Beste,
voor een project van mij wil ik graag OOP toevoegen. Nou heb ik een functie voor het valideren van een email, in die functie staat FILTER_VALIDATE_EMAIL. Ik wil dat als de email niet klopt dat hij false weer geeft. Met een if heb ik de functie opgeroepen.
Echter het probleem is dat hij het niet doet. Als ik de email goed invul geeft ie toch een melding aan van dat ie niet klopt. Weet misschien iemand hoe ik dit kan oplossen?
Dit is de code:
PHP
<?php
//Deze source is gebouwd door Frank sijbom.
$mysqli = new mysqli("192.168.0.100","unitedwa_systeem","*****","unitedwa_systeem");
if(mysqli_connect_errno()) {
printf("Connect failed: %s\n", mysqli_connect_error());
exit;
}
if(isset($_POST['submit'])) {
$fout = array();
$naam = $mysqli->real_escape_string($_POST['naam']);
$email = $mysqli->real_escape_string($_POST['email']);
$woonplaats = $mysqli->real_escape_string($_POST['woonplaats']);
$mobiel = $mysqli->real_escape_string($_POST['mobiel']);
$opmerking = $mysqli->real_escape_string($_POST['opmerking']);
class Keuren {
public function EmailKeuren($email) {
if(filter_var($email,FILTER_VALIDATE_EMAIL)) {
return true;
} else {
return false;
}
}
}
$keuren = new Keuren();
$keuren->EmailKeuren($email);
if(empty($naam)) {
$fout[] = 'U heeft uw naam niet ingevult!';
}
if(empty($email)) {
$fout[] = 'U heeft uw email adres niet ingevult!';
}
if(empty($woonplaats)) {
$fout[] = 'U heeft uw woonplaats niet ingevult!';
}
if(empty($mobiel)) {
$fout[] = 'U heeft uw mobiele nummer niet opgegeven!';
}
if(empty($opmerking)) {
$fout[] = 'U heeft geen opmerking ingevult!';
}
if($keuren->EmailKeuren != true) {
$fout[] = 'Uw email adres klopt niet!';
}
$fouten = count($fout);
if($fouten > 0) {
echo '<div style="font-weight: bold;">U heeft iets niet goed ingevult!</div><br />';
for($i = 0; $i < $fouten; $i++) {
echo '<div style="font-style: italic;">- '. $fout[$i] .'</div>';
}
echo '<br />';
} else {
echo 'U heeft alles goed ingevult, er is een email naar de developer gestuurd!';
}
}
?>
Hier kunt U uw project opsturen, dit word dan bekeken door een van de developers. U krijgt zo spoedig mogelijk bericht van de developer die U gaat helpen.<br />
<br />
<form method="post" action="">
<div style="width: 240px; float: left;">* Contact naam: <input type="text" size="15" name="naam" /></div>
<div style="width: 240px; float: left">* Email: <input type="text" size="20" name="email" /></div>
<div style="width: 240px; float: left">* Woonplaats.: <input type="text" size="15" name="woonplaats" /></div>
<div style="width: 240px; float: left">* Contact Mob.: <input type="text" size="15" name="mobiel" /></div>
<div style="width: 480px; float: left"><br />* Eventuele opmerking:<br /><textarea name="opmerking" cols="60%" rows="8%">Hier uw opmerking</textarea></div>
<div style="width: 480px; float: left;"><input type="submit" name="submit" value="Stuur op!" />* = vereist!</div>
</form>
<?php
$mysqli->close();
?>
Toon Meer
Met vriendelijke groet,
Frank sijbom