editting an exe file

  • ik weet niet of ik dit hier kan vragen maarja ik ben gewoon nieuwsgierig..


    weet iemand of het mogelijk is of , dat er ook programma's zijn om exe files te editten.. niet volledig..(nja zou wel mooi zijn) maar bevoorbeeld gwn 1 woord die voor komt in het exe programma..


    bevoorbeeld 1 woord die niet goed is getypt en je stoort je er heel erg aan.. dat je hem dan via een programma kan editten zonder hem op te blazen haha


    sinds als je iets veranderd met kladblok ofsow dat dan het programma het niet meer doet.. zelfs als je een 'R' van een woord in een 'D' veranderd dan werkt hij all niet meer.. sinds het geen script is maar gwn een WOORD.. dus weet iemand iets? :p

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • [offtopic]*kijkt naar naam* *kijkt naar vraag* mhmh?[/offtopic]


    Zover ik even kan bedenken, is dit onmogenlijk ;)


    Een .dll bestand aanpassen kan denk ik wel (een onderdeel van de .exe)


    Maar volgens mij een .exe zelf niet, bovendien zitten de bestanden meestal verstopt in de exe.

  • notepad2, ++ , kladblok alles krijg je allemaal vreemde codes maar als je daarin de woord vind die je wilt veranderen.. zal die alsnog daarna niet meer werken.. hex editor weetnie.. ik denk dat je daarbij niet eens het woord kan vinden ik probeer zo wel.. als iemand nog ideeen heeft :D graag


    [offtopic]en denk maar geen rare dingen door me naam want, kwil alleen bij een programmatje een woordje veranderen en dit is me nog nooit eerder gelukt dus ik ben wel nieuwsgierig hoe dat in zn gang gaat[/offtopic]

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Feitelijk is een .exe onder Windows niets meer dan een uitvoerbaar binair bestand. Omdat het binair is werd het bestand niet meer wanneer je het met kladblok hebt geopend. Kladblok vervangt namelijk alle tekens die hij niet kent, en wanneer een bestand niet is opgemaakt volgens een charachter encoding is dan nogal wat...


    In principe kun je een .exe inderdaad wel aanpassen. Het is echter wel moeilijk (en soms praktisch onmogelijk) te begrijpen wat er soms staat, en waarom dat er staat.


    Maar teksten die in de .exe voorkomen (vaak gewoon Strings), kun je met een fatsoenlijke editor inderdaad best aanpassen. Alles wat je niet kunt lezen zou ik met rust laten...

  • .exe Moet je HEX-editor hebben.


    Ik heb er ooit met eentje gewerkt en kreeg precieze instructie om een ding aan te passen.
    Zit er een tekentje naast of mis en je hebt je programma verkloot, letterlijk.
    Snap niet hoe mensen ermee kunnen werken, maarja, voor .exe is een HEX-editor denk ik de enige, Notepad++ hoe goed het ook is, het geeft veel van die tekens zoals doosjes met "Null" erin enzovoort.

  • ik heb een tijd geleden heeeel veel ge googled hierover en alle resultaten en programmas werkten niet.. de één liet het programma na afloop niet meer werken (net als kladblok) en de ander kon je gwn totaal niet meer de woord vinden die erin hoorde..


    en bedankt.. ik heb mijn HDD Hex Editor Neo niet eens geprobeert en na het proberen heeft het degelijk wel gewerkt..


    sorry voor de snelle oplossing die ik achteraf ook wel had kunnen bedenken.. toch bedankt ik ga ook even die resource editor door lezen misschien is het nog iets interresands for in the future :D

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 28.09.11 21:26:45:
    btw kweet niet of het .. hetzelfde is maar khad een programma genaamd: resource hacker (waarmee het niet werkte) dus kdacht ook gelijk negatief over die resource editor mja.. wie weet


    thx&baaii :slotje::slotje:

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!