OO Vraagje

  • Beste leden,


    Nu ik al goed met php om kan gaan wil ik graag OO leren/snappen.


    Maar wat kan er dan anders aan een maffiagame met OOP?


    Met vriendelijke groeten,


    Malik

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • @stan dat weet ik, maar ik bedoel wat zou je er dan anders aan kunnen doen...


    Of hoe hebben jullie het geleerd?


    Edit:

  • Ik heb het via Java geleerd.


    Ikzelf heb dus wat ik zelf noem een "mini-framework" gemaakt. Ik hoef enkel 2 bestanden aan te maken per pagina. één bestand met 2 functies die erin moeten. En de rest gaat vanzelf. Het scheelt dus werk, het is overzichtelijk, en goed herbruikbaar en aanpasbaar.


    Dat is dus onder andere het nut van OOP.

  • ik neem aan dat je een controller en view hebt @brokentrack ?


    verder wanneer je oop toepast zul je zien dat het eerst een hoop code krijgt waar je later weer veel aan hebt door het toe te passen aan andere opties waar door je een hergebruik krijgt.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Maar ik snap hem eventjes niet.


    OO dient voor functies toch? dus net als classes.


    Maar waar zou je een OO scriptje in een maffia game kunnen gebruiken?


    Voor berichten sturen/gevangenis etcetera kan je gewoon functies gebruiken?

  • NielsB,
    Ik heb include mapje, daar komen alle algemene dingen in en dingen enkele dingen die altijd ge-include worden.
    Verder heb ik een model en view. View wordt aangeroepen en roept op basis van de input (GET, POST, SESSION, etc) functies aan in de model. Die voert hij uit. Al die gegevens worden bewaard en uiteindelijk wordt de uitput functie aangeroepen van de view die dus de content geeft. Het is niet een echte framework maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen.


    @Malik:
    Je kan een functie maken om te checken of er wel een onderwerp is. Of er een bericht is. Of de persoon wel bestaat.
    En bijvoorbeeld dat van of de persoon wel bestaat kan je wel weer ergens anders gebruiken in een ander script. Hoef je het niet opnieuw te typen. Scheelt code en dus performance en ruimte en tijd.


  • Voor een gesprek over OO, check:
    http://www.criminalspoint.com/…3/Wie-gebruikt-er-al.html

  • En naast wanneer je begint met OO faal je altijd hard omdat je de denkwijze er nog niet van beheerst, dus wanneer je er mee begint ga het niet gelijk in een draaiende site / script inverwerken want uit eindelijk kom je er achter dat je load groter is met OO dan dat het minder wordt zoals de bedoeling is.

  • Patrick,
    daar geef ik je niet gelijk in, dit ligt aan je structuur je opbouw en hoe je de querys opbouwt. Wanneer jij goed gebruik maak van werking met joins kan je de snelheid constant goed houden en hebt het ook niks te maken met je OO denkwijze.



    Edit:


    Je zou een formulier class kunnen maken + een validation class.
    In formulier maak je een formulier op met verschillende functies welk je vaker kan aanroepen zoals input velden en geef je waardes mee. Aan de hand van formulier gooi je het door de validation check heen. In de validation class zitten alle mogelijke beveiliging checks van het formulier in.


    Simpel zat?


    @brokentrack,
    ik gebruik hier een algemene controller voor die de view in laad. View is alles wat je te zien krijgt, controller voert data door en roept data op uit de model, model staat met de database in contact ( via database helper ).

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Maar ik snap ff niet waar ik in een Maffiagame OO zou kunnen gebruiken. Volgens mij zijn alle scripts weer anders?

  • Als het geen nut heeft, dan zal heel de OO denkwijze niet echt slim zijn geweest. Je zult gewoon langszaam moeten beginnen met dit leren, dit zal je namelijk niet 123 hebben geleerd, want het is zoo uitgebreid.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!