Object Flash

• Hallo,

Ik probeer een object te verwerken in mijn index. Dit werkt met document.getElementById en werkt allemaal prima.

Nu zit ik met het volgende, als de gebruiker gewond raakt moet het swf bestand afspelen dit doet het dus niet. Dit doet het wel als je de pagina reload. maar dit is niet echt precies wat ik wil. Ik heb het op allerlei soorten manieren geprobeert maar kom er helaas niet uit. Weet iemand van jullie mischien de oplossing?

Alvast bedankt!

• Bedankt voor je reply.
    Ik gebruik inderdaad een database hierbij, en snap dat ik een check moet uitvoeren. Het probleem waarmee ik zit is, dat als het swf bestand moet afspelen (dus zichzelf moeten laten zien) doet dit het niet tenzij je reload. Ik wil dus zonder reload het swf bestand zo ineens laten zien. hoe doe ik dat precies?

• Klopt, je moet dan dus checken of de health lager is dan eerst, indien je dit wilt doen zonder dat de pagina laad zul je met een Ajax call een PHP bestand moeten aanroepen en vervolgens als output de health geven. Vervolgens controleer je die health met een variabele die je eerder hebt opgeslagen (bij de pagina load) en als het veranderd is laat je het filmpje zien (of de SWF file).
    Dit kun je doen door de HTML van het filmpje/SWF in een div te zetten, die je vervolgens op invisible zet. Mocht de health zijn aangepast dan maak je de div visible en laat je de SWF afspelen. Of je gebruikt de jQuery SWF object extensie (zie link onderaan bericht).

Als je dit elke 5 seconden uit laat voeren, en laten we zeggen dat het PHP bestand 1KB is dan zit je dus op 12*1 = 12KB per minuut aan loads. Als een speler nu dus 1 uur op je site zit, wordt er 12*60=720KB bandwidth gebruikt. Als jouw websites 100 bezoekers per dag heeft dan ben je al 100*720=72.000KB (72MB) per dag kwijt aan deze loads. Ga ervan uit dat het bestand groter is (plus de MySQL Querys) en je zult zien dat het je veel bandwidth kost. Per dag 72MB, dit keer 30 dagen is 2160MB per maand. Zegmaar even 3GB per maand en dat kan oplopen.
    Eigenlijk wel zonde maar als je het persee wilt en je bent bereid er bandwidth voor neer te tellen dan kan je het uiteraard zo (laten) doen.

Je kunt dit doen met jQuery, de AJAX call:
    http://api.jquery.com/jQuery.ajax/

Afspelen van de SWF in jQuery:
    http://jquery.thewikies.com/swfobject/

Als het goed is moet het je kunnen lukken met deze links, anders kan ik (of een andere scripter) dit wel tegen kosten voor je realiseren. Denk hierbij aan een euro of 5-20 (hangt van persoon, leeftijd, ervaring en snelheid af).

• Bedankt, elke keer moeten checken kost inderdaad aardig veel bandwith op een site met een aantal 1000 members.

Er zal vast nog wel een andere manier zijn, want ik krijg alles prima werkent en het werkt via div's. ook maak ik gebruik van style.display = 'block'; en none.. Maar toch als wil ik het laten ophalen zonder de pagina te verversen. dat is het enige dat hij tot nu toe nog niet doet.

Anyway, bedankt!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!