Beste cp'ers,
Over een week ga ik een systeem kopen voor itnernet: een systeem dat werkt met machientjes die je in elke kamer waar je internet wilt moet instken (in stopcontact) , mijn vraag is: kan ik dan portforwarden? want het lijkt mij een raar systeem?
Internet
-
-
-
Als het goed is kan het gewoon.
-
alles is hetzelfde als gewoon iternet
daarvoor heb je gewoon je router nodig.
Dit is gewoon een andere manier van je internet te verspreiden door je huis je hebt draadloos of met kabels (utp). Omdat in utp ook koper zit en het op een bepaalde frequentie gaat kan het ook over engergie net door je huis.nadeel het kan iets trager gaan dan met utp
-
Internet is internet, hoe je het ook maakt, je kan dus gewoon portforwarden.
-
hmmmm. ik heb geen router dusja? (alleen een modem)
-
Dan kan je hem eigenlijk niet portforwarden, daar heb je een router voor nodig.
-
Heb jij geen modemrouter (= modem en router in een) want als je alleen een modem hebt heb je meestal maar één UTP poort en geen wireless internet. Heb je meer UTP poorten en/of wireless internet dan heb je een modemrouter. Dat heb ik namelijk ook, ik heb een ZyXel van Telfort in bruikleen, werkt perfect en is maar één kastje.
Tevens vraag ik me af dat als jij zegt dat je alleen een modem hebt of je dan wel internet op je laptop/computer kan krijgen maar dat ligt dan zeker aan mij.
-
Lars, ik heb alleen een modem, weet jij misschien hoe ik kan testen of ik dit wel zeker heb?
-
Wat voor merk / typenummer is het?
-
Dat weet ik niet?, het is zo'n kastje waar je tv/telefoon/internet mee hebt.
-
router (of sommige modems) kunnen port forwarden.
internet via elektriciteit geeft gewoon verbinding door (verlengkabel via elektriciteit).
Heeft dus normaal geen port forwarding. -
Tegenwoordig zijn bijna alle modems wel te forwarden, tevens als je kabel hebt wil dit in de meeste gevallen niet.
Als je adsl hebt met de bijvoorbeeld een speedtouch modem is het zo te forwarden want daar zit een router ingebouwd.
Hoeveel poorten zitten er op je modem voor het aansluiten van computers ?
-
Ik heb met kabel internet nu ja
-
r-mulder heeft het erover of je internet via kabel of adsl hebt.
In principe maakt dit vrij weinig uit als je verbinding hebt over een router(die ertussen staat). Als je een modem/router in 1 hebt kun je vaak ook portfowarden.
-
Nee ik heb een modem
-
Ok ik zal het even wat duidelijker maken, niemand hier geeft het juiste antwoord..
zucht.De topicstarter gaat een Ethernet over Power kastje kopen,
KPN noemt ze Evolo kastjes.
Je netwerkverbinding gaat over het lichtnet,
Die kastjes zijn als het ware doorgeefluiken, ze geven alles door.
Omdat jij een modem hebt in je huis sluit je daar die kastjes op aan,1 op je modem en 1 op je digitale tv,computer of iets anders.
Op je modem portforward je. niet op die evolo's want die hebben geen interface. het zijn doorgeefluiken.
Zo klaar.
-
-
Ik heb gewoon een modem die telenet lang geleden is komen plaatsen toen we dit huis kochten voor tv+telefoon , en later internet.
-
Is het een B of G router?
-
[offtopic]Leer is nederlands, of gebruik spellingscontrole.[/offtopic]
Ik denk dat het forwarden wel moet lukken
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!