• ik moet een if scripten maar ik weet niet hoe en staat ook niet in de twee boeken die ik gekocht heb ik wil dat als in de database (sql) in de tabel [detective] zoeker de login is van de gene die ingelocht is en de status op 0 staat dat hij dan print"tekst"


    dus dan heb ik if(en dan snap ik het niet){
    print "tekst";
    exit;
    }


    hier is het stukje dat ik zelf heb dus

    PHP
    if() {
    print "tekst";
    	exit;
    }


    kan iemand mij helpen en ook uitleg erbij graag dat zou fijn zijn want dan kan ik er iets van leeren dankje

  • PHP
    //mysqli versie
    $vers = $mysqli->query("SELECT `zoeker` FROM `[detective]` WHERE `status`='0'");
    
    
    if ($vers->num_rows == "1")
    {
      echo 'tekst';
    }
  • sorry maar hij geeft een lege pagina weer jah alleen de achtergrond dan


    dit is mijn zoek.php (detective)
    op regel nummer 15 begint malik zijn script


    ik bedoel eigenlijk gewoon een IF die naar de zoeker of die de zelfde login is als de ingelochte speler kijkt en naar de status of die 0 is en als dat is dat hij dan een tekst weergeeft zo niet dan slaat hij die if dus over

  • ik heb hem uit een source die te downloaden was op een site dat was een site die een source had gemaakt die je kon downloaden die hadden toen heel veel mensen nu nog een paar online maar ik vind het leuk om te doen en ik ben aan het leeren dus vandaar want iedereen moet toch ergens beginnen en ik vind het leuk om het met twee boeken zelf uit te zoeken samen met mijn vader dus vandaar


    maar nu heb ik


    if($detectives[status] ==0 && $detectives[zoeker] ==$data->login)


    maar op de status==0 doet hij het goed maar alleen op de zoeker==$data->login doet hij het niet die slaat hij over ofzo of ik heb het verkeerd getypt ?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.08.11 11:51:00:
    ik heb nu if($detectives[status] ==0 && $data->login == $detectives[zoeker]) maar nu weet ik dat als ik $detectives[zoeker] verander in lolo dat is een accountnaam die ik heb aangemaakt dan doet hij het wel


    informatie:
    te tabel in mijn database heet: [detective]
    en in de tabel [detective] komt bij zoeker de login te staan van de gene die iemand zoekt de ingelochte speler dus die de ander zoekt

  • Nouja misschien een goed boek aanschaffen? Kijk in 2 kookboeken zul je geen if vinden. Maar als de boeken over php gaan dan staat hij er 100% zeker in.


    Kijk eens bij condities?

  • ik heb 2 boeken over php en mysql staat wel over if in maar niet dat wat ik niet weet

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.08.11 23:02:13:
    ik heb slechts nog een vraagje hoe kan ik in if() zetten dat hij uit de database uit de table [detective] Zoeker moet hebben


    ik dacht if($detective[zoeker] == $data->login)


    maar dat doet hij niet als iemand mij zit zou kunen vertellen zou dit heel fin zijn dankje !!!!!

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 06.08.11 00:21:05:
    ik heb het al uitgevonden ik heb gewoon $zoeker = mysql_query("SELECT * `zoeker` FROM `[detective]`"); en dan in de if($zoeker == data=>login)


    HIJ doet het toch niet hij negeert hem gewoon ofzow kan iemand even kijken en mij uitleggen wat er fout is ?


    $ZOEKER STAAT OP REGEL 15
    DE IF STAAT OP REGEL 19
    als iemand mij wilt helpen ik wil best een paar keer bellen ervoor


Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!