Jquery en minify

• Update: Je kan nu downloads, artikelen en scripts rapporteren!
    Bedankt om onze inhoud schoon te houden.
    ---
    Ik heb zopas een nieuwe ajax updater geschreven voor het linker menu te updaten en het aantal privé berichten.
    We maken nu iets meer gebruik van jQuery, hebben iets betere error afhandeling en het updaten stopt automatisch na 10 mislukte pogingen.
    Zo verspil je geen internet en cpu nodeloos.

Verder hebben we deze bestaande javascript code ook geminified. Het bestand is nu 60% kleiner en zal dus ook sneller laden.

We blijven verbeteren en groeien, meer volgt beslist snel. :cheer:

Je CP team

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Goed zo. Ben ik heel blij om.

Hallo, mijn naam is Aart Appel, ik ben 6 jaartjes oud en ik kan al lezen en schrijven. Ik heb me aangemeld op Criminalspoint omdat ik graag meer wil leren over .NET, Java en MongoDB. Ook ben ik op zoek naar een fulltime baan als professioneel zeikstraal.

• Bwa, dit is zwaarder dan een f5 hoor :-p
    Is beter voor de end-user, maar duidelijk meer load op de server zelf.
    Daarom ook dat we zoveel mogelijk met caching werken en JSON om linker menu te updaten.
    Elke update is net geen kilobyte aan gegevens... ^o)
    Ik overweeg om met een hash te gaan werken, maar zelfs dan betwijfel ik of het echt een verschil zal maken.

De privé berichten waarschuwing vind ik persoonlijk wel zeer handig.

Het vorige systeem was trouwens opmerkelijk zwaarder, nu laadt hij de updates in het linker menu veel sneller.
    Door deze verbeteringen ben ik van om de 7 seconden naar om de 5 seconden kunnen gaan, zonder extra belasting. (h)

Het rapporteren van downloads werkt precies niet.
    Deze moet ik morgen nog fixen.

• Je zou er nog voor kunnen kiezen om het updaten te vertragen of te stoppen wanneer het betreffende venster niet actief is.

In Firefox werkt de volgende Javascript code prima (voer maar eens in in je console):

PHP
    window.onblur = function() {
        document.getElementsByTagName("title")[0].innerHTML = "Not active";
    }

window.onfocus = function() {
        document.getElementsByTagName("title")[0].innerHTML = "Active";
    }

Switchen van tab geeft nu een mooi resultaat. Dit is natuurlijk zo verbouwd naar jQuery...

Overigens vind ik om de 5 seconde wel redelijk overdreven. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik CP wegklik omdat ik een webapplicatie niet fatsoenlijk kan debugggen omdat de request van CP heeltijd voorbij komen spammen. :p

• Update: Je kan nu downloads, artikelen en scripts rapporteren!
    Bedankt om onze inhoud schoon te houden.

Tenzij ik mij vergis, kun je perfect sites debuggen zonder de cp gegevens voorbij zien te komen.
    De meeste tools kijken enkel naar de actieve tab om requests te loggen.
    Tenzij je iets gebruikt als tamper data, dan is het idd lastig - ik geef toe dat ik dan ook cp sluit.

Verder is je inactieve tab idee wel goed, maar doen alle nieuwe browsers dit al automatisch bij mij.
    Na een x aantal seconden, stopt hij met requests te sturen, zie ik in mijn trace hier.

• Zie nu in de header de advertentie's en op de oude plek van de advertentie's de zoekbalk ?

Browser: Chrome.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.11.11 17:43:49:
    Edit: Nu is het beter zo :cheer:

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Citaat van r-mulder

Zie nu in de header de advertentie's en op de oude plek van de advertentie's de zoekbalk ?

Browser: Chrome.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.11.11 17:43:49:
    Edit: Nu is het beter zo :cheer:

Beter?
    Het achterste stukje tekst van Criminalspoint is erdoor verdwenen? Niet dé juiste plek denk ik dan? Dit oogt vrij onprofessioneel..

• Verwacht aub niet te veel voor de v5 update.
    We gaan een iets kleinere v5 nu doen, kwestie dat we al jaren niet meer ons versienummer hebben aangepast.
    Een iets grotere v6 volgt veel veel later.

Het doel van de v5 die asap gereleased wordt, is vooral om jullie leven te vereenvoudigen. :)
    Heel wat gevraagde dingen zullen daartegen erin zitten (velen ervan staan nu al live trouwens - zie updates van de laatste maanden). Sommige updates waren zo goed, dat ik niet kon wachten om ze te lanceren. :$

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!