Petitie script

• Hoi iedereen,

Ik ben van plan om een petitie script te gaan ontwikkelen. Deze word volledig Open Source en zal dus worden vrijgegeven zodra deze klaar is.

Nu is mijn vraag of jullie nog suggesties hebben om toe te voegen aan het script.

Wat er zowieso in komt:

Wat de gebruikers zien:
    Handtekening achterlaten (naam)
    Volledige lijst bekijken
    Anoniem handtekening achterlaten

Achter de schermen:
    Handtekeningen goedkeuren
    Handtekeningen verwijderen
    Filter instellen voor namen die niet zin toegestaan.

Zoals je ziet is het nog niet een erg groot lijstje maar dit zijn de functies waar ik al mee bezig ben. Ik hoop dat jullie dit ondersteunen en hoop dus ook dat ik van jullie suggesties mag ontvangen :)

Groet,

Jasper

• Waarom Handtekening Goedkeuren?
    Gewoon een E-mail bevestiging, (zo doen andere petitie sites dat ook)
    En wat je eventueel zou kunnen doen is nog een controle script voor de 'admin' om dubbele personen (2x zelfde voor & achternaam) the checken, om te kijken om wat voor e-mail het gaat. (voorkomen dat spam bots 500x zelfde naam invullen maar ander e-mail adres)

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Handtekening goedkeuren is voor het voorkomen van ontoepasselijke namen. Deze kan je ook wel achteraf eruit halen maar dat leek me niet handig.

Natuurlijk kan ik het wel zo maken dat je het kan uitschakelen of ze moeten worden gecontroleerd.

Op dubbele namen checken heeft persoonlijk geen nut denk ik. In Nederland kan het best wel voorkomen dat er 2 personen zijn met dezelfde namen. Met het controleren van de emails is het wel handig want dit is voor iedereen uniek.

Bedankt voor de suggesties :)

• Dan zou ik idd een systeem maken dat je ze kunt goedkeuren, maar dat je dit ook kunt uitschakelen (maar dat je wel kunt zien welke je gecontroleerd hebt en welke niet)

Trouwens het checken op dubbele mails moet je gewoon inbouwen in het teken formuliertje, waar je dan controleerd of het e-mail adres al is geweest.
    Dit bespaard weer een tijd met deze er 'handmatig' uitgooien

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Persoonlijk zal ik via mail laten goedkeuren. Dus dat leden op link moeten klikken. En dat je via admin paneel kunt zien per ip, dus dat de ip's worden gecontroleerd.

• Bevestiging via mail komt erin. Het is dus niet zo dat je het formulier invult en de handtekening op de website verschijnt.

Er word een email gestuurd naar diegene met een link erin. Deze zet een waarde in de database op bijvoorbeeld 1 en dat geeft het teken dat de handtekening daadwerklijk word toegevoegd.

Op ip controleren vond ik zelf niet echt een goed idee. Een petitie start je voor iedereen. En niet voor 1 huishouden. Dus bijvoorbeeld als er 5 personen in 1 huis wonen onder 1 ip en deze zijn het er allemaal mee eens moeten ze alsnog alle 5 de petitie kunnen invullen. (corrigeer me als je het hier niet mee eens bent)

Ik denk wel dat ik het IP laat registreren in de database mochten er 100 inschrijvingen komen van het ip. Want dan is er geheid iets mis.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!