Laptop kapot..

  • Hey,


    Gister avond is de laptop met een klap op de bank gevallen en blijkbaar was de klap te groot..


    Nu elke keer als ik hem opstart vraagt hij om: Boot device.


    Deze kan hij niet vinden en vraagt hij om een cd.


    Kan het zijn dat mijn harde schijf kapot is?


    Het is een packard bell.



    Als ik hem Setup (f2)
    Dan zegt hij alles wat erin zit etc.


    Maar bij HDD staat dit:


    HDD: None



    Moet ik hiermee naar de winkel gaan? Ik heb nog 1 jaar garantie ik denk dat dit niet onder garantie valt?


    En als het de hardeschijf is die kapot is, is die dan te vervangen en kan je dat zelf doen?


    Graag hoor ik van jullie :)!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Oke bedankt,


    En als ik na de winkel ga met mn laptop, kan ik dan aan hun vragen of ze erna willen kijken als ik de bon meeneem?


    Stel de hardeschijf is kapot, kan ik dan elke hardeschijf erin doen?


    En weet iemand een goede site voor interne schijfen?


  • Een Western Digital van 500GB op 7200 RPM met 2.5 inch wordt op mijn werk gebruikt voor laptops.
    Enige probleem is, ze zijn nu twee keer zo duur.


    Dus, probeer de garantie;)

  • Het nadeel is dat ik dan wel m`n laptop 3a4 weken kwijt ben ..


    Maar bedankt ik ga effe naar de winkel :)!

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.11.11 14:58:44:
    Denken jullie dat dit onder de garantie gaat vallen?


    http://www.pixmania.nl/nl/nl/1…ne-harde-schijf-spin.html


    Is dat een goeie hardeschijf?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.11.11 15:34:48:
    En kan die dan in mijn packard bell?

  • Ik zou eerst eens kijken of de HDD kabel niet los zit. Daarnaast hangt het er vanaf wat voor moederbord je hebt of die van pixmania erin kan. Je hebt namelijk IDE, SATA, SATA2 en nog veel meer schijven (hoewel het in dit geval wel 1 van die 3 zal zijn).


    Zoals BrokenTrack aangeeft is een 7200rpm een stuk sneller/beter.

  • Ik zou een betere harde schijf kopen. Deze is 5400 RPM. 7200 RPM is eigenlijk de snelste(er is vast wel sneller, maar dan stuk duurder).


    500GB 7200RPM Wester Digital of Samsung raad ik aan :)


    Zelf inbouwen gaat makkelijk.
    Aan de onderkant zit meestel een speciaal plekje voor je harde schijf (kan afwijken, in zo'n geval moet je veel openschroeven). Daar schroef je de schroefjes los en je ziet de HD. Daarvan moet je meestal 1 tot 4 schroefjes los maken en je kan hem eruit trekken(eerst schuiven, en dan eruit halen, hij zit in de SATA + voeding aansluiting gestoken) en doe er een nieuwe in.

  • Ik vermoed dat dit onder garantie kan gemaakt worden.
    Maar let op dat sommige fabrikanten moeilijk kunnen doen als ze merken dat er aan "gesleuteld" is of schade is die door jou veroorzaakt is zoals een val of drinken gemorst etc.


    Ik hoop alleen dat in de jaren de service van packard bell beter is geworden. Want jaren geleden toen ik ook in het bezit was ervan trok de service op niks.


    Zelf recent mijn sony viao laten maken, was binnen een weekje terug.


    Mvg,
    DVide

  • Ik heb net even de schroefjes los gehaald etc.


    En hij herkent de hardeschijf weer, en opstarten lukt half.


    Hij blijft vastlopen bij Windows opstarten met het logo.


    Weet iemand een oplossing?

  • Waarom zoveel moeite doen als ie nog onder de garantie valt? Als je je laptop open schroeft ben je je garantie kwijt..


    Verder denk ik niet dat de winkel kan zien dat je hem hebt laten vallen (ofwel?) dus jij kan gewoon zeggen dat ie het ineens niet meer deed.

  • Citaat van Dein

    Waarom zoveel moeite doen als ie nog onder de garantie valt? Als je je laptop open schroeft ben je je garantie kwijt..


    Verder denk ik niet dat de winkel kan zien dat je hem hebt laten vallen (ofwel?) dus jij kan gewoon zeggen dat ie het ineens niet meer deed.


    Hangt een beetje vanaf wat je precies openschroeft. Over het algemeen mag je de geheugen- en harddisc-slots wel openschroeven mits er een apart luikje voor is zonder dat je garantie vervalt.

  • Onder garantie mag je niks open schroeven tenzij je wil dat de garantie vervalt, dus wat je zegt klopt niks van:)


    Maar goed, zoals vaker gezegt, je had hem beter gewoon onder garantie kunnen aanmelden waarschijnlijk is je hardeschijf beschadigd toen hij is gevallen, je kunt dan zelf niet kiezen welke hdd er in komt maar ze vervangen hem voor een vergelijkbare.

    This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!