Laptop hangt vast

• Hallo :P

Ik heb laatst een nieuwe laptop gekocht van HP (met Windows 7).
    Op zich niets mee aan de hand, maar na enkele dagen merkte ik dat de laptop tussen de 15 en 25 seconden vasthangt wanneer ik iets wil doen met foto's.

Bijvoorbeeld: Ik open een map met daarin 50 foto's.
    Na ongeveer 10 foto's te hebben geladen stopt hij ermee.
    Als ik dan op een nog niet geladen foto klik opent hij wél 'Windows Photo Viewer', maar niet de foto.
    Ook de elementen van Windows Photo Viewer laadt hij niet.
    Als ik vervolgens langer wacht (totaal dus tussen de 15 en 25 seconden) is de foto en de rest geladen.

Dit is ook zo met Photoshop, alleen dan als ik een foto wil opslaan.
    Meestal slaat hij een afbeelding in enkele honderdste seconden op, maar soms duurt het 15 tot 25 seconden!
    Ik kan dan ook niet op het icoontje 'Bureaublad weergeven' klikken want dan moet ik eerst wachten tot hij niet meer vast hangt.

Wat ook nog opmerkelijk is is dat dit niet alleen met foto's gebeurd maar met zowat alle andere bestanden van mijn PC.
    Als ik bijvoorbeeld een .exe bestand gedownload heb, deze geinstalleerd heb en vervolgens wil verwijderen doe ik dit meestal met het programma Eraser.
    Voorheen nooit problemen mee ondervonden, altijd dezelfde versies geinstalleerd... maar sinds ik deze nieuwe laptop heb onderbreekt hij wel eens het overschrijven d.m.v. vast te hangen (15 tot 25 seconden per keer).
    Dit gebeurt zo'n 5 a 6 keer in een bestand van 10 MB.

Ik hoop dat iemand op dit forum meer informatie hierover heeft, want ik kom er niet uit :P

Bedankt!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wow dat is wel nice, ik heb een i7 met 8 gig ram en een gtx 280 en die werkt gewoon goed.
    Dus snap het niet, heb je onlangs iets gedownload. Bijv een spel daar kan een virus in hebben gezeten.

• Mijn virusscanner is Norman, al jaaaaren... :P
    Gewoon een betaalde versie en heb altijd netjes een melding gehad wanneer hij wat vond.
    Deze laptop is splinternieuw en heb er haast niets opstaan.

Vind het wel vreemd...

• Ik had ook een HP computer die fouten gaf bij het aanzetten van het beeldscherm. Toen ben ik terug gegaan en heb ik nieuwe gekregen. Dus als ik jou was zal ik een backup maken en terug gaan naar de winkel waar je hem weg hebt.

• Het probleem is dat dit al een 2e laptop is.
    De eerste had ik gekocht op 18 januari 2011, deze had een dode pixel en de week erna heb ik een nieuwe dezelfde gekregen (niet een gerepareerde maar echt een nieuwe!).
    Ook bij de eerste laptop was dit probleem al, dus...

Edit:
    Ik denk eigenlijk ook niet dat als ik hier een melding van maak een nieuwe zal krijgen omdat ik:
    1) al eerder een nieuwe gekregen heb
    2) dit een softwarematig probleem is

• Dat kan ik wel doen, maar dan loop ik alsnog het risico een nieuwe laptop terug te krijgen die hetzelfde probleem heeft (zoals bij de eerste).
    Hier moet ik dan ook nog mijn laptop een aantal dagen voor missen.

Het kan ook zo zijn dat het aan bepaalde programma's ligt, zou alleen niet weten wat.
    Restauratie heeft er ook geen baat bij gehad.

• Ik denk dat je probleem met de harde schijf te maken heeft. Weet het niet zeker, want de enigste waar ik dat op baseer is dat het probleem zich altijd voordoet met I/O operations.

Misschien kun je via Taakbeheer -> Prestaties -> Broncontrole -> Schijf iets ontdekken. Anders raad ik je aan de harde schijf eens aan een andere laptop/computer te hangen en dan eens te booten. Als het probleem zich dan voordoet ligt het sowieso niet aan andere hardware.

Om er echt achter te komen of je harde schijf het probleem is zou je natuurlijk je harde schijf compleet moeten kopi?ren naar een andere harde schijf, maar denk niet dat dat haalbaar is.

• Citaat van Willem

Zit altijd 2 jaar garantie op de laptop, dus gewoon mee terug gaan. Wellicht een fabrieksfout en dienen hun dan te melden.

En hun vragen of ze een alternatief hebben.

Dit is niet geheel waar bij de meeste winkels heb je maar 1 jaar fabrieksgarantie. En sommige winkels geven daar nog 1 of 2 jaar bovenop(als service)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!