Computer

• Beste CPers,

Mijn huidige computer is nu al 5 jaar oud, dus tijd voor een vernieuwing.

Ik wil een computer in elkaar laten zetten, maar weet niet precies wat ik allemaal nodig heb.

Eisen:
    - Redelijke videokaart (om te kunnen gamen)
    - Photoshop etcetera moeten er goed op kunnen draaien (zonder laggs)
    - Genoeg virtuele geheugen (op huidige krijg ik steeds melding wanneer ik PS etcetera aan heb dat er te weinig is)

Budget:
    800 - 1200 euro (als het moet kan ik wel bijleggen)

Ik gebruik nu de computer: Dell DM 3000 (best verouderd dat wel vandaar dat ik nu nieuwe wil)

Ik heb niet veel verstand van wat er in een computer moet, vandaar dat ik het jullie vraag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Malik

ps. hij wordt door iemand in elkaar gezet.

• IK heb momenteel alles besteld bij alternate, denk zo`n 500 tot 600 euro.

i7 860 quad core - ? 249,-*
    12 gb 1600 mhz Corsair Vegence ram - ? 109,90*
    Asus p7p55d- ? 112,90*
    Saphire HD 6850 1 GB GDDD5 - ? 139,90*
    Scherm heb je al denk ik, dat is bij mekaar: ? 611,70

Dat is mijn systeem alleen heb ik een NVidea GTX 280 super clocked. Ik speel op dat systeem eigenlijk alles. Altijd hoogste settings, gta iv op high doet hij netjes met 50 tot 60 fps. Photoshop is dus ook geen probleem.

• giotjuh werkt dit allemaal erop?

- Redelijke videokaart (om te kunnen gamen)
    - Photoshop etcetera moeten er goed op kunnen draaien (zonder laggs)
    - Genoeg virtuele geheugen (op huidige krijg ik steeds melding wanneer ik PS etcetera aan heb dat er te weinig is)

==

Beeldscherm wil ik ook wel vernieuwen, maar dats een pre :P

• [offtopic]
    Hmm bedankt Giotjuh, miss heeft iemand hier een toevoeging erop, want ben niet zo van het vernieuwen :P 1x goede investering, dan na 5 jaar weer :P
    [/offtopic]

Heeft iemand nog een toevoeging op de samenstelling van giotjuh?

Edit:
    Welke beeldscherm is dan vet? Wil wel grotere beeldscherm, maar al te groot gaat lelijk staan in mijn kamer. (zit al met met een 40" tv)

• Giotjuh, er zijn taloze systemen te bedenken die beter zijn dan de pc die jij samensteld. Voor het budget die jij samenstelt zal ik ook gebruik maken van een SSD schijf en een gewone schijf voor opslag. Verder zijn er betere videokaarten beschikbaar dan de phire HD 6850 en die zijn ook nog goedkoper. 12gb geheugen klink zeer mooi maar wanneer je gebruik maakt van een SSD schijf zeer overbodig maar het is dan wel een mooi meepakkertje.

Ik zal vanavond even een goede pc voor je samenstellen:)

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Maar niet voor gamen. Een SSD zijn vaak klein wil je het groter is het vaak ook ontygelijk duur. En voor gamen heb je hem zo vol ;)
    Een applicatie vreet ram, als je games speelt al helemaal. En dan ga jij het met je SSD niet redden als je uit je ram bent eh ;)

• Niemand die ook zegt dat je een groote SSD schijf moet nemen? Het is puur om windows op te draaien en een aantal games. Verder zeg ik dat 12gb ram mooi klinkt maar niet persee nodig is als je Windows ook nog op een SSD schijf zal draaien?

PHP
    Processor:  Intel Core i7 950 Socket-1366 Boxed  
     Koeler:  Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev. 2 processorkoeler  
     Moederbord:  Asus P6X58D-E ATX, USB3, SATA3
     Geheugen:  8GB 1333MHz DDR3 (10 jaar fabrieksgarantie)  
     Harddisk:  Samsung 1000GB 7200rpm S-ATA2   
     Solid State Drive (SSD):  Crucial RealSSD C300 128GB 355/140MB/s S-ATA3  
    Videokaart:  Nvidia Geforce GT 440 1024MB PCI-express

Als je dit bij een goed bedrijf samensteld blijf je simpel bnen je budget.

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Op het moment heb ik een uitstekende computer voor je opgebouwd, wat je zelfs nog een beetje kan uitbreiden met wat betere spullen misschien nog, maar dit is echt een monster pc vind ik ;)

Behuizing: Antec Three Hundred ? 53,-
    Voeding: Corsair Builder Series CX600 V2 ? 59,-
    Moederbord: MSI P67A-GD65 (B3) ?140,-
    Processor: Intel Core i7 2600 / 3.4 GHz ?245,-
    Geheugen: 2x Corsair CMS4GX3M1A1333C9 ?161,-
    Videokaart: Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition ?236,-
    SSD: OCZ Vertex 3 Series MAX IOPS Edition 120GB ?256,-
    HDD: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1TB ? 45,-

uiteraard gebruik je de ssd alleen voor windows installatie, en andere programma's die je daadwerkelijk snel wilt gebruiken en snel wilt starten, de ssd is een sata 3, wat betekend, nog meer snelheid, tesamen met 8GB geheugen, moet dat voldoende zijn, dat je zelfs je wisselbestand op je computer kan laten verdwijnen.

Uiteraard zou ik wel 64 bit windows 7 gaan draaien, indien gewenst kan alles geregeld worden voor je dat je hem compleet kan afhalen.

De computer in zijn geheel qua onderdelen kost 1200,-

Met vriendelijke groet,
    Kevin

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Dat lijkt me de beste keus in jou geval ;)

Verder zou ik echt een 64 BIT windows 7 Ultimate erop draaien, zodat je alles goed kan gebruiken?

ben je in het bezit hiervan? want cracked draaien zou je systeemperformance verpesten.

• Malik, euhm, profeesional is ook voldoende,
    om aan de betreffende prijs te komen, dien je de computer bij azerty te bestellen, en dan nog even windows 7 64 bit ( professional ) toevoegen.

Als je de namen kopieert van mijn lijstje kun je die allemaal bij het zoekformulier invoeren ;)

Indien je wilt kan je de computer ook via mij bestellen incl. een installatie windows 7 64 bit ultimate, maar dan ben je +- 1350,- kwijt

dan heb je ook een recovery partitie, dmv F12 :)

• Ik bestel hem wel zelf :P

Ik zal wel is kijken naar Azerty, dan is mijn pc weer een monster voor 5 jaar :P Dan weer nieuwe. (maar eerst met neef overleggen of hij tips heeft)

• Gofie, dan vind ik jou reactie kompleet nutteloos tot dit topic, wat maakt het nou uit dat jij even komt vermelden wat de prijzen zijn, geef dan een goede toevoeging tot het topic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!