letten.

Meer van de belastingdienst:

http://www.belastingdienst.nl/…uiten_eu-05.html#P73_7853

Opzich mag jouw vriend in Albanie daar gewoon hosting verkopen, ook aan klanten in Nederland, mits de producten dus niet uit Europa komen.

Echter:

JIJ hebt daar niets mee te maken. Jij mag daar dus ook niets aan verdienen, want dan zou je zijn werknemer of freelancer (VAR) zijn. Op het moment dat jij de betalingen afhandelt (bijvoorbeeld door Mollie of TargetPay te gaan gebruiken) heb je een KvK nodig. Dus als hij daar ergens via ChronoPay de betalingen regelt is dat niet nodig. Zolang jij maar niet ergens tussen zit financieel gezien.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!