Missing argument 2

  • Beste CP Leden,


    Ik zit een beetje te kloten met het Webtiger script en ik wou een functie toevoegen voor een eigen tekst in profielen van leden.


    Nu lukt mij dit wel alleen krijg ik de volgende foutmelding:


    Missing argument 2 for ubb(), called in /BLABLABLA/profiel.php on line 91 and defined in /BLABLABLA/ubb.php on line 2


    Lijn 91 Profiel.php

    PHP
    echo "<td width='83%'>".ubb($list['overmij'])."</td>";


    Lijn 2 UBB.php

    PHP
    function ubb($string,$site,$html="1",$smilies="1") {


    Wat is de fout hier in?


    Alvast bedankt.


    Groetjes,


    Cosa Nostra

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je functie vraagt om 4 argumenten, terwijl je er maar 1 meegeeft in de regel ".ubb($list['overmij']).".


    $list['overmij'] is dus het 1ste argument wat de functie overneemt als $string. $site mist dus nog, omdat de andere 2 (html en smilies) statisch zijn.

  • Zet $site terug of verwijder alles wat met $site te maken heeft uit de ubb() functie.


    Citaat

    $site mist dus nog, omdat de andere 2 (html en smilies) statisch zijn.


    Die zijn helemaal niet statisch, het zijn default waarden voor als je die parameters niet mee wilt geven. Dat is heel iets anders dan statische variabelen binnen een functie.
    Volgens mij weet jij dat wel, maar ik wil het ff duidelijk hebben voor de TS.

  • Citaat van Darsstar

    Zet $site terug of verwijder alles wat met $site te maken heeft uit de ubb() functie.



    Die zijn helemaal niet statisch, het zijn default waarden voor als je die parameters niet mee wilt geven. Dat is heel iets anders dan statische variabelen binnen een functie.
    Volgens mij weet jij dat wel, maar ik wil het ff duidelijk hebben voor de TS.


    Bedankt ik had dit al door ik heb ook alle $site waardes vervangen :}

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!