registreren fout

  • PHP
    Je account is niet geactiveerd. Mogelijk is het account al geactiveerd of is de link verouderd


    dit krijg je als je je activatielink aanklinkt. Nu ben ik er achter gekomen dat er in de database een ander nummer komt dan wat naar je gemaild wordt. het database nummer is altijd '0' of '2147483647', bij andere werkt het script wel, en ik heb het niet veranderd, het is gewoon het standaard criminolz script. kan iemand mij helpen?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik weet niet of je het al hebt opgelost maar even voor andere mensen die dit ook hebben..


    De fout zit in de Rand functie. Hij zal steeds weer, in elke variabel een nieuwe code aanmaken.


    Dus wat je moet doen is eerst een code aanmaken, en dan daarvan een nieuwe variabel maken


    Zoek dit stukje code:

    PHP
    $activatiecode = rand(1000000000, 9999999999);


    Nu gaan we daarvan een nieuwe variabel maken dus zo:


    PHP
    $activatiecodeGEN = rand(1000000000, 9999999999);
    $activatiecode = $activatiecodeGEN;


    Zoals je ziet heb ik de variabel die de code aanmaakt de naam er van veranderd. Dan een nieuwe variabel aangemaakt met de oude naam. Deze variabel bevat je activatiecode die niet meer zal veranderen.

  • Tuurlijk niet,


    Als jij $activatiecode een random getal meegeeft blijft dat in het geheugen opgeslagen,


    Vraag jij later in je code nogmaals $activatiecode aan: dan blijf jij hetzelfde getal terugkrijgen, Dit is gewoon extra geheugengebruik en onnodig..

    Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    ******
    Msn:** Stuur maar PM.

  • Citaat van Extreme

    Tuurlijk niet,


    Als jij $activatiecode een random getal meegeeft blijft dat in het geheugen opgeslagen,


    Vraag jij later in je code nogmaals $activatiecode aan: dan blijf jij hetzelfde getal terugkrijgen, Dit is gewoon extra geheugengebruik en onnodig..



    Nee. Helemaal niet. Je geeft het niet een random getal mee, je geeft het de code mee om een random getal te maken. Dus zal het in je database een random getal geven en weer een ander in je mailtje. Probeer het zelf.

  • disskreet,
    Waarom baseer jij deze informatie? Niet is namelijk waar van alles wat je uitkraamt. De waarheid is zoals Extreme zegt. Als je iets aan een variabele koppelt kan je deze in het hele script gebruiken met dezelfde output. Jouw stelling klopt alleen bij functies, niet bij variabelen.

  • Probeer deze eens


  • waar staat die bij?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 21.12.11 09:49:56:
    ik heb namelijk dezelfde fout, maar welke script is dat? ik kan die niet vinden?

  • Hij gaat op 2147483647 omdat dat de max van een integer is. Je gaat namelijk over het limiet heen.
    Hij kan ook op 0 gaan omdat dan alle bits op 1 staan, en dus ook de signed bit. Je hoeft enkel het activatie getal te verlagen wil je een normaal getal krijgen.


    Verder is de code natuurlijk crappy...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!