Domein sparen?

  • Hallo Allemaal,


    Ik wil graag een service aanbieden waarop men kan sparen voor een domein (via enquetes in tevullen) wanneer zij een x aantal punten hebben kunnen zij het domein bestellen wat zij willen , Mij vraag is heb hier ook een kvk voor nodig? Want ik zie veel sites die dat aanbieden zoals ghed.nl en die hebben geen kvk.


    Groetjes,
    Fitim.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Voor alle diensten die je aanbied heb je een kvk nodig.
    Alleen als je er minder dan 1225 uur per jaar aan besteed is dat niet noodzakelijk. Het word dan gezien als een "hobby".
    Als je meer dan een x bedrag verdient heb je het weer wel nodig.
    Ik weet niet hoe hoog dat bedrag is.


    Maar het kan ook gezien worden als kansspel.
    In ieder geval zou ik voor de zekerheid een kvk aanvragen.
    Je verdient er immers wel geld mee(c)

  • Ik wil er wel geld mee verdienen want men kan SPAREN voor een domein en ze kunnen gezellig op een forum posten , zij verspillen dus geen geld ze sparen er voor namelijk , En kan je ook een kvk aanvragen wanneer je onder de 18 jaar bent?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 28.11.11 14:01:17:
    Ik heb ze al een keer gebeld maar de vrouw die ik aan de lijn had begreep er niks van , En hoeveel mag ik max p/m verdienen?

  • Wat betreft de belasting kan ik je wel wat informatie geven,


    Je mag t/m ? 1345 aan BTW vrij verdienen. Dus in principe mag je een omzet van ca. ? 7079 (incl. BTW) vrij verdienen. Als je hier dus onder blijft mag je alle BTW zelf houden (wel aangifte doen).


    Hierboven is nog een klein deel met korting, en daarboven moet je alles afdragen. Let op: het gaat niet zoals met inkomstenbelasting met schijven, als je dus meer dan ? 1345 aan BTW binnenkrijgt moet je over het gehele bedrag een percentage afdragen, en boven de ? 1883 aan BTW moet je ALLES afdragen.

  • Bedankt :D Dan weet ik dat nu ook heeft u ook misschien een bron zodat ik het ook zeker weet? Dus ik ben tot de conclussie gekomen dat ik tot de 7079 euro mag verdienen p/m! Klopt dit?

  • En als ik de mensen geen btw laat betalen:)?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 28.11.11 15:49:09:
    Trouwens men spaart voor een hosting dus hoeven niks te betalen toch? of valt dit ook onder de belastingdienst?

  • Ik twijfel hoe de belastingdienst dit concept zal zien. Opzich werken die mensen namelijk voor jou, je betaald ze alleen niet in geld maar in goederen. Als de belastingdienst dit toch als werknemers ziet wordt het stukken lastiger. Misschien moet je de belastingtelefoon maar eens bellen.

  • Oke dus als ik nu de site die ik in gedachte heb start en ik p/m 500 verdien dat ik dan geen problemen krijg met de belastingdienst? want vind nu een kvk nemen nog een te grote stap omdat ik dan ook btw moet afrekenen van het geld wat ik verdien met me werk.

  • Zoveel je maar wilt ;) de belastingen houden zich niet met jongeren bezig die wat geld verdienen. Google is your friend "Hoeveel kan ik maximum verdienen als minderjarige"
    all your questions will be answered within a second!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!