Criminalspoint Project!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • SvenB ik wil heus wel deel uitmaken voor de scripters te begeleiden en zelf af en toe wat mee te helpen ;).

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 23.11.11 23:05:42:
    Mensen die mee willen scripten moeten even een account aanmaken op Github.com en een PB naar mij sturen dan voeg ik jullie toe aan dit project op github.

  • Ik weet nu al dit hele project mislukt. En ik zal je vertellen waarom: Er is vastgesteld dat het een crime spel wordt. Prima natuurlijk, maar WAT voor spel? Het lijkt me niet meer dan normaal dat er EERST op papier wordt gezet wat het idee van de game is.


    1. Waar speelt het spel zich überhaupt af? (Fictieve wereld, Amerika, Rusland, Sicilië, etc.)
    2. In welke tijd speelt de game zich af? (jaren '50, jaren '70, etc.)
    3. Op welke manier gaat de speler de game spelen (Is hij zelf gangster, is hij baas van gangsters, etc.)


    Het is gewoon totaal niet handig om eerst een layout te maken. Ik zie nu al lay-outs voorbij komen met graffiti en wolkenkrabbers, maar er is nog helemaal niets over het thema (behalve crime/maffia) besloten.


    Normaal gezien wordt er EERST een exact plan gemaakt, DAN dat plan besproken, aangepast en daarna kan er eventueel eens begonnen worden met de lay-out.


  • Zoals ik al eerder zei; een concept :)


    Bij ons op school kan je niet eens beginnen zonder alle documentatie te hebben gemaakt eigenlijk... Oftewel, uitwerken tot in redelijke details wat er gemaakt gaat worden. Hoe, in wat. Welke klasses of framework? etc etc


    Ook ik denk dat dit niet goed zal gaan.


    Zeker met zo'n team. Ik zie iedereen al productioneel programmeren en verschillende stijlen gebruiken...

  • Daarom wordt het ook via Github gedaan, verder zal het sowieso al productioneel zijn aangezien ik niet denk dat veel mensen verstand hebben van frameworks of OOP :P.


    (daar sluit ik mezelf buiten, aangezien ikzelf netjes programmeer en in OOP waar nodig)

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 25.11.11 10:55:48:
    Sommige mensen moeten trouwens dit eens lezen: http://net.tutsplus.com/tutori…ure-a-bad-php-programmer/


    (engels)

  • Er zal documentatie zijn zodat iedereen dezelfde stijl gebruikt, ik denk hierbij aan PEAR als programmeer stijl, Github zal door mij of iemand anders met genoeg verstand van programmeren onderhouden worden zodat alle scripts mooi geprogrammeerd zijn.


    Waarom is er een framework nodig? We zitten hier op CP de helft kent een framework niet eens, laat staan ermee overweg kunnen.


    Dit is een hobby project dus als het ooit afgeraakt hebben we toch al een betere standaard gezet om mee te werken dan sources die PHP 3 of 4 gebruiken ..

  • Citaat van SvenB

    De designcontest is nog steeds lopende, vanuit daar bouwen we verder.



    Lijkt me praktisch...eerst design maken en daarna het thema kiezen. Normaal gezien bedenk je eerst een thema. Ik zou gewoon eerst eens een leuk origineel thema verzinnen en daarna pas beginnen met een lay-out. Eigenlijk kan je een lay-out ook als allerlaatste doen, als je alle opties en menu's hebt uitgedacht.


    Je kan leuke thema's verzinnen zoals de Russische Maffia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Russische_maffia) en iets met die structuur doen. Ook kan je iets met "In het verleden moest men om een vor v zakone te worden door twee bestaande vory worden voorgedragen." deze regel doen, bijvoorbeeld als invite systeem voor een crew.


    Je kan ook kiezen voor de Japanse maffia of talloze andere criminele organisaties. Ik zie nu al weer lay-outs voorbijkomen met de minst originele ideeën.

  • JeroenH het maakt toch niet zoveel uit wat voor soort crimegame het wordt? Ik bedoel als er een PHP 5.3 crimegame open source is, dan zijn we toch van al die banditi's vanaf en andere baggere sources die slecht en onvolledig zijn in PHP 3 / 4.

  • Natuurlijk. Ik zeg ook niet het hele project een slecht idee is, ik stel alleen dat het leuker zou zijn als er ook meteen een origineel thema wordt bedacht. En dat kan eigenlijk alleen als je eerst een thema bedenkt en dan de lay-out maakt.

  • Het project is al wel lekker stilgevallen als dat zou gebeuren bij een uniek open source project dan zou dat zeer spijtig zijn, maar een criminals meer of minder ligt niemand wakker van.


    Ik heb het zelf ook heel druk en kan alleen maar mede-projectleider zijn, ga er zelf ook niet aan mee scripten aangezien er niet veel activiteit is in de topics.

  • Ik ben momenteel op een ipad en iphone SDK bezig.
    Ik zou dus ook een aplicatie kunnen maken voor iphone en ipad vanaf waar je dit spel zou kunnen bereiken.
    Als je hier in interessen hebt zeg het mij maar :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!