Posts by disskreet

    Citaat van Extreme

    Tuurlijk niet,


    Als jij $activatiecode een random getal meegeeft blijft dat in het geheugen opgeslagen,


    Vraag jij later in je code nogmaals $activatiecode aan: dan blijf jij hetzelfde getal terugkrijgen, Dit is gewoon extra geheugengebruik en onnodig..



    Nee. Helemaal niet. Je geeft het niet een random getal mee, je geeft het de code mee om een random getal te maken. Dus zal het in je database een random getal geven en weer een ander in je mailtje. Probeer het zelf.

    Ik weet niet of je het al hebt opgelost maar even voor andere mensen die dit ook hebben..


    De fout zit in de Rand functie. Hij zal steeds weer, in elke variabel een nieuwe code aanmaken.


    Dus wat je moet doen is eerst een code aanmaken, en dan daarvan een nieuwe variabel maken


    Zoek dit stukje code:

    PHP
    $activatiecode = rand(1000000000, 9999999999);


    Nu gaan we daarvan een nieuwe variabel maken dus zo:


    PHP
    $activatiecodeGEN = rand(1000000000, 9999999999);
    $activatiecode = $activatiecodeGEN;


    Zoals je ziet heb ik de variabel die de code aanmaakt de naam er van veranderd. Dan een nieuwe variabel aangemaakt met de oude naam. Deze variabel bevat je activatiecode die niet meer zal veranderen.

    Citaat van TimD

    wat was de eerste reactie in dit topic ? Lezen kunnen mensen ook al niet meer ;s


    Maak da wa duidelijker dan kunne ze misschien wel lezen? En het is logisch dat een beginner niet begrijpt wa ge zegt.. Als ge ni wil helpe hou u mond dan gewoon?

    .... als je naar de code zou gekeken hebben zou je zien dat deze al op 100 staat, en hoe groot ik het ook maak het blijft zo klein dat is nu net het probleem zoals ik al zei in de eerste post...

    Hey,


    Ik ben bezig met de criminals rood om te bouwen..
    Nu probeer ik de scripts in een andere template te steken... Maar zoals je ziet in het screentje hier onderaan blijft die frame zo klein terwijl hij normaal veel groter staat... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
    Alvast bedankt


    Hier is ook de code:


    PHP
    <iframe src="<?php echo ($data) ? "hq.php" : "home.php" ?>" name="mainFrame" style="position: relative; top: -30;" width=450 frameborder=0 height=100%></iframe>


    http://img140.imageshack.us/img140/5951/downstr.jpg