Vertaling's Functie .. Hoe??

• Hallo,

Ik wil graag een Vertalings functie in mijn website zetten gewoon ergens onderaan een optie zodat je kunt kiezen uit Nederlands en Engels.. maar ik weet niet hoe ik het moet doen..? moet ik nou alle php scripts koppieren en de teksten in het engels veranderen..?? en dan wat moet ik dan doen zodat je kunt kiezen uit nederland want ik heb total Geeen idee (a) of misschien heefd iemand een scriptje waar dit all ingebouwdt is zodat ik het simpeler na kan maken? tenzij dit niet mogelijk is.. Ik moet gewoon zo snel mogelijk een engelse vertaling op me website hebben omdat mensen van me host zeuren dat ze het niet kunnen verstaan enzo.. en nu heb ik ongeveer 48 uur .. dus ik ga eerst alles in engels veranderen.. en dan wil ik een translation make in me oude (Nederlandse script voor engelsen..) als je me begrijpt

Als iemand weet hoe of een script heeft waar dit all ingebouwdt is :D

Mvg, H4x0r666 (Graag ontopic blijven)

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • okey ik kijk er thuis even naar maar hoe zou ik dan die taalsystem op me eigen website kunnen gebruiken want ik heb alle teksten in de scripts zitten en ze zijn allemaal zowat nederlands.. is het dan zo dat ik alles moet koppieren en veranderen naar engels ofsow.. ? of kan ik dan het via 1 enkele script het all veranderen naar engels..? zonder mijn oude te wijzigen of .. [offtopic]pffs ik zit op school.. dom dat ik vanaf hier niet kan connecten op me cPanel.. dan krijg ik error.. ze hebben het vast geblokkeerd zoals altijd^^8-)[/offtopic]

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Het zijn language files, je moet je scripts aanpassen naar variabelen.

Kortom:

PHP
    //index.php
    <div> <?php $welkom; ?> </div>

//nl.php
    $welkom = 'Welkom bij h4x0r666!';

//eng.php
    $welkom = 'Welcome to h4x0r666!';

Simple as pie, het is wel wat editings werk.

Dat vind je allemaal in die source!

• oohh zo :O okey ik snap het en ik ga het proberen.. maar inderdaad dat is een heleboel editings werk.. want ik moet dan ook alles teksten veranderen in de scripts zelf ehm mja hopelijk gaat het lukken (a)

O o
    /||\
    /¯\

• uhm das niet zo erg toch want ik heb bevoorbeeld ook be , de , uk , nl en onbekend vlaggen (icoontjes) die mensen kunnen doen .. van waar ze vandaan kome en zo kunnen andere mensen vast ook wel zien dat ze van een ander land kome.. wat zouden jullie doen?

O o
    /||\
    /¯\

• [offtopic]ik heb een nieuwe hosting+domein besteld,
    wordt hopelijk maandag wel geregeld (bij versio) maarja[/offtopic]

als ik weer verder kan.. ga ik dit doen:

nieuwe tabel invoegen in de database bij de users.. die gaat "talen" heten en daarin komt "en" & "nl"

daarna (heb ik all gedaan) dit in me config stoppen:

PHP
    include("talen.php");

bovenin onder de global settings.. zou wel kloppen neem ik aan.

en dit in mijn index.php zodat mensen een taal kunnen kiezen (standaard taal is nl):

en dan moet ik nog alle zinnen, woorden vervangen door zulke codes?

PHP
    <?php echo("$welkom"); ?>

en

PHP
    <?php echo("$home"); ?>

in de scripts..

en dan van all die woorden die ik heb gebruikt maak ik een talen.php script die er zo uit zal zien?:

miss ik nog iets of doe ik iets verkeerd..?
    ik kan het helaas nu nog niet uittesten drm.

Mvg, H4x0r666 (a)

O o
    /||\
    /¯\

• Ja maar het staat niet professioneel en het is irritant om door andere scripters gelezen te worden ;).
    Tevens kunnen sommige PHP versies of servers het verkeerd lezen waardoor error's ontstaan.

Hieronder de 10 vuistregels van programmeren die ik altijd zelf hanteer en (probeer) aan te leren aan beginnende programmeurs:

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;).

Jannick,
    Sorry ik had je reactie pas gezien toen ik deze reactie had geplaatst (moest even nadenken voor deze post). Ik denk toch dat dit wel waarde toehecht aan het topic ;).

• als het niet werkt zal ik het veranderen.. maar ik heb dat stukje ook gevraagt aan een top scripter en hij zei dat het zo moest? dus ik neem aan dat het wel gaat werken mja we zien wel (a) toch bedankt :D

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!