Mobiel en sneller

• Beste leden,

We hebben zojuist een reeds lang slepend probleem kunnen oplossen voor Android telefoons: ze worden nu correct getoond.

Verder hebben we onze CSS geminified. Concreet wil dit zeggen dat onze site nog sneller zal laden. (h)

Verder blijft de mobiele versie van onze site (http://m.criminalspoint.com )beter en beter worden, meer info hierover volgt later.
    Zo werd oa. een aantal weken geleden het aantal leden online toegevoegd en kun je zien wie er online is.

Fijne dag nog,
    Je CP team

Ps: de oplossing voor dit stomme probleem was zoals te verwachten zeer simpel:

PHP
    clear: both;

op ons topmenu.
    Met dank aan ons crewlid Rick, om me in de juiste richting te wijzen!
    Door hele delen van de code uit te schakelen in onze test-site, hebben we uiteindelijk kunnen terugvinden waar het probleem zich bevond en dit kunnen repareren.

• Het laad nu heel snel.
    Lekker fijn

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.10.11 18:07:04:
    Is Rick Patrick?

reactie van Ruben
    Even logisch nadenken, rick is geen patrick.
    Rick is R.Jipping en Patrick is gewoon Patrick:)

• Komt er ook aan, maar wil deze eerst herwerken en opkuisen :p
    Momenteel gebruiken we voor het linker menu up te daten een ajax update timer, maar deze sluit de verbinding niet.
    Ga proberen het te herschrijven in jQuery via een ander ajax laad manier.
    Nu worden leden die veel vensters van cp open hebben staan soms geband, omdat de verbinding niet wordt gesloten.

K

• Leuk hoor. Ik ben bijna onder de indruk.
    Jammer dat je nog niet van de clear property wist overigens

"Verder hebben we onze CSS geminified. Concreet wil dit zeggen dat onze site nog sneller zal laden."
    CSS wordt gecached. Valt me van je tegen :(
    (H)

Hallo, mijn naam is Aart Appel, ik ben 6 jaartjes oud en ik kan al lezen en schrijven. Ik heb me aangemeld op Criminalspoint omdat ik graag meer wil leren over .NET, Java en MongoDB. Ook ben ik op zoek naar een fulltime baan als professioneel zeikstraal.

• Citaat van Tux

Leuk hoor. Ik ben bijna onder de indruk.

"Verder hebben we onze CSS geminified. Concreet wil dit zeggen dat onze site nog sneller zal laden."
    (H)

+ 1

PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

• Citaat van Tux

(H)

Ik wil hier graag wat over zeggen want zoveel negativiteit in een post zetten zonder eigenlijk enige waarde vind ik een beetje raar.

Allereerst met die clear property. Er is een verschil tussen het niet weten wat het doet en niet weten waar ergens exact het probleem is. Als ik ergens een ; vergeet bij php ga je dan ook zeggen dat ik deze niet kende? Je trekt te snel een conclusie zonder te weten of deze klopt.

Verder is het natuurlijk fijn dat deze geminified wordt. Allereerst betekent dit minder dataverkeer en de pagina wordt minder groot om te laden. Dat dit gecached wordt speelt maar een kleine rol. Want na verloopt van tijd verloopt deze en nieuwe bezoekers zullen deze echter wel moeten downloaden. Ook kunnen sommige mensen deze hebben uitgeschakeld, bijvoorbeeld op een mobiel.

Ook javascript wordt ge-cached. Wil je daarom nu ook zegen dat je jQuery vind tegen vallen aangezien ze deze ook minified aanbieden?

• Het gaat er hier over dat meneer niet weet hoe hij de clear property moet toepassen om een left of right float ongedaan te maken. Als je dat niet had kunnen bedenken, ben je te achterlijk om mij nog de les te lezen over wat ik wel en niet mag doen volgens jou.

Deze site wordt heus niet zo vaak bezocht dat het meerwaarde heeft om de CSS te gaan lopen minifyen. Daar zit geen enkele pageload in en scheelt hooguit een paar milliseconden (werkelijk een milliseconde of 2) aan laadtijd.
    Als je de site minder wilt belasten, ga dan kijken of je het aantal objecten dat geinstantieerd wordt kunt verkleinen.

En ik weet niet of je ooit al eens een keer naar jQuery gekeken hebt, maar dan zou je weten dat daar heel wat meer kilobytes inzitten dan de CSS van deze website.

Hallo, mijn naam is Aart Appel, ik ben 6 jaartjes oud en ik kan al lezen en schrijven. Ik heb me aangemeld op Criminalspoint omdat ik graag meer wil leren over .NET, Java en MongoDB. Ook ben ik op zoek naar een fulltime baan als professioneel zeikstraal.

• @Qantus Wat ik hier neergezet heb is uitsluitend gebaseerd op feiten, niet op meningen.
    (inclusief de verwijderde reactie omdat ik 'iemand negatief in de kijken' zou proberen te zetten waar geen hout van klopt)

• Ik zal dan nog maar eenmaal op je reageren omdat je z'n fantastische komiek bent.

Citaat

CSS wordt gecached. Valt me van je tegen

Citaat

Het gaat er hier over dat meneer niet weet hoe hij de clear property moet toepassen om een left of right float ongedaan te maken. Als je dat niet had kunnen bedenken, ben je te achterlijk om mij nog de les te lezen over wat ik wel en niet mag doen volgens jou.

Het gaat hier helemaal niet over feiten. Het gaat er hier over wat jij van Koen vind. En wat jij van Koen vind heeft niks met feedback te maken. Dit is een heel goed voorbeeld van hele slechte feedback. Daarom dat ik vind dat je probeert iemand negatief in de kijken te zetten.

Niemand heeft er last van dat de css geminified is, hooguit profijt. Dus als je commentaar hebt, onderbouw dat dan, en als je betere suggesties hebt, noem die dan, zonder al die onzin er omheen.

Einde voorstelling, back ontopic.

• Ik zeg niet dat IK er last van heb, maar dat het nergens op slaat en je alleen maar belemmert als je het wilt uitbreiden. Althans, dat probeer ik ermee te zeggen.

Het gaat er helemaal niet over wat ik van Koen vind, het gaat erover dat ik het een beetje vreemd vind dat niemand hier schijnt te weten wat sommige alledaagse properties doen en dat daardoor fouten ontstaan.

Haal er geen onderwerpen bij waar niet de minste aanleiding toe is geweest.

• Citaat van iSilverStar

Nog steeds geen webapp? Terwijl er wel een paarkeer om is gevraagt?

Tjsah mensen hebben geen tijd zo te zien

Misschien een idee om dat te maken inplaats van een website?

• De reacties van Tux zijn ver ondermaats.
    Jammer dat hij zo naïef is om te denken dat ik geen clear both zou kennen. Zoals hij had kunnen zien, wordt er op meerdere plaatsen en op meerdere site van me dit gebruikt.
    Toen ik wist welk element het probleem gaf, kon ik het meteen oplossen, juist omdat ik clear both ken.

Verder focus ik nu liever even op de mobiele site, aangezien dit op alle devices werkt. Een app moet je weer specifiek gaan maken.
    Verder draagt een app tot niets bij, tenzij je echt zou gaan willen offline topic's bekijken.
    En stel dat we je dan reacties offline laten posten, die synchen pas als je online komt - en misschien hebben mensen dan al gereageerd en is jou reactie totaal uit de context. Je kan dan raar overkomen.
    Vandaar zie ik niet in wat een app meer kan bieden dan een goede site.
    Het enige nadeel is dat je minder eenvoudig een icoontje op je mobiel bureaublad kunt zetten ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!