IP Adress in database laten opslaan..

  • Hallo CP,


    Weet iemand misschien ook hoe ik de mensen die posten.. in mijn website, de ip adress van kan laten opslaan in mijn database?


    en dat ik vervolgens mensen die bevoorbeeld spammen kan ipbannen?? als iemand dit weet .. spaart dit mij een heleboel tijd met het zoeken op internet :p kben niet de slimste maar ik wil het graag weten (xD)(L)


    Met Vriendelijke Groet,(a)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Citaat van BrokenTrack

    Je neemt dus niet even de moeite om zoiets simpels te zoeken? Er zijn letterlijk duizenden scripts op het internet die dit kunnen.


    IP adres haal op je met $_SERVER['REMOTE_ADRESS'].


    sorry ben zelf nogal druk bezig.. ik kom slaap tekort lol.. maarja ik zal het strx even uitproberen^^ thx :p

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • SQL


    ip_ban.php
    Hier verban je ip's en kan je ze ook aanpasseb


    banned.php
    Deze pagina include je bijvoorbeeld in je index!


    Ik heb dit voor je gescript, omdat je niet zoveel kennis. Hoop dat je wat ervan leert!


    Het is voor iedereen te gebruiken! FREE CODING(h)(a)
    K weet niet waarom CP die slashes heeft toegevoegd maarja...

  • Citaat van BrokenTrack

    Je neemt dus niet even de moeite om zoiets simpels te zoeken? Er zijn letterlijk duizenden scripts op het internet die dit kunnen.


    IP adres haal op je met $_SERVER['REMOTE_ADRESS'].


    Ja zo krijg je natuurlijk nooit een IP-Adres he :P


    Dit is het goede:
    $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

  • Citaat van Mocro

    SQL



    heel erg bedankt ! het ziet er indrukwekkend uit allemaal.. hopelijk gaat het ook werken maar kheb all gelijk 1 error in me phpmyadmin database^^


    Fout
    SQL-query:


    /*!40101 SET CHARACTER_SET_CLIENT=@OLD_CHARACTER_SET_CLIENT */;



    MySQL retourneerde:


    #1231 - Variable 'character_set_client' can't be set to the value of 'NULL'


    :|

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • wat betekenen of doen deze teksten..


    /*!40101 SET CHARACTER_SET_CLIENT=@OLD_CHARACTER_SET_CLIENT */;
    /*!40101 SET CHARACTER_SET_RESULTS=@OLD_CHARACTER_SET_RESULTS */;
    /*!40101 SET COLLATION_CONNECTION=@OLD_COLLATION_CONNECTION */;


    want daarover gaat de error dus..

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.08.11 19:26:14:
    en mocro ik zag ook dit staan:
    // include


    require "config.php";


    maar dit is niet voor een maffia game of zoiets dergelijks he :P dus ik heb die ook niet^^

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.08.11 20:52:09:

    Citaat van eeyk

    gebruik GETENV('REMOTE_ADDR');
    dat is veel beter.



    hoe kan ik dat in deze stukje van me script gebruiken.. kheb all een nieuwe kolom in me database gezet met de naam ip (varchar 25...)


    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Ik zie dat je een varchar 25 gebruikt om het IP op te slaan? Dan hoop ik dat je webhoster geen dual-stack IPv4/IPv6 heeft liggen, want anders krijg je probleempjes met mijn IP opslaan ;)

  • Citaat van Linkforsoad

    Ik zie dat je een varchar 25 gebruikt om het IP op te slaan? Dan hoop ik dat je webhoster geen dual-stack IPv4/IPv6 heeft liggen, want anders krijg je probleempjes met mijn IP opslaan ;)



    huh hoezo dat kan je het me uitleggen ?! ^o)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Op dit moment kun je in de rij waarin je het IP adres opslaat maximaal 25 tekens opslaan. Voor een IPv4 adres is dat genoeg, aangezien die maximaal 12 tekens zijn. Bijvoorbeeld mijn IP:


    141.138.136.97 (TransIP, gebruik VPN via TransIP en soms Ziggo)


    Maar een IPv6 adres is veel langer, zoals bijvoorbeeld:


    2001:470:96a8::c62c:3ff:fe2a:eb15 (Hurricane Electric, routed via California, Comcast doet nog geen IPv6 helaas)


    Als je die op wil slaan is het einde oefening en slaat hij waarschijnlijk niets of niet meer van 25 tekens op.


    Gegroet.



  • oh ik snap het .. ja was alleen bedoeld voor zulke ip's
    "141.138.136.97 (TransIP, gebruik VPN via TransIP en soms Ziggo)"
    sinds ik dat andere dat je liet zien zelf nog nooit heb gezien :O

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Punt is dat zodra je webhoster IPv6 beschikbaar maakt op de server, jij de IP-adressen soms in zulke vorm gaat ontvangen (als zij ook DNS-management doen, want je moet een AAAA record aanmaken).

  • Citaat van Linkforsoad

    Punt is dat zodra je webhoster IPv6 beschikbaar maakt op de server, jij de IP-adressen soms in zulke vorm gaat ontvangen (als zij ook DNS-management doen, want je moet een AAAA record aanmaken).



    kan ik netzo goed even die varchar hoger zetten zodat er meer tekens kan worden ontvangen in mijn database.. en dan dus die rare ip adressen ook accepteerd.. neem ik aan? kheb die ip addressen gwn nodig zodat ik weet wie wat doet.. en bevoorbeeld met spam.. mensen kan ip bannen van de site^^ wel logisch mja :)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Jullie zien het IP-adres nu als een string van cijfers en puntjes. Dit is feitelijk niet zo, de decimale notatie is slechts een weergave van het IP-adres.


    Een IPv4 adres is feitelijk 32 bits lang. En raad eens? Een (unsigned) INT veld in MySQL is ook precies 32 bits lang! De meest efficiënte manier om een IPv4 adres op te slaan is dan ook een integer.


    IPv6 adressen maken het iets ingewikkelder. Deze zijn 128 bit lang, en zal je dan ook in bijvoorbeeld een binary veld moeten opslaan in de database. Daarbij moet je wel weer rekening houden met IPv4 adressen, die je moet omzetten in het juiste IPv6 adres.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!