Checkbox andere laten checken?

  • Hoi,
    Ik zit weer met een probleem (wat vaker gaat gebeuren aangezien ik nu erg druk ben ;p).
    Ik heb een lijst met checkboxjes, lanks een berichtensysteem, en nu wil ik dat hij de geselecteerde verwijderd. Alleen, ten 1e: Hoe doe ik dat, ik heb ze nu allemaal een oplopend nummer gegeven, maar hoe verwijder ik die.
    :cheer:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

  • Het zijn verschillende stukjes die ik gepakt hebt vanaf mijn script.


    :cheer:

  • Met PHP bedoel je?
    Dan moet je inderdaad elk regel een input geven van de checkbox. Die noem je bijv. check1, check2, check3 e.d.
    Vervolgens submit de user het formulier en dan loop je met een for lus over al die checks heen (als je er max. 10 op één pagina kan doe je dat) en daar check je dan of hij gelijk is aan "yes". Moet je als value bij die checkbox wel als waarde "yes" geven. Zoja, verwijderen, zo nee: niks mee doen.


    Lijkt me vrij simpel ;).

  • Citaat van Perrytje11

    Bedankt, ga het nu proberen.


    Edit; Mis ik iets in wat je gaf? Waar slaat ID. op?


    Enkan ik ook hetgene krijgen waar je de 1e keer de checkbox meegeeft?


    ID is iets wat in mijn functies.php staan, dat roept de ID van de users op. Dat moet je dus even aanpassen ;)


    Ik heb verder even gekeken, en ik ben inderdaad een aantal dingen vergeten, ik heb nu even alles in losse delen gezet + uitleg ;)



    Is de javascript, zet je helemaal bovenaan je bestand.



    Deze zet je onder de javascript.


    PHP
    tr>
    		<td class='top' width='6%' style='padding: 2px;'>
    			<input type='checkbox' name='check' onClick='toogle(document.form)' value='Checken' style='margin: 0px;'/>
    		</td>


    Dit is een vakje, dat als je erop klikt hij ALLE vakjes aanklikt, dit zit je dus in je tabel.


    PHP
    <tr>
    		<td class='inhoud_c' width='6%'>
    			<input type='checkbox' name='id_".$res['id']."' value='".$res['id']."' style='margin: 0px;'/>
    		</td>


    Dit echo je naast je bericht, zodat je dus een vakje krijg naast je bericht(en) met dit kies je dus maar 1 berichtje (of meerdere) inplaats van alle.


    PHP
    <tr>
    		<td class='inhoud' colspan='4'>
    			<input type='submit' name='deletemsg' value='Verwijder!'>
    		</td>
    	</tr>


    Dat zet je onderaan je tabel.

  • Het lukt niet, ik heb nu dit:

  • Wat gebeurd er dan precies als je iets wilt verwijderen?


    En, heb je de javascript ook toegevoegd?


    EDIT:


    Je mist ook het stukje:


    PHP
    <tr>
            <td class='inhoud' colspan='4'>
                <input type='submit' name='deletemsg' value='Verwijder!'>
            </td>
        </tr>
  • Als ik iets wil verwijderen, zoals het eruit ziet: Niks, de pagina reload. En als ik print$_POST; doe dan krijg ik eruit: "Array".
    Ja, javascript toegevoegd.
    @Dat laatste, ik heb mijn eigen, genaamd ontslaan, maar die staat nog 1 regel beneden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!