• Goeden morgen alle criminalspoint leden.

Ik zit al een tijd te denken aan een game hosting bedrijf en wil mij hier ook in de toekomst op gaan richten.

Ik post dit topic om info te vragen over wat voor servers hiervoor geschikt zijn , en ik zoek administratie paneel / webhost systeem.

Ik hoop in de toekomst hosting partner van EA games te worden, en voor grote games zoals: BF3 servers te gaan verhuren.
    Ik zoek zoveel mogelijk info over de Servers ,en hoe te beginnen.
    Er is geen budget omdat dit mijn toekomst plan is en ik zal er alles aan doen om elke cent erin te steken en een mooie toekomst op te bouwen.

Graag wil ik weten :
    1: Wat voor servers zijn hiervoor geschikt en zal ook het beste draaien.
    2: Wat voor administratie paneel moet ik ?
    3: Waar kan ik de server kopen.
    4: Eventueele informatie over KVK , internet, stopcontacten aanpassen , eigen bedrijf of thuisbased.

Wat weet ik al

1: Voor game's zoals bf3 Krachtige servers nodig, liefst intel XEON 10 core processors ?
    2:
    3:

Verdere Nuttige info is altijd welkom

Processor : Amd Phenom II X6 1100T Black edition.
    Geheugen : 8Gb 2000 MHZ Corsair.
    Moederbord: Crosshair IV Extreme.
    Ssd : 480 Gb agility 3.
    videokaart: Radeon hd 6970
    Pc score: 7.8 - 7.9

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • 1: Wat voor servers zijn hiervoor geschikt en zal ook het beste draaien.
    Dat hangt van de game af. Denk aan ongeveer 32 MB ram per slot en
    1 cpu core per 12 slots (indien vol). Maar dat wisselt heel erg per game.

2: Wat voor administratie paneel moet ik ?
    Je moet niks, maar je kan bijvoorbeeld TCAdmin kopen.

3: Waar kan ik de server kopen.
    ahead-it.eu bijvoorbeeld. Maar ik zou een dedicated server huren, dat is handiger i.v.m. onderhoud.

4: Eventueele informatie over KVK , internet, stopcontacten aanpassen , eigen bedrijf of thuisbased.
    Stopcontacten?? Je kunt gameservers onmogelijk thuis hosten. Aangezien deze enorm afhankelijk zijn van een zeer snelle internetverbinding en ik niet aanneem dat jij thuis beschikking hebt over een 100 Mbit UP & DOWN verbinding + meerdere externe IP-adressen.

EA partner zul je nooit worden. Die vragen daar zeer grote bedragen voor en grote commitments. Denk aan duizenden euro's per spel.

• Citaat van JeroenH

EA partner zul je nooit worden. Die vragen daar zeer grote bedragen voor en grote commitments. Denk aan duizenden euro's per spel.

Hier moet ik toch even op inhaken, ik heb in het verleden bij clanhost gewerkt. En ja, wij waren EA trusted partner. Dit kwam alleen omdat ons netwerk perfect was om verschillende games te hosten van EA (Crysis 2, BF BC2, BF3).
    Je moet dus aan de voorwaarde voldoen wil je in aanmerking komen om een contract met EA in de wacht te slepen

PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

• Citaat van Maikel

Hier moet ik toch even op inhaken, ik heb in het verleden bij clanhost gewerkt. En ja, wij waren EA trusted partner. Dit kwam alleen omdat ons netwerk perfect was om verschillende games te hosten van EA (Crysis 2, BF BC2, BF3).
    Je moet dus aan de voorwaarde voldoen wil je in aanmerking komen om een contract met EA in de wacht te slepen

Dit is tegenwoordig wel een stuk strenger geworden helaas en alleen de zeer grote gamehosters maken kans om partner te worden.

• Het probleem bij gamehosting is dat de hele markt al is ingestort qua prijzen,

Het is niet rendabel genoeg qua kosten en onderhoud die je hebt aan die servers.

Je kan tegenwoordig alleen nog maar oude games hosten omdat ze allemaal met certified partners werken.

De game markt is heel moeilijk om in te komen :(

Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    Msn:** Stuur maar PM.

• Hallo Criminalspoint leden.

Bedankt voor jullie antwoorden.
    Het blijkt het moeilijk te wezen om partner van ea arts te worden.
    Ik heb even aan ea zelf gevraagd of het nou mogelijk was om partners te worden, het is niet geheel onmogelijk en met de juiste inspiratie moet je toch een heel end komen.

Om te beginnen ga ik eerst maar een VPS Server huren en een template kopen.

Als Iemand nu toevallig nog een mooie template weet of heeft , wil ik dit graag weten.

En nog iemand met een goeie vps server, Voor een goeie prijs.

Groeten !!

• @Brokentrack, Bedankt voor je bericht.

Graag wil ik even horen waarom het precies niet slim is, Of het moet niet kunnen.
    De vps word voor kleine games zoals minecraft GtaIVMP.

Graag meer info waarom het niet kan of waarom het niet slim is.
    Ik waardeer uw inzet.

Groeten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!