Hey,
ik heb een vraagje. Ik wil een paar kleine spullen halen via eBay. Mijn vraag is is het betrouwbaar. Heeft iemand wel eens wat via hun gekocht? Dit is niet alleen voor mij, andere zullen der ook wat aan hebben.
H. Rayn
Hey,
ik heb een vraagje. Ik wil een paar kleine spullen halen via eBay. Mijn vraag is is het betrouwbaar. Heeft iemand wel eens wat via hun gekocht? Dit is niet alleen voor mij, andere zullen der ook wat aan hebben.
H. Rayn
Ebay, het is te zien welke verkoper (zijn feedback) bekijken en via paypal is het zeker geen probleem.
Ik koop en verkoop via ebay en nog nooit geen problemen gehad. Dus hangt er vanaf bij wie je koopt
Ik heb het vaak gedaan, je moet lang wachten maar de prijs is het wel waard! Check ook even de feedback van het product
Ik koop ook geregeld iets van eBay,
De tip die ik je wel geef, controleer ff voor je aankoop of je, je adres goed hebt staan,
hier heb ik 1x problemen mee gehad (cijfer in de straatnaam & huisnummer) heeft eBay een blijkbaar beetje moeite mee.
Verder betaal ik altijd via PayPal, en heb die keer toen ook netjes me geld terug gekregen. oftewel nooit echt problemen mee gehad en altijd netjes afgehandeld,
Guitar,
dat je lang moet wachten, hangt er heel erg van af:
- Waar de verkoper zich in de wereld bevindt.
- Hoe snel hij de betaling ontvangt,
- Hoe snel hierna hij het pakket op de post doet,
(+ hoe makkelijk het pakketje door de douane komt)
Oftewel dat is zeer afhankelijk van de verkoper en niet direct van eBay.
Let wel goed op de douane. Ik bestel wel eens wat bij DealExtreme en de douane kan er dingen uitpikken die de Europese Unie niet in mogen worden gevoerd. Denk aan namaak artikelen (nep kleding met wel een G-Star logo bijvoorbeeld) of illegale artikelen (een geweer of iets wat er erg op lijkt of lasers hoger dan 5mW) daarnaast moeten er invoerrechten en BTW betaald worden indien het ingevoerde bedrag hoger is dan 24? (volgens mij). Indien je tabak invoert komt hier ook nog accijns overheen. Zorg ervoor dat de prijs op het pakket in euro's staat aangegeven, de douane rekent 20$ om als 20? waardoor je dus sneller moet betalen. Deze extra kosten worden altijd aan de geadresseerde gestuurd, je schuilen achter de verzender heeft dus geen zin.
Jup, vaak wat besteld, maar alleen kleine dingen zoals inktcartridges, en kleine gadgets komen moeiteloos door de duane. Zolang het geen echte handel is... En via PayPal is trouwens erg fijn, maar ja
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!