IF time = 0 ?

• Hey cp,

Ik heb dus een script dat als je dat uitvoert je bijvoorbeeld weer 1 uur moet wachten voordat het weer kan. Er komt dan dit in de database bij:

PHP
    time() + 14400;

Bij die tabel heb je dan heel veel cijfers etc, hoe kan ik een script maken dat kijkt als de time klaar is met tellen ( dus op 0 staat ) het desbetreffende item word verwijderd?

Kan dat gewoon met een

PHP
    IF $res['time'] == 0){

Of werkt dat anders?

Alvast bedankt!

• Dat werkt anders, want in de database telt niks terug.

PHP
    if($tijdcheck + $tijdcheck1 > time()) { // Als tijd niet voorbij is een melding bijv // } else { // als tijd voorbij is // }

Zo dus. "$tijdcheck" is hierin het veld in de database waar je time in opslaat. $tijdcheck1 kan van alles zijn, ligt er puur aan hoe lang je wil dat diegene moet wachten. En time() is de tijd van nu dus of de tijd voorbij is ja of nee.

Oftewel de hele code:

PHP
    //Tijd halen
    $tijdcheck = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE gebruikersnaam = '" . $spelernaam . "'");

//Hoe lang wachten, is 1 uur
    $tijdcheck1 = 3600;

//Controleren of voorbij is ja of nee
    if($tijdcheck + $tijdcheck1 > time()) { // Als tijd niet voorbij is een melding bijv // } else { // als tijd voorbij is // }

Zo dus. Let op wel de TABEL naam veranderen, achter WHERE aanpassen zodat het klopt met jou site!

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

• Bedankt mentimjojo!

Alleen, hoe kan ik het script zo maken dat ALS de tijd op 0 staat, hij de desbetreffende tabel verwijderd?

Hij moet dan ook in de database kunnen zien dat de tijd op 0 staat.

Met dat stukje script kan hij dat wel zien, maar nu ook nog in een query. Ik heb dit:

PHP
    AND `tijd`=".$res['tijd'] + $haaltijd < time());

geprobeerd maar dat werkte niet.

Kan iemand mij daarmee helpen?

• Zoals ik het zei.

Je hebt nu de code: (maar dan al jou gegevens ect ingevuld!)

PHP
    //Tijd halen
    $tijdcheck = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE gebruikersnaam = '" . $spelernaam . "'");

//Hoe lang wachten, is 1 uur
    $tijdcheck1 = 3600;

//Controleren of voorbij is ja of nee

Dan zet je op de plaats van:

PHP
    // als tijd voorbij is//

neer dat hij die rij in die tabel moet verwijderen dus zo:

Zo dus. dit haalt de hele rij weg van die speler met zijn tijd.

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!