if posted before in 5 mins.. you've got to wait to post again.. HOE??

• Hallo CP,

Ik heb een stukje script nodig.. die zorgt dat als mensen in de 5 minuten all gepost hebben.. dus 5 minuten moeten wachten om weer te kunnen posten zodat ze niet kunnen spammen..

maar ik weet niet waar en wat.. -.-
    iets met; if (posted before in these 5 mins.... you've got to wait (X) more mins to post again..

als iemand dit weet en m'n script aan kan passen zou dat heel fijn zijn! kan ik het gelijk toepassen op alle andere soortgelijke scripts.. ;)

Met Vriendelijke Groet,
    [offtopic](ps. aub niet off topic gaan.. miss duurt het dan langer voor een goed, bruikbaar antwoord..
    als je snapt wat ik bedoel:p)[/offtopic]

EDIT: Dit is nu mijn script maar werkt nog niet goed.. als iemand het kan perfectioneren zou dat fijn zijn (xD):

Geen errors hierbij maar het werkt nie.. ik krijg dit^^
    -1314568759 seconds before you can post again!
    duss.. wat moet ik nog veranderen of hiernaast nog doen.. als je snapt wat ik bedoel^o)

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Citaat van pekelterror

Je kan werken met een time() in je database te zetten bij een IP of Login.

En dan controleren of die tijd+300 hoger is als de huidige tijd.
    Want als de tijd in de database +300 hoger is als time() is het langer als 5 minuten geleden.

ja ik wil graag dat bij de oude posts in mijn database gewoon een ip komt te staan zodat ik ook later de functie ip bannen enzo erin kan zetten.. maar kheb nu alleen nog maar de kolom ip erin gezet.. en in milw0rm kan je niet bevoorbeeld een account aan maken dus geen login.. maar hoe moet het dan? verder.. als ik het zo wil doen.. met tijd? :p ik moet echt iets doen tegen dat spam.. ugh 8-)

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• De manieren en uitkomsten die ik atm heb.. ugh;

Als ik het zo doe:

PHP
    echo 'You must wait '. 300+time()-$_SESSION['time'] .' seconds before you can post again!';

Krijg ik dit :P ;
    1314638175 seconds before you can post again!

en als ik het zo doe:

PHP
    echo 'You must wait '. $_SESSION['time']-time()+300 .' seconds before you can post again!';

Krijg ik dit;
    -1314568759 seconds before you can post again!

What Now :O^o):O^o) .. zal ik volledige script poste? |-)
    EDIT: Ik heb even de begin topic veranderd met de volledige geedited script.. als iemand veranderingen erin kan aanmake of zeggen wat ik hiernaast nog moet doen zou dat fijn zijn:$

O o
    /||\
    /¯\

• Citaat van DangerProne

ik zou de tijd in de database zetten, bij de bericht en zo evt. die 5 minuten blokken. Maar goed, persoonlijk vind ik tijd niks om spammen te voorkomen, rang etc is beter, maar dat is persoonlijk

rang???????? leg me uit????
    nu zetten ze duizend berichtjes per seconde :P
    met die tijd kunnen ze maar per 5min.. daar wordt je gek van als je elke keer zo lang moet wachten :p
    hoe bedoel je met rang?
    (en hier heb ik niet veel aan zonder goeie uitleg hoe en wat; ik zou de tijd in de database zetten, bij de bericht en zo evt. die 5 minuten blokken .. maar toch bedankt)

O o
    /||\
    /¯\

• Zoals ik je ook al meerdere malen verteld heb.

Je maakt plaats tijd in de database (het gene waar gebruikers hun reactie's posten ect..)
    Daarna kun je gaan checken of de gebruiker al heeft gepost in die 5 minuten, of niet. Indien wel, dan melding weergeven en anders query uitvoeren..

- Rang
    Met rang word waarschijnlijk bedoelt dat iemand niet meer reactie's kan posten dan 'aantal' en dit dan verschillend per rang.. en dan waarshcijnlijk weer paar uur moet wachten ofz iets..

• ehm ja zoals je ziet in m'n script in de 'BeginTopic', zie je ertussen .. ergens wel tarih staan daaronder in m'n database staat de datum.. die zou ik eventueel wel ook kunnen gebruiken voor de tijd enzo en voor die check.. maar ik wil niet dat die tijd geshowt wordt in de index.. omdat dat weer ruimte kost.. (want nu heb ik gewoon dit [02-09-2011] en anders komt daarachter weer ruimte voor die 18:18 ... dat mijn vorige edits weer in de war schoppen :P

O o
    /||\
    /¯\

• sorry helpt niet veel bij mij.. maarja zouden mensen die hier wel verstand van hebben misschien aan mijn script willen sleutelen tot ik een goed resultaat heb :( ik wil dit echt zo snel mogelijk opgelost hebben.. en als ik naast die script nog wat moet doen.. zou het fijn zijn als je het in stapjes uit legt.. en geen ingewikkelde dingen waarbij me ogen eruit zoude valle.. als je de vorige reacties leest zie je wel wat de resultaten zijn die ik atm heb.. hopelijk kan dit opgelost worden.. voordat deze help-topic weggestopt & negeert wordt :((

maarja..
    ... in begin topic zie je de hele script^^

time();
    elseif(time() - 15*300){
    echo 'You must wait '. $_SESSION['time']-time()+300 .' seconds before you can post again!';
    }
    ????^o)
    [offtopic]Voor Vragen,, of Offtopic Berichten kan je me een Prive Bericht voor sturen.. Thx[/offtopic]

O o
    /||\
    /¯\

• We gaan niet alles voor je doen. je zult zelf ook een beetje moeten proberen. We proberen je zo goed mogelijk op weg te helpen. maar als je het niet probeert leer je zelf ook niets...

• ik heb helaas niet veel tijd, druk met werk en morgen een ronde wissel,dus effe snel gekeken, maar dit zou moeten werken:

PHP
    elseif(time() - 300 > $_SESSION['time']) {

$wachten = ($_SESSION['time']-time()+300);
    	?>
    <table>
    	<td>
    		<b>You must wait <font color=green> <?php echo date("d-m-Y / H:i", $wachten); ?>before you can post again!</font></b>
    	</td></table>
    <?
    }

:cheer:

• dan krijg ik dit:

You must wait 01-05-1928 / 12:33before you can post again!

maar naast dit.. hoe checkt deze scripts.. of degene die iets probeert te posten all heeft gepost in de 5min?? moet er niet ook iets gebeuren met de database of niet?

maarja hierboven zie je de resultaat van dit script:

Hopelijk weet iemand hoe ik het verder kan oplossen.. je kan me ook helpen via 'pm' dan geef ik hier wel aan hoe het ermee gaat.. en aub alleen reageren als je me hiermee ook kunt helpen ;) als dit opgelost kan worden heeft me website verder geen enkele belangrijke problemen als deze dus tja.. en hopelijk gebeurt dat ook en wachten tot ik me opleiding heb gedaan om alles hierover te weten duurt mij te lang dus daarom kan iemand anders het hopelijk voor me oplossen.. :hmm:

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 02.09.11 17:55:01:
    Dit heb ik atm; (heeft Knowboard(a) voor me gemaakt maar werkt nog niet perfect.. daarna zal ik aangeven dat de topic gesloten kan worden mja eerst dit nog even fixen..) hier is de script:

als je de resultaat wilt bekijken kan je hierheen gaan:
    http://www.milw0rm.nl/uc501/cpanel.php
    en via Webapps het uitproberen (die anderen werken nog niet)..
    hij zal aangeven wanneer je probeert te posten.. dat je 300 sec moet wachten voordat er gepost kan worden.. na die 300 sec wordt je terug gestuurd naar de index daarvan weer.. dus werkt nog niet perfect (wat er nu nog moet gebeuren is dat hij moet posten en dit moet aangeven: New page added. </br>[ <a href="index.php">Add Again</a> ] - [ <a href="/cpanel.php">cPanel</a> ] - [ <a href="/index.php">Home</a> ] .. wat je ook ziet in de script..

EDIT: Als het goed is kan hetgene wat ik wou niet zonder het via de database te checken wat waarschijnlijk te moeilijk of te lang duurt om te maken^^ met weinig ervaring.. dus dan maar een soort van TimerBeforePost zoals hierboven.. hier is screen.. maar werkt nog niet.. dat is gwn wat ik wil lol.. ;

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!